Haaveena vauva 2020

Tervetuloa uusille!

Täällä masentaa, koska mulla oli suuret toiveet että tässä kierrossa olisi tärpännyt. Sain kunnon ovislimat ja ehkä ne toiveet herätti ennemminkin oireettomuus kuin oireet... Yleensä mulla on oviksen jälkeen menkkoihin saakka maha kipeä, nyt vasta ihan lähipäivinä. Yleensä myös tissit on tulleet heti ovulaation jälkeen kipeäksi ja nyt vain ihan pientä kipua. Mutta tosiaan miksi masennus, niin tänään on kp 24 ja selkeästi mahassa juilii menkkamaisesti, joten eiköhän ne parin päivän sisään ala.
 
Täällä uusi keskustelija ilmoittautuu! Tai no pakko myöntää että olen tämän ketjun seurannut alusta asti ja edellistäkin puolivälistä niin ei tässä niin uusi olo ehkä itsellä ole. Yritystä tosiaan takana jo tovi, yk 17 nyt meneillään ja ensimmäistä yritetään. Jos vaan mukaan mahtuu niin osallistuisin mielelläni keskusteluun.
Tuolla esikoisesta haaveilijat ryhmässä löytyy paljon vertaistukea myös ensimmäistä lasta yrittäville :)
 
Vahvistuu vahvistuu
Pakko kysyä, onko täällä muita jotka oksentavat ovulaation/kuukautisten takia ?

Minusta se on erittäin ärsyttävää ja hämäävää... :mad:
Nytkin oksettaa ja silti pyyhkiessä jää punertavaa paperiin...

Ei siis joka kierto tosiaankaan, vaan noin joka 5-7 yrityskierto


Mulla on nykyään. Sekä oviksen että menkkojen aikaan, ja hormonithan ne sielä pahoinvointia aiheuttaa. Samoin päänsärkyä on. Yleensä oviksessa vaan yhtenä päivänä hetken, mut menkkojen aikaan nykyään useampana päivänä, mut yks päivä on aina ihan kamala.
Nää on vaan lisääntynyt kun ikää tulee, ennen oli paljon helpommat ajat.
 
Omaa napaa. Alamahaa pistellyt tänään, kn laskeutunut, aika kova vielä mutta hieman auki. Ovistestit eiliseen verrattuna selvästi tummunut, mutta vielä kuitenkin nega. Testiviiva on n. Puolet kontrolliviivan vahvuudesta, viime kiertoon jos vertaa niin plussa olisi odotettavissa parin päivän sisällä (y) Mutta tässä kierrossa olen joutunut syömään v-pen mega (penisilliini) kuurin sekä vahvoja särkylääkkeitä nielussa olleen tulehduksen takia. Nyt vihdoin pystyn olemaan ilman särkylääkkeitä, mutta ovulaatio on ihan nurkan takana ja pelottaa että jos nyt ovis myöhästyykin tai jää tulematta :unsure: Googletin asiaa ja juuri ennen ovulaatiota tai ovulaation aikaan särkylääke voi estää ovulaation tai hedelmöittymisen. Ja v-pen mega tuoteselosteessa lukee;
Jos olet raskaana tai imetät, epäilet olevasi raskaana tai jos suunnittelet lapsen hankkimista, kysy lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen tämän lääkkeen käyttöä.
Ja tuon kohdan tajusin vasta tänään kun en yleensä tuoteselosteita lääkkeistä juurikaan lue.. :ninja: Äh, toivottavasti ei kamalaa haittaa nyt tullut, mutta toisaalta jos tässä kierrossa ei tärppää tai jos en saa tikutettua ovulaatiota niin ymmärrän kyllä että lääkkeet on voinut vaikuttaa asiaan koska särkylääkkeitä meni 800mg 3-4kpl päivässä reilu viikon ajan sekä tuo v-pen kuuri. Huh, tulipahan taas pitkä teksti jota kukaan ei varmaan jaksa lukea mutta olempahan taas purkanut kaiken mielestäni :ROFLMAO:
 
Omaa napaa. Alamahaa pistellyt tänään, kn laskeutunut, aika kova vielä mutta hieman auki. Ovistestit eiliseen verrattuna selvästi tummunut, mutta vielä kuitenkin nega. Testiviiva on n. Puolet kontrolliviivan vahvuudesta, viime kiertoon jos vertaa niin plussa olisi odotettavissa parin päivän sisällä (y) Mutta tässä kierrossa olen joutunut syömään v-pen mega (penisilliini) kuurin sekä vahvoja särkylääkkeitä nielussa olleen tulehduksen takia. Nyt vihdoin pystyn olemaan ilman särkylääkkeitä, mutta ovulaatio on ihan nurkan takana ja pelottaa että jos nyt ovis myöhästyykin tai jää tulematta :unsure: Googletin asiaa ja juuri ennen ovulaatiota tai ovulaation aikaan särkylääke voi estää ovulaation tai hedelmöittymisen. Ja v-pen mega tuoteselosteessa lukee;
Jos olet raskaana tai imetät, epäilet olevasi raskaana tai jos suunnittelet lapsen hankkimista, kysy lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen tämän lääkkeen käyttöä.
Ja tuon kohdan tajusin vasta tänään kun en yleensä tuoteselosteita lääkkeistä juurikaan lue.. :ninja: Äh, toivottavasti ei kamalaa haittaa nyt tullut, mutta toisaalta jos tässä kierrossa ei tärppää tai jos en saa tikutettua ovulaatiota niin ymmärrän kyllä että lääkkeet on voinut vaikuttaa asiaan koska särkylääkkeitä meni 800mg 3-4kpl päivässä reilu viikon ajan sekä tuo v-pen kuuri. Huh, tulipahan taas pitkä teksti jota kukaan ei varmaan jaksa lukea mutta olempahan taas purkanut kaiken mielestäni :ROFLMAO:
Toivottavasti ei estä ovulaatiota :) luin joskus jostain, että esim. Ibuprofeenin mahdollinen hedelmällisyyteen vaikuttaminen kestää sen aikaa mitä lääkettä käyttää, ja kun sen lopettaa se ei enää vaikuta, tietysti riippuen missä kohtaa kierto on. Muistaakseni se oli joku lääkäri/gynekologi vastaa palsta, mistä tuon luin.

Meillähän on vissiin aika samat päivät menossa. Toivon/odotan ovista 1-2 päivän sisällä tapahtuvaksi :)
 
Toivottavasti ei estä ovulaatiota :) luin joskus jostain, että esim. Ibuprofeenin mahdollinen hedelmällisyyteen vaikuttaminen kestää sen aikaa mitä lääkettä käyttää, ja kun sen lopettaa se ei enää vaikuta, tietysti riippuen missä kohtaa kierto on. Muistaakseni se oli joku lääkäri/gynekologi vastaa palsta, mistä tuon luin.

Meillähän on vissiin aika samat päivät menossa. Toivon/odotan ovista 1-2 päivän sisällä tapahtuvaksi :)
Noniin mehän päästään pian yhdessä sitten piinailemaan (y) Testaatko sä ovulaatiota vai menetkö vaan tuntemusten ja arvion perusteella?
 
Tervetuloa uusille! :love:

Me ollaan edetty seuraavasti: 5/2014 tavattiin ja aikalailla siinä sitten jo oltiin niinku oltais seurusteltu. 5/2015 muutettiin yhteen. 7/2018 ostettiin oma koti. 6/2019 kihlat ja nyt 8/2019 alettiin yrittään lasta :)

Ja tuosta lapsen yrittämisestä! Eka yk käynnissä ja ovulaatiota en saanut siis kiinni, vaikka yleensä mulla on siitä idiootin varmat oireet, jotka tietty uupui nyt kun alettiin yrittää. Nyt on kp 19 ja ovistikut lensi kaapin perälle muutama päivä sitten ku alko turhauttamaan tikuttelu. Kuitenkin melkeen joka toinen päivä rakastellaan. Ja siis yrittään alettiin kp 13. Vähän ovikseen viittaavia oireita oli kp 10, mutta en aatellu että se ois voinu olla jo sillon. Mutta nyt mulla on ollu viimiset yöt erittäin vauhdikkaita unia, mutta toisaalta oon käynyt aika kierroksilla tästä yrittämisestä. Mutta tänään mulla on vihlonut alavatsaa oikeelta ihan tosi jännällä tavalla ja ensin kelasin silleen ei vitsit jes mä oon raskaana, kunnes aloin miettiin että niin mitä jos mun ovis onkin vaan myöhässä ja se ois nyt:LOL:(n)

Hahah plus tänään töissä olin aivan varma että mun alavatsaa "nippailee" ja hetken päästä tunnen ja tajuan että ei vitsit mun vatsassa onkin vaan ilmaa:ROFLMAO::ROFLMAO: siis tässähän tulee hulluksi ku näin vauhdikkaasti kuvittelee oireita.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Hei musta nää ihmisten tarinat on ihania ♥ vaikka vielä taustailenkin niin voisin kertoa myös meidän tarinan. Ollaan tutustuttu ~5/14, alettu seurustelee 8/14, muutettu (vähän vahingossa) yhteen 9/14, kihlat 7/17 ja naimisiin 8/19 (pari viikkoa sitten ), lapsen yritys alkaa loppuvuodesta -19 heti kun meillä on varaa hoitoihin, haaveissa mahdollisimman pian, mut 11/19 on aikaisin realistinen :) ollaan oltu mun vaimo ja mä tutustuessa 18
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

23.8.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Naarassusi..................kp 56/33
-Brita-..........................kp 53/31
VernaMaria...................kp 36/28-30
Amadecasa..................kp 32/34-55
Haaveilija-31.................kp 30/38
Vauvahaaveilija2396.....kp 28/28-30
Keltasirkku-...................kp 26/27-32
taikinatonttu..................kp 26/28
W.we.............................kp 26/25
mimmik.........................kp 26/28-32
Vauvameille..................kp 25/28-35
Pilvinentaivas...............kp 24/28-30
Addison.........................kp 22/xx
Minic..............................kp 22/28
Ilonetsijä........................kp 22/28-30
Minttuajabasilikaa.........kp 21/xx
Millimetrii...................... kp 20/28-29
Veevavi.........................kp 20/28-30
Ehka2020......................kp 20/28
Mammakatri..................kp 19/22-41
Helmiina1978...............kp 18/30
Apustaja......................kp 17/30-35
Haavejuttu....................kp 15/xx
Persikka123.................kp 16/34
Titi-Love.......................kp 15/28-30
Nyyyti...........................Kp 14/24
EnkeliRinkeli.................kp 14/28
satsuma13....................kp 13/29-31
Mahaotus.....................kp 12/23
Greeneye......................kp 13/29-34
FaBuu...........................kp 10/28
Tingeli..........................kp 8/34-36
nieve30.........................kp 6/28
Karvakorvat..................kp 6/28
Poreilevalimu................Kp 3/25-26
Hipposka.......................kp 3/30

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:



Lastunen.....................dpo 12
Taikinatonttu.............. dpo 11
Vauvameille.................dpo 10
Keltasirkku-................. dpo 8
veevavi........................dpo 6
Haaveilija-31...............dpo 5

★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ehka2020
Testasin one stepillä (ei muita kaapissa). Kun oikein testiä kääntelee, tulee viivan paikka näkyviin, mutta ei oikein edes haamulaista. Testaan taas parin päivän päästä. Nyt kp 25/28. Lähden sopivasti viikonloppureissuun ja ajattelin, että sunnuntaina voisin seuraavan kerran testata, jos menkat ei oo alkanu. Ja otan vain yhden testin matkaan
 

Attachments

HEI! Mulla mennyt vissiin jotkut kp:t vähän sekaisin hutiloidessa.
Yritän niitä nyt selvitellä, mut ilmoitelkaa omistanne. (y)

Täällä ovis alkaa lähentyä. o_O :eek:Eilen tuli niiiiin kauheet kananmunalimat, etten muista et ihan sammoisia olis tullut aiemmin. VArmaan puol desiä yhteensä metrin venyvää. :p:D Ovistestit näyttää jo puolikasta - riippuu testistä. Kyllä niissä on huima ero.
Kuinka moni oikeesti odottaa että pissi on huoneenlämpöistä? Mä oon nyt pari kertaa odottanut, toisen tikun kanssa. Pitäähän sinne heti tuikata joku. Miksiköhän esim. pregcheckin testin voi testata koska vaan? miksei siihen päde sääntö, että lh on korkeampi klo 10-20?
Vähän mua kyllä pelottaa, että jos ovis nyt tapahtuu sillä puolella, jolla oli KU... Jos mahdollinen alkio jää sinne jumiin jonkin arpikudoksen tms takia. Toisaalta nää on asioita, joihin en voi vaikuttaa.

Lisätty Ovistestit tältä aamulta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tosiaan dpo 12 ja herkällä testillä negaa, niinkun arvelinkin jo aiemmin. Pari päivää sitten oli kyllä itku ihan herkässä, joten sieltä ne menkat varmaan tulee :LOL: toivottavasti alkais nyt sit pian, et pääsis seuraavaan kiertoon :whistle:

Te jotka seurailette kn-tuntemuksia: voisiko joku vielä vääntää rautalangasta, mitä ne muutokset tarkoittaa/voi tarkoittaa raskautumisen/kierron suhteen?
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mä en ikinä oota että pissa on huoneenlämpöistä, vaan tuikkaan liuskan suoraan lämpimään. :ROFLMAO: En oo lukenut testien ohjeita niin tarkasti että olisin tuollaista edes tiennyt, täältä ryhmästä sain tietää että pissan pitäisi olla huoneenlämpöistä. Koskeekohan sama ohje sekä raskaus- että ovistestejä testien merkeistä riippumatta?

Mulla oli eilen iltapäivällä selkeä ovulaatio, ihan jäätävät kivut taas niin ei ollut epäilystäkään etteikö siellä olisi munasolu ollut irtoamassa. Kolmisen tuntia kesti kivut ja vihlonnat välilihasta ja häpyluusta ylämahalle saakka. Meillähän kävikin lopulta niin, että saatiin hoidettua talletukset tarkalleen 2 vrk ennen ovista ja vielä 2 tuntia oviskipujen loppumisen jälkeen. Toivottavasti se riittää.

Minustakin on ollut mukava lukea teidän tarinoitanne ja mihin tahtiin olette perheitä alkaneet perustaa :)
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

@KirJoh89 jännät paikat, toivottavasti sunnuntaina tulee selkeä plussa!

@Apustaja en määkään oo kuullut lämpötilaohjeista! Teen aina puikkotestejä, ja lorottelen vaan suoraan siihen testauspäähän. Oon kyllä miettinyt, että ois siistimpää pissiä purkkiin ja testata siinä, tuppaa roiskumaan muuten. Mut ei pitäis teillä jäädä ajoituksesta kiinni tällä kertaa!

@Helmiina1978 kyllähän nuo semmosia asioita on, ettei niille mitään mahda. Siis jos ku jotenkin haittais uutta raskautta. Onneksi nykyaikainen lääketiede tekee melkoisia ihmeitä, ja harva juttu on enää hengenvaarallinen. Sormet ristissä että teillä tärppäis nyt, ja pysyis mukana!

Mulla alkaa testailupäivät lähestyä. Ovulaatio todennäköisesti oli noin 2 viikkoa sitten, jos oli. Viime kierto oli 32 päivää ja tänään kp32. Huomenna aattelin tehdä testin, jos ei ole syytä olla tekemättä... Oireita on ja ei ole: olin yli viikon reissussa, missä oli kylmää, kuumaa, ruokaa jota en normaalisti syö ja unirytmi ihan sekaisin. Nyt vielä kotona pukkaa flunssaa. Eli ihan kaikki oireet mitä ehkä vois kuvitella, voi liian helposti pistää noiden muiden syiden piikkiin. Noh, olen ylpeä itsestäni kun olen tähän asti malttanut testailematta, toivottavasti odotus palkitaan huomenna!
 
Tapasin mieheni 11/16, hänellä on edellisestä suhteesta poika, silloin 3v. Eli periaatteessa musta tuli äitipuoli samaan aikaan. Muutettiin yhteen uuteen kotiin 05/17, ja mentiin naimisiin 11/17. Lasta aloitettiin yrittää 07/18... Ensimmäinen plussa 10/18 mutta meni kesken, toinen nyt 08/19 ja odotellaan mitä tästä tulee :)
 
Noniin mehän päästään pian yhdessä sitten piinailemaan (y) Testaatko sä ovulaatiota vai menetkö vaan tuntemusten ja arvion perusteella?
Testaan :) vaikka mulla on tosi vahvat ovis oireet, mutta on jotenkin kiva nähdä se 2 viivaa siinä :D (näkee ees jossain testissä 2viivaa:D)
Ja eilen oli sellanen viiva jo, että tänään luulis tulevan jo ovisplussa :)
 
Testaan :) vaikka mulla on tosi vahvat ovis oireet, mutta on jotenkin kiva nähdä se 2 viivaa siinä :D (näkee ees jossain testissä 2viivaa:D)
Ja eilen oli sellanen viiva jo, että tänään luulis tulevan jo ovisplussa :)
Aivan kun mulla! Toki voi olla myös sitäkin, et pillereiden lopettamisen jälkeen eka ovis tosi voimakas, katsotaan jatkuuko seuraavassa kierrossa samanlailla. Saa kuitenkin hyvät kiksit siitä kahdesta viivasta :ROFLMAO:

Täällä moni on kertonutkin omaa historiaa, tässä meidän:
Tavattiin 5/15, seurustelu lasketaan alkaneeksi samoihin aikoin ja yhteen muutettiin 9/15. Oma asunto ostettiin 2/18 ja yritys alkoi vasta 8/19. Ens vuonna alkuvuodesta tulee 2v täyteen tämän hetkisessä asunnossa, joka ollaan laittamassa myyntiin varmaan sitten heti alkuvuodesta, jolloin saa mahdollisen myyntivoiton siitä tehdä verottomasti :whistle: Meillä siis tällä hetkellä kaksio, mutta omakotitaloa ollaan katselemassa sitten ensi keväästä alkaen. Vähän erikoinen tilanne, kun asutaan uudiskohteessa, mutta mitä ollaan seurailtu vastaavia kohteita viereisistä taloista, tästä saa hyvinkin omansa pois ja mahdollisesti myös pientä voittoa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Love
Testaan :) vaikka mulla on tosi vahvat ovis oireet, mutta on jotenkin kiva nähdä se 2 viivaa siinä :D (näkee ees jossain testissä 2viivaa:D)
Ja eilen oli sellanen viiva jo, että tänään luulis tulevan jo ovisplussa :)
Jep, se kahden viivan näkeminen on kyllä kiva vaikka onkin ovulaatiotesti :LOL: Ja toisaalta on se kyllä hyvä olla perillä omasta kierrosta ja nähdä että ovuloi :)

Tässä tämän aamun ovistesti, vielä on matkaa plussaan mutta vahvistumaan päin on (y) Eilen lmi vv runsaasti ja nyt vessakäynnillä bongasin venyvää valkovuotoa, ei ihan ovislimat vielä mutta on se ovulaatio tulossa :D
IMG_20190823_112518__01.jpg
 


Aika nopeasti mulla toi viiva vahveni... Saa nähdä tuleeko tänään vielä plussaa, vai menikö ohi aamulla. Laitan kohta vielä klo10 testin ja ehkä Testaan sit vielä 16 tai 18 tai siltä väliltä.
tässä klo 10 jälkeen pissitty PC ovulaatio sekä R-testi. En kyllä tossa R-testissä näe mitään viivanpaikkoja edes. Ihan vaan koitin kun oli uudet paketit ilmestyneet kauppaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
@Haavejuttu kai ne kaikki venyvät limat on ovislimoja? o_O toki kirkas venyvä on varmaan huipussa? Vai miten erotat?
Mulla on vielä ollut jotain tuhruilua joten ei erota onko sameaa vai kirkasta. Varsinkin keskiviikon tallettelujen takia oli jotain tuhrua taas tullut.
 
Plaah. Mulla on vähän mennyt fiilis, mulla on (oletettu) dpo 6, mutta eilen todettiin joku määrittelemätön emätintulehdus. Joten nyt pitäs alkaa sinne puikkoja työntelemään. Ei kuulemma pitäis vaikuttaa yritykseen, mut anteeks vaan kyllä se vaikuttaa kun tähtien asento ja väärään aikaan yskäsykin tuntuu vaikuttavan:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Noo, ens kierrossa sitten. Pelottaa vaan helvetisti seuraavat menkat, millon ne tulee ja kuinka kipeet ne tälläkertaa on.
 
@Haavejuttu kai ne kaikki venyvät limat on ovislimoja? o_O toki kirkas venyvä on varmaan huipussa? Vai miten erotat?
Mulla on vielä ollut jotain tuhruilua joten ei erota onko sameaa vai kirkasta. Varsinkin keskiviikon tallettelujen takia oli jotain tuhrua taas tullut.
Kirjoitin ehkä vähän hassusti mutta siis joo, kaikki venyvähän on kai ovislimoja mutta tuo kun on vielä niin sameaa ja odotan sitä kirkasta valkuaismaista "the ovislimaa" :LOL: Nyt on siis vielä lähempänä valkoista kuin kirkasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978

Yhteistyössä