Haaveena vauva 2020

Joo siis itehän otin missioniks testaa ton oman lh mittauksen . Toki samal nyt seuraan tän loppu kierron ton lh seuraamist, 2 raskaus testii löytyy mut en viel niit oo raaskinu käyttää... Mut ovis testejä jääny yli ku tilaan ens viikol sit lisää
 
Nooh, onpahan taas 1 syy varautuu menkkoihin. Mulla ei itel oo oikeen mitään varsinaist menkka enne oireita, tai ainoo tyyliin pvä ennen alkaa tuhrua. Mut muulloin ei mitään... Ni vaikee "tunnustella" niiden pohjalt mitään ennakointiakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Sieltähän se kp 1 sitten tuli, kuten arvelin. Nyt rysähdettiin jo melko korkealta, vaikka tuntemukset puolsikin koko ajan menkkojen lakia, mutta kun aamun testissä se viivan paikka oli todella törkeä, ja vahvistui hieman kuivuttuaan jo tosi selkeäksi, harmittaa kun en kuvaa ottanut.

No ei se auta kuin niellä tämä pettymys, ja siirtyä kohti inssiä numero kaksi. Paremmalla onnella ehkä tässä kierrossa!
Voi itku :( Tsemppiä sinne❤
 
@Wintersun no ku mul viime kk alko yht äkkiä viikko ennen menkkoi, ihan hirveet menkka jomotukset ja kuumotus. Ihmettelin asiaa ku mul siis toooosi harvoin tulee menkoist tollast ja nyt muka etuajassa. Sit alko tissit kipeytyy ja selvis pian syy kun tuli haamu r testiin, tosin meni kesken aika pian. Ns kemiallinen.

Täs kierros viel oli tommost kunnes hävis eilen kokonaan, tänään vaan hyvin vähän kuumotellu mut voi olla sata muutaki syytä mist johtuu ku maha ollu vähä niin ja näin
 
@Haavejuttu Minäkin tässä opiskelen ja plussa tuli melkein 1,5kk sitten. Ei ollut ideaali tilanne mutta toisaalta toivon että saisin opinnot loppuun toukokuussa eli sillai sopivasti! :) Ei kannata suunnitella elämää että lapsi tulee silloin ja ei voi tehdä muutoksia elämäänsä sen takia. Yleensä yllätykset tulevat silloin kun vähiten odottaa sitä.
Ootteko syöneet jotain vitamiineja yrityksen aikaan? Mitä suosittelette? Täällä näyttää siltä että tänään vois olla kp 1, jos tämä vuoto tästä runsaasti muuttuu, viimeistään huomenna, ja ensimmäinen yrityskierto saa alkaa :)
Mammavitamiinit söin kun muistin, olin vähän huono muistamaan!
 
Niihä ne usein sanoo ettei voi varmaksi oikeeta aikaa lapsen tulolle varmistaa. Aina voi jotain sattua tai olla sattumatta, moni eroo puoliso voi kuolla, mennä kämpåää alta, sairastua .. noh, mitä vaan jos aletaan piruja maalaan, tai sit voi kaikki mennä hyvinkin vaik alku ois hankalal pohjal (esim työttömyys huonotukiverkosto jne)

Kannattaa mennä sen pohjalt mitä Itel fiilikset, kaveri lopetti koulut kesken mut joku 3v myöhemmin raskaaks tullessaan kävi koulut loppuun toki ymmärrän hyvin jos haluu opiskelut loppuun ensin
 
Itsekin opiskelin, kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Koulu oli vähän aikaa tauolla ja sitten kun pystyin, niin suoritin opinnot loppuun.
Tässä kohtaa ei ollut helpoin nakki pienen lapsen kanssa, kun lisäksi kävin töissä, mutta niin se vaan tutkinto suoritettiin kun halua oli! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Haavejuttu samoja ajatuksia mulla. aloitan just opiskelut ja mietin, että mitä järkeä. Tää on kyl pitkän ajan haave, mut silti tuntuu hölmöltä että ei pysty loppuun suorittamaan, jos tulee raskaaksi. Ja vielä kun sain junailtua oppisopimuspaikan... Mut mä oon päättänyt, että tällä iällä lapsi tulee jos tulee. Opiskelut on mulle nyt tärkeimmät; on jotain mukavaa puuhaa. Tosin aika rankkaa töiden, erityislapsen ja taaperon kanssa.. huhhuijaa
 
@Helmiina1978 Mä olen myös tuota oppisopimusta miettinyt ja olenkin yrittänyt paikkaa kysellä mutta ei tällä alalla oikein pääse heti opparilla. Pakko siis käydä koulua ainakin hetki ja varmaan eka harjottelu mennä sellaiseen paikkaan mistä voisi oppisopimuspaikan saada (y)

Mutta kuten @StellaMom sanoi, ei kannata elämää suunnitella niin että lapsi tulee, koska moni asia voisi jäädä sen takia tekemättä kun eihän sitä koskaan tiedä miten kauan menee että lapsi saa alkunsa :)
 
@Mohan mulla edellinen kierto oli tollanen. En uskonu negaan, vaikka useempi testi sitä näytti, olin vaan sitkeesti "raskaana". Sit tuli kova tiputus kun vuoto Alko. Tsemppiä, se on kurja tunne. Mut toisaalta nyt alkaa uus kierto, uus mahdollisuus..

@Pampula3 jos vaan osais tai pystyis niin kai sitä lopettas tän järjettömän yrittämisen ja alkais tjottaileen vaan. Mutku meilki ikä alkaa painaa ja halutaan viel yks. Ja kun ahdistaa, kun tähän ei voi mitenkään vaikuttaa. Se vauva nyt vaan tulee jos tulee ja lopputulemaan on tyydyttävä vaikkei ois mieluinen.. Siks kai tässä panikoi :unsure: mut inhottava kun alkaa negisteleen, ni sit pian hoksaa ajattelevansa et mä en ees varmaan ovuloi, turhaa pyydystän sitäkään, ei täst mitään tuu. Eilenki sanoin miehelle, et kiva nähdä noit haamuja ees ovistestissä.. Siihenkään tuu ees sitä kunnon viivaa :ROFLMAO:
 
oviksesta vielä. Mullakin ovis hukassa. Oon testannut 3 pv putkeen kp14-16. Yleensä plussa tullut 15-16, ja ovistuntemukset kp16. Lämmöt nousseet siitä 1-2vrk. Eilen olis jotain tuntemuksia muniksissa ja pieretti, kuten yleensä oviksen aikaan tulee kunon leijoja ja pöräytyksiä. Tänään kuitenkin tullut vielä venyvää limaa, muttei mitään tuntemuksia juurikaan. Lämmöt samat kuin ennen ovista.
Testit loppui. Testasin siis 14krt 3 päivänä.Vai olisko kp13 jo mennyt pari testiä. Pari melko tummaa rsfu:ta tullut, joten en voi sanoa onko ne plussaa kun en voi verrata kuin vanhoihin kuviin menneiltä kierroilta. Noi on siinä ja siinä plussia. pöh.
Eipä tässä kai auta kuin heiluttaa peittoa ja toivoa; eipä niillä tikuilla ennenkään oo raskaaksi tultu. :D
 
Ah, tästä se viivojen kyttäily taas alkaa. Ylhäällä eilinen ja alhaalla tämän päiväinen ovistesti.
IMG_20190922_204101__01__01.jpg

Mä aina innolla odotan sitä että saa testata jotain, alkukierto on tosi tylsää kun ei oo testattavaa, ovista rupeen tikuttamaan aina liian ajoissa ja tikutan oviksen yli ja sittempä pääsee tekemään raskaustestejä. On tää kyllä vähän hullua, mutta samalla rauhottaa mieltä kun tietää miten kroppa toimii tai jos esim ovulaatio on myöhässä niin tietää eträ myös menkat on myöhässä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Haavejuttu Sama! Mut nyt täs kierrossa aloitin poikkeuksellisesti tikuttamaan vasta kp13, ku yleensä oon kastanut jo jotain 9-10. Vaikka ihan turhaan. Mut nyt noita sit kului joka päivä enemmän kuin yleensä. Muissa kierroissa on ollut pari muutakin merkkiä mukana, joita oon vaihdellut tai kastanut sitten sen mukaan mitä toinen testi on näyttänyt.
 
@Mohan mulla edellinen kierto oli tollanen. En uskonu negaan, vaikka useempi testi sitä näytti, olin vaan sitkeesti "raskaana". Sit tuli kova tiputus kun vuoto Alko. Tsemppiä, se on kurja tunne. Mut toisaalta nyt alkaa uus kierto, uus mahdollisuus..
Kiitos tsempeistä :love: Minä kyllä uskon negaan kun sen näen, mutta se tän päiväinen haamu/viivanpaikka vahvistui sen verran ”silmin nähtäväksi”, ettei sitä enää väännellen ja käännellen pitänyt etsiä, vaan molemmat nähtiin se miehen kans ihan helposti. En sitten tiedä, oisko ollut kiinnittymisyritystä/kemiallinen, kun en ennen tätä kiertoa ole mitään viivanpaikkoja tai haamuja saanut. Testi oli OneStepin. Kyllä tästä pettymyksestä on jo pikkuhiljaa päästy yli, nyt keskittyminen uuteen inssiin (y)
 
Siis koukuttavaahan toi tikuttelu kyllä On! Ja vaik itekään en 100% luotaovis testeihin, koska oon raskaaks tullu negallakin. Ja kun riippuuni ajankohast millon sen ottaajne jne... Mut jotenkin oudolla tapaa sitä hakee turvaa niistä, ikään ku varmistaan.

mut silleen opinu kyl kehostaan uutta, enmä esim 10v sitten tienny mistään ovislimoista, kivuista, lämmönmittauksista ym (varmaan koulus opetettu jotain mut eipä oo jääny päähän) että Paljon tuli opittua kun kunnol alko lasten hankintaan uppoutuu...
 
  • Tykkää
Reactions: Mirvah
@Helmiina1978 tollanen säännöllisyys on kyllä kadehdittavaa! :eek: tosin sit varmaan tosi outo jos just heittää joku kerta.

Mä kans sitkeesti oon tikuttanu 3x päivässä kp13 ja nyt 14, mut nyt koitan vaan uskoo et ovis tulee joskus tulevaisuudessa, ehkä, ja siihen asti ei auta ku heilutella peittoa ahkerasti.. :whistle:

Pakko nyt kysyä, että arvon yrittäjäkollegat:kuinka tiheästi teillä on oviksen aikaan seksiä? Välillä tuntuu, et pakkoko sitä on joka päivä jaksaa.. :ROFLMAO:
 
Joka kolmas päivä ja sit oviksen ajankohtana joka toinen.
Meidän ei edes "saa harrastaa" joka päivä koska siittiöissä vikaa ja pitää olla välipäivä. Pitäis näin olla parempi siittiömäärä ja - laatu.
Tällä hetkellä itsellä kyllä halut aika nollissa. Ei vaan huvita kun lopputulos on sama kuin ei mitään tekis. Vaikkakin sit ei kuvittele olevansa raskaanao_O
Tota oon iteki miettiny, et eiks liian tiheellä tallettelulla siittiöiden määrä vähene o_O ja et kandeeko tiheeseen harrastaa mitään. Mut sit oon niin hullu tän jutun kans, et tuntuu vaikeelta olla yrittämättä joku ilta :rolleyes: eli meil on joka päivä oviksen aikaan talletteluja. Ja käy kyllä kunnon päälle, varsinki ku stressi syö omia haluja reippaasti :confused:
 
Joka toinen päivä tosiaan ovikseen asti ja varsinkin jos saa plussan tikkuun niin silloin ja sit seuraavana päivänä eli ovispäivänä vielä.
Nyt on just semmonen tilanne et harrastettu kp10-13-15. Eikä sitä plussaa näy. Tässä mietin silmät puoliksi jo unessa et pitäskö tänään vielä vai huomenna vasta. Iltaan se sit taas jää. Just sain nuorimman nukkumaan ja ittekin tekis mieli vaan vetää peitto korviin.
 
@Mohan mulla edellinen kierto oli tollanen. En uskonu negaan, vaikka useempi testi sitä näytti, olin vaan sitkeesti "raskaana". Sit tuli kova tiputus kun vuoto Alko. Tsemppiä, se on kurja tunne. Mut toisaalta nyt alkaa uus kierto, uus mahdollisuus..

@Pampula3 jos vaan osais tai pystyis niin kai sitä lopettas tän järjettömän yrittämisen ja alkais tjottaileen vaan. Mutku meilki ikä alkaa painaa ja halutaan viel yks. Ja kun ahdistaa, kun tähän ei voi mitenkään vaikuttaa. Se vauva nyt vaan tulee jos tulee ja lopputulemaan on tyydyttävä vaikkei ois mieluinen.. Siks kai tässä panikoi :unsure: mut inhottava kun alkaa negisteleen, ni sit pian hoksaa ajattelevansa et mä en ees varmaan ovuloi, turhaa pyydystän sitäkään, ei täst mitään tuu. Eilenki sanoin miehelle, et kiva nähdä noit haamuja ees ovistestissä.. Siihenkään tuu ees sitä kunnon viivaa :ROFLMAO:
Joo siis mäkin tosiaan aloin jo tosissani uskoa että tuskin edes ovuloin. Nyt kun ekaa kertaa testasin niin olinkin ihmeissäni kun se löytyi. Vaikka mitään muita ovisoireita ei ollu ku testi mut se oli tosi selkeä. Nyt taas mukamas niin toiveikas olo tässä oviksen jälkeen mut luultavasti menkat alkaa taas jo monta päivää ennen kuin pitäisi kun jostain syystä mulla jää aina kierto liian lyhyeksi. Me ei lähdetä hoitoihin jos ei vauvaa kuulu kun kaksi lasta meillä jo on, mut jotain lääkkeellistä apua aioin kysyä kierron pidentämiseksi jos ongelma on se et luteaalivaihe jää liian lyhyeksi. Mäkin oon miettiny et miten ihmeessä siitä selviää jos vauvaa ei enää saada. Kai se siinä kohtaa ois vain sitten pakko jotenkin hyväksyä asia. Vielä toivo elää kuitenkin (y):rolleyes:
 
Ompa tänne tullu paljon viestejä illan aikana! Tsemppiä kaikkien tilanteisiin. Listalle saisi laittaa kp 1/28.

Onko muilla muuten ollu silleen, että ensimmäisen raskauden kohdalla tai ensimmäisen lapsen ei oikein tullu mietittyä mahdollisia komplikaatioita raskauteen/synnytykseen tai vauvan terveyteen ym liittyen? Tuntuu että tokan kohdalla mua pelotti heti raskauden alusta kaikki mahdollinen ja pystyin nauttimaan kuitenkin raskaudesta vielä. Nyt kun mietin mahdollista raskautta ja synnytystä ym niin jotenkin pelottaa entistä enemmän että jos kaikki ei mee hyvin, lapselle sattuis jotain tms.. tai jotenkin sellainen olo että voisko kolmannen kerran kaikki muka sujua vielä hyvin?
 
Jokohan onnistuisi omanapa-kuulumisten päivitys, perjantaina yritin kirjoitella ja viesti tulkittiin spämmiksi eikä suostuttu julkaisemaan :cautious:

Minulla siis PCO, lapsettomuustutkimuksiin päästiin maaliskuussa ja letrozol-annostus oli kohdillaan heinäkuussa. Ei kuitenkaan tärpännyt, ja hoidot jäivät elokuuksi tauolle lomamatkojen ja raskaiden perhetilanteiden vuoksi. Nyt tilanteet alkavat järjestyä lokakuussa, olin aikeissa aloittaa vuodot teroluteilla jotta pääsen popsimaan letrozoleja ovulaation toivossa. Kuukautisia ei tuttuun tapaan ole ollut heinäkuun jälkeen, tämä minulle siis ihan normaalia PCO:n kanssa. Tein rutiinisti raskaustestin ennen kuurin aloitusta. Ja sieltähän tuli sitten heikko positiivinen.

En voinut uskoa että testi näytti oikein, joten tein illalla (n. 12h ensimmäisestä testistä) uuden testin, ja viiva oli vahvistunut sekä tuli näkyviin nopeammin. Seuraavana aamuna tein CB:n viikkonäkymä-testin, ja sen mukaan olen 1-2 viikkoa raskaana.

Mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta halusin vaan kirjoittaa ensinnäkin tsemppiä erityisesti PCO-tovereille - ilmeisesti siinä 60 päivän kierrossakin voi ovuloida. Ja toisekseen, ehkä se joskus on parempi vain unohtaa yrittäminen, niin klisee kuin tämä onkin. Meilläkin toista vuotta yritystä takana. Nyt ei ole ollut mitään ovulaatiotuntemuksia tai raskausoireita, mieli on ollut täynnä muita asioita. Nyt vaan toivon että raskaus pysyy ja kaikki menee hyvin, jospa Murphyn laki hyppäisi nyt kerrankin yli...
 
Jokohan onnistuisi omanapa-kuulumisten päivitys, perjantaina yritin kirjoitella ja viesti tulkittiin spämmiksi eikä suostuttu julkaisemaan :cautious:

Minulla siis PCO, lapsettomuustutkimuksiin päästiin maaliskuussa ja letrozol-annostus oli kohdillaan heinäkuussa. Ei kuitenkaan tärpännyt, ja hoidot jäivät elokuuksi tauolle lomamatkojen ja raskaiden perhetilanteiden vuoksi. Nyt tilanteet alkavat järjestyä lokakuussa, olin aikeissa aloittaa vuodot teroluteilla jotta pääsen popsimaan letrozoleja ovulaation toivossa. Kuukautisia ei tuttuun tapaan ole ollut heinäkuun jälkeen, tämä minulle siis ihan normaalia PCO:n kanssa. Tein rutiinisti raskaustestin ennen kuurin aloitusta. Ja sieltähän tuli sitten heikko positiivinen.

En voinut uskoa että testi näytti oikein, joten tein illalla (n. 12h ensimmäisestä testistä) uuden testin, ja viiva oli vahvistunut sekä tuli näkyviin nopeammin. Seuraavana aamuna tein CB:n viikkonäkymä-testin, ja sen mukaan olen 1-2 viikkoa raskaana.

Mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta halusin vaan kirjoittaa ensinnäkin tsemppiä erityisesti PCO-tovereille - ilmeisesti siinä 60 päivän kierrossakin voi ovuloida. Ja toisekseen, ehkä se joskus on parempi vain unohtaa yrittäminen, niin klisee kuin tämä onkin. Meilläkin toista vuotta yritystä takana. Nyt ei ole ollut mitään ovulaatiotuntemuksia tai raskausoireita, mieli on ollut täynnä muita asioita. Nyt vaan toivon että raskaus pysyy ja kaikki menee hyvin, jospa Murphyn laki hyppäisi nyt kerrankin yli...

Oih, onnea! Tuntuu että usein kuulee näitä tarinoita, että tärppää heti kun yritys ns. loppuu tai hoidot on tauolla. Ihanaa!! :rolleyes:



ON: Onnistuin meneen koko kierron hermoilematta, testasin kyllä varoiksi samana aamuna kun menkatki alkoi 30/30-32, vaikkei ollutkaan yhtään raskautunut olo. Tämä oli yk 7 (jos oikein laskin) ja ikää itsellä 31 ja miehellä 43. Aion mennä gynelle jahka saan tuon yksityisen health insurancen kuntoon ja pääsen "ilmaiseksi" tutkimuksiin. Lekuri saa tarkistaa onko kaikki ihan ok (vuosi sitten gynellä oli kaikki okei) ja kysyn mitä mieltä, että koska tarkempiin tutkimuksiin jossei tärppää. Pikkasen alkaa jo turhauttamaan vaikka alusta asti olen ollut sillä mielellä et varmaan ottaa aikansa.. :confused: mutta kyllä ainakin vuosi mennään ennenku alan hötkyilemään sen enempää:LOL:
 

Yhteistyössä