Haaveena vauva 2020

Tervetuloa uusille! Mukava että ensi vuoden vauvojakin toivotaan kovasti

Täällä vähän ärsyttää tämä oma kierto. Mielestäni en ole ovulaatiota tähän kiertoon tunnistanut, nyt jo kiertopäivä 33. Toisaalta flon mukaisen oviksen aikaan oli vähän sinnepäin oireita, mutta esimerkiksi limat puuttuivat. Nyt on kyllä kiukutukset ihan menkkoja enteilevät, ja toisaalta toivon että alkaisivat ensi viikolla kuten kuuluu. Sitten vaan huolettaa, että enkö enää tunnista ovista.

Jos kuitenkin on vaan niin, että kierto nyt jostain syystä on yli 50 päivää, niin voiko tästä olla millaista haittaa raskautumista ajatellen? Kannattaisiko käydä heti tsekkauttaan tilanne?
 
Huono olo on jatkunut taas tänään eli nyt about viikon verran, lisäksi tissit on olleet todella kipeät tänään ja mieli myös herkkänä. :cry: Finnikin on tullut naamaan, vatsa on turvonnut koko ajan ja hirveesti ilmavaivoja:ROFLMAO::poop:
Tänään ois mun laskujen mukaan kp21-22 testasin huvikseen eilen mutta se oli selkee nega.
Tilasin illalla raskauskeijulta uusia testejä, niin osaisko joku sanoa koska ois aikaisin kp millon kannattais testailla muutenki kun huvikseen? :LOL:

@amadecasa joillainhan voi tosiaan se kierto venyä tosi pitkäksi, mutta itse varmaan kävisin tarkistuttamassa tilanteen niin sais varmaan jotain vastauksia ja mielenrauhan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kirjuri
Heippa!

Liittyisin mukaan keskusteluun. Olen 27-vuotias. Pillerit lopetettu 9/18, joten yritys aloitettu silloin. Oma kierto ollut siitä asti sekaisin ja ultrassa todettu monirakkulaiset munasarjat, pcos-epäilynä. Pcos ei ole kuitenkaan vielä diagnosoitu. Tällä hetkellä 3. terolut kuuri menossa. Terolutin kanssa olen saanut normaalin kierron, mutta todennäköisesti en ovuloi ilman apuja.

Elikkä yk 4 käynnissä siis tällä hetkellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Suspi ja Purrri
Hurjasti tullu uusia tänne, tervetuloa kaikille. Päivittelin teidät listalle, mutta @Ehkä sitttenkin? tietosi puuttui viestistäsi. Pistäppä tulemaan :)
Ehkä SItttenkin / 32v / 2./ 9/18


Täällä nyt vuoto loppumassa ja taas mieli on parantanut vaikka taas ihmettelen tätä huonohkoa oloa, syksyn aikana on useamman kerran ollut heti menkkojen jälkeen huono olo, melkein tullut yrjö ja kerran tein testinkin kun salaa toivoin että että olis kuitenkin tärpännyt vuodosta huolimatta, no ei ollut :/

Ensi viikolla kasvan aikuiseksi ja otan yhteyttä työterveyshuoltoon noista arvoista, ei tässä muu auta.. Loppuviikon lomailen niin en halua pilata sitä näillä ajatuksilla..
Oviskin taitaa osua ensi viikolle mutta koska en sitä jouluvauvaa niinkään haluaisi niin.. No katsellaan, en ole mikään seksuaalinen ihminen joten helppoa on kyllä pitää taukoa o_O:devil:
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Täältä ilmoittautuisi uusi kuumeilija. :)
Brita/32v/4./ya 8/18

Tosiaan 3 lasta jo on ja nuorin 8kk vasta. Hänen syntymän jälkeen ei ole ehkäisy ollut käytössä, mutta täysimetys piti menkat hyvin poissa. Nyt on kertaalleen olleet ja jos vaan säännöllisenä jatkuvat niin viikonloppuna pitäisi seuraavat alkaa. Imetän kuitenkin edelleen yötä päivää melko tiuhaan niin se kyllä varmaan jonkin verran raskautumiseen vaikuttaa. Varsinaisesti ei ole yritettykään, mutta aloitusajaksi laitoin nyt kuitenkin sen mitä on ilman ehkäisyä oltu.

Ensimmäistä lasta yritettiin yli 1,5 vuotta ja silloin ongelma oli vuotojen kanssa kun tiputtelu alkoi melkein heti ovulaation jälkeen. Seuraava raskaus alkoi kuitenkin helposti. Kolmas alkoi muutamassa kierrossa kuparikierukan poiston jälkeen. Hormonaalista ehkäisyä syytän ton ekan yritysajan venymisestä, mutta eihän sitä toki varmaksi voi sanoa.

Meillä on kesä-, syys- ja talvivauvat. Kaikessa on puolensa, mutta ei ole tarkoitus taktikoida vuodenaikaa. :) Tähän kiertoon ei oletettuun ovisaikaan ollut juurikaan toimintaa niin en usko lainkaan tärppiin. Seuraavalla kierrolla laskettu aika menisi vuoden vikoille päiville, mutta kaikki kolme raskautta on menneet reilusti yli lasketun ajan niin -20 vuoden puolelle kuitenkin mentäisiin. :LOL:

Meiltä kolmosen syntymän jälkeen lähinnä vitsillä kyseltiin että vieläkö neljäs tulee. Voin vaan kuvitella niitä vitsejä uskonnosta jne jos neljäs ilmoittaisi tulostaan. :ninja: Toki on tässä ristiriitaiset tunteet monellakin tavalla että vieläkö saataisiin terve lapsi ja kaikki menisi hyvin neljännenkin kerran.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Heippa kaikille!

Lueskelin alkuvuodesta vielä vuoden 2019 ryhmää, mutta nyt näyttää siltä, että on siirryttävä tänne. En siis vielä siihen keskusteluun uskaltanut ottaa osaa, sillä tuntuu, että kroppa vasta tottuu kiertoihin.

Mulla ikää on pian 25 ja aviomies on 27. Oon syönyt 7 vuotta minipillereitä, joiden takia mulla ei ole ollut kiertoa hyvin pitkälti 7 vuoteen :whistle: Ehkäisy lopetettiin 10/2018 ja siitä odottelinkin ekoja kuukautisia noin kuukauden! Nyt alkaa kroppa olemaan melko normaali, kierrot on semmoista 32 päivää ollut viimeisimmät, aluksi oli noin 27.

Aluksi oltiin ihan innoissamme pakkoyrittämässä, mutta nyt jo paljon rennommin mennään. Voisi jopa sanoa, että alkaa jo vähän turhauttaa, tai no, tuntuu siltä, että eipä se plussa kuitenkaan tuu niin turha tässä nyt yrittää edes o_O Osaan nyt kuitenkin jo iloita siitä, että kroppa ainakin näennäisesti toimii, kun olen ovulaatiolimoja bongaillut ja luteaalivaiheet yms. vaikuttaisi olevan ihan ok.

Minut voisi kuitenkin lisätä mukaan eli:
Etikkainen / 25v / 1./ 10/18
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Pikaisesti omaa päivitystä tänne, mulle voi vaihtaa ya 9-11/19 vaikka tässä nyt onkin menty taktiikalla tulee jos tulee, mutta alko niin vituttamaan toi mies kun ei nyt otakaan asiaan yhtäkkiä mitään kantaa ja joulukuukin ois nyt tullut hälle liian äkkiä. Ja tästä syystä töihinkin ilmoitan että olen jatkamassa ainakin vuoden jolloin siis nyt olis töiden takia huono hetki, en vielä tiedä millä ehkäisyllä sinne asti mennään kun itse en mitään hormonaalista nyt mielellään ota jos haavetta kolmannesta ei täydy kokonaan hylätä.
Toki hiukan kiinni myös siitä mikä lääkärin tuomio on kun ajan saan. Mutta luultavammin mies saa hoitaa ehkäisyn siihen asti kun oikea aika on tai sitten ollaan vaikka ilman.

Anteeksi kamala vuodatus, mutta tää on ainut paikka minne yhtään pystyy purkamaan ajatuksia.
 
Toi on kyl jännä, kun ensimmäinen lapsi ilmoittaa tulosta.:love::love::love: Sekoaa esim omat vanhemmat niin, että soitetaan heti kaikki sukulaiset, kaverit, kaverinkaverit, työkaverit, naapurit jne läpi jotta keneltäkään ei jää uutinen kuulematta. Heti alkaa kaikkea pientä vauvatavaraa/vaatetta odottajien iloksi ilmaantua.
Toinen kun ilmottaa tulosta :love::love:, omat vanhemmat ovat toki iloisia, ehkä ilmoittavat tätä uutista jo odottavan/tiesivät tämän tapahtuvan. Sukulaisille kerrotaan sitten kun puheeksi tulee tai tavataan.
Kolmannen kohdalla:love:(n), ollaan et oho onneksi olkoon, miten jaksatte kolmen kanssa jne,
Sukulaisille/muille kerrotaan jos muistetaan, voi olla, että silti löytyy niitä jotka ei uutista ole kuullut kun vasta vauva syntynyt.
Neljännen kohdalla:eek::confused:(n).. järkytys, älkää nyt enää tehkö, ollaanko ihan hulluja...
näin hiukan kärjistettynä :ROFLMAO::ROFLMAO::LOL:

Ovistestit laitoin tilaukseen! (y):giggle:
 
@Amore- Noinhan se tuntuu menevän! :LOL:

Joku kyseli ehkäisyn lopettamisesta. Mulla oli ennen esikoista minipillerit. Kierto palautui niistä heti. Lopetin elokuussa ja raskauduin joulukuussa. Raskauduin juuri siitä kierrosta, mistä olin varma, ettei todellakaan tärpännyt. :LOL:

Testin tein dpo8 tasavahvoilla viivoilla, luulen kyllä, että ovis oli silloin aiemmin.

Onko täällä jollain tai onko ollut kuparikierukkaa? Onko se vaikuttanut poiston jälkeen mihinkään? Eihän siitä pitäisi tulla hankaluuksia, mutta ajattelin vain kysyä. :)
 
Ootteko törmänneett tämmöseen nettisivuun? https://www.countdowntopregnancy.com/tools/pregnancy-test-calculator.php

Mä yritin laskea tolla koska olis hyvä päivä testata, mutta kun mulla ei ole tiedossa kauanko kierto kestää enkä bongannut ovista niin tää ei oikein toimi mulla. :D
Mulla kännykässä Flo appi, sinne saa helposti kirjattua menkat ja laskee automaattisesti milloin olisi ovulaatio.
Helppo käyttää jos säännölliset menkat, pystyy myös pelaamaan ns varmojen päivien suhteen ;)

@marrrsipaani minulla ei omakohtaista kokemusta kuparikierukasta ole, mutta kaverilla oli kun tuli sen kanssa raskaaksi.
Olen ymmärtänyt, että sen poiston jälkeen ei pitäisi kauaa mennä kun on ns pelikunnossa.

@masu-90 mikä miehesi on saanut nyt noin muuttamaan mielipiteensä vauvan tulosta? Ymmärrän kyllä toisaalta, ei välttämättä uudestaan vauva arkeen hyppääminen innosta. Toisaalta se vaihe kestää niin lyhyen ajan ja teillä kuitenkin kokemusta.
Jospa aika tekee tehtävänsä ja miehesi ”järkiintyy” ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
@Amore- Sain miehen vielä illalla puhumaan ja meillä on siis kaksi Allergia lasta joista toinen ei nukkunut ensimmäisen vuoden aikana ollenkaan ja osittain pelkää sitä että sama toistuisi mutta sanoi myös etteikai pahemmaksi voi edes mennä. Tästä huolimatta vauvakuume on kamala, mutta täytyy nyt ymmärtää miestäkin ja toivoa nyt sitten 2020 tai edes 2021 vauvaa..
 
No meillä tilanne on hieman toisinpäin. Mies olis jo kovasti halukas alkaa yrittämään ja minä vielä lyön jarrua pohjaan. Välillä tietysti joudun kysymään itseltäni ääneen, että miksi jarrutan, mut tiedän että se vakipaikka tuo vaan tulevaisuuteen sen verran turvaa, että vauvahaaveet voi lykätä vielä puolella vuodella. On se harjoitteleminenkin ihan kivaa ;) Ja vauvasta ja tulevaisuudesta haaveileminen tässä vaiheessa jo kun yritys ei käynnissä.

Mut joo ymmärrän kyllä teitä joilla kuume on kova, niin se on itsellänikin. Muistakaa, että tuskin se mies teilläkään ns. tahallaan odotuttaa... siellä on vaan jokin syy vielä taustalla.
 
@TiiuJ
Kuulostaa tutulta. Miehen siskolla on lapsia ja eilen just kyseli että millonkas ne saa serkkuja... Mun mielestä on ylipäätään epäkohteliasta udella keneltäkään vauvoista saati sitten painostaa niitä tekemään. Se on jokaisen parin oma asia ja koskaan ei voi tietää mitä taustalla on. Ja itekin 27 vuotiaana tunnen kans kuinka ikä jo painaa, mutta onhan tässä vuosia vielä ;) Tsemppiä teille, rennoin mielin vaan, se auttaa :)
Joo samaa mieltä, suuren suvun omaavana tiedän todella miltä tuntuu kun vähän väliä vihjaillaan ja kysellään. :LOL: Onneksi sentään oma äiti ei ole mitenkään painostanut mutta tiedän kyllä miten se sitä oman esikoisen lasta odottaa.. Niinhän se pitää koittaa ajatella että onhan tässä vielä vuosia aikaa ja yritetään olla rennoin mielin.:) silti ne möröt vaan välillä pääsee irti, ikä painaa ja silloin sen aina huomaa kuinka paljon sitä odottaa, vaikka ei muka ajattele koko asiaa, kun pettyy kovasti menkkojen alkamisesta.
 
Moikka! Täällä olis yks kuumeilija! Mulla vielä pillerit käytössä ja viime laatassa kävi niin, että taukoviikko venyi puolella vuorokaudella. Päätimme miehen kanssa ettemme käytä lisäehkäisyä. Minulle alkoi jossain vaiheessa ilmestyä ”raskausoireita” mahaa vihloi, aamulla saattoi ällöttää ja tuorepuuro maistui ihan hirveältä. Maltoin jopa odottaa rv 2+5 kun testasin ensimmäinen kerran: puhdas nega. Seuraavana päivä 7 min jälkeen ihan selkeä haamu, joka kuitenkin katosi testin kuivuttua. Noh menkat alkoivat ajallaan ja vauvakuume jäi :D mies ei ole vielä näyttänyt vihreää valoa vauvahaaveille. Toivottavasti lämpenisi vaikka loppuvuodesta!! Miten tän kuumeen kanssa pärjää!! :D ihana lukea ainaki erilaisia ketjuja!
Itse täytän tänä vuonna 27, joten kyllä tässä hommiin sais kohta ruveta perkula!!! xD
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
Toi on kyl jännä, kun ensimmäinen lapsi ilmoittaa tulosta.:love::love::love: Sekoaa esim omat vanhemmat niin, että soitetaan heti kaikki sukulaiset, kaverit, kaverinkaverit, työkaverit, naapurit jne läpi jotta keneltäkään ei jää uutinen kuulematta. Heti alkaa kaikkea pientä vauvatavaraa/vaatetta odottajien iloksi ilmaantua.
Toinen kun ilmottaa tulosta :love::love:, omat vanhemmat ovat toki iloisia, ehkä ilmoittavat tätä uutista jo odottavan/tiesivät tämän tapahtuvan. Sukulaisille kerrotaan sitten kun puheeksi tulee tai tavataan.
Kolmannen kohdalla:love:(n), ollaan et oho onneksi olkoon, miten jaksatte kolmen kanssa jne,
Sukulaisille/muille kerrotaan jos muistetaan, voi olla, että silti löytyy niitä jotka ei uutista ole kuullut kun vasta vauva syntynyt.
Neljännen kohdalla:eek::confused:(n).. järkytys, älkää nyt enää tehkö, ollaanko ihan hulluja...
näin hiukan kärjistettynä :ROFLMAO::ROFLMAO::LOL:

Ovistestit laitoin tilaukseen! (y):giggle:
Siis sehän menee ihan just näin. :ROFLMAO: Meillä on pääasiassa helpot, rauhalliset lapset ja mies osallistuu lasten hoitoon hyvinkin paljon. Tukiverkko on minimaalinen, mutta tilanteeseen on tässä vuosien mittaan tottunut. Silti luulen että neljäs lapsi olisi mun äidille järkytys ja varmaan monelle muullekin. Ärsyttävää että pitää edes ajatella mitä muut omista valinnoista ajattelee.

@marrrsipaani mulla oli toisen lapsen jälkeen reilu 2,5 vuotta kuparikierukka. Poiston jälkeen tuli muistaakseni 1-2 kuukautiset ennen kun tulin raskaaksi. Kuparikierukka sopi mulle hyvin ja sen varmaan joskus otan uudestaan kun tarvetta tulee.

Mulla on myös käytössä tuo Flo. Se on kyllä näppärä. Joku toisen niminen, olisko ollut kuukautiskalenteri, oli aiemmin ja sekin oli hyvä. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
@Amore- Sain miehen vielä illalla puhumaan ja meillä on siis kaksi Allergia lasta joista toinen ei nukkunut ensimmäisen vuoden aikana ollenkaan ja osittain pelkää sitä että sama toistuisi mutta sanoi myös etteikai pahemmaksi voi edes mennä. Tästä huolimatta vauvakuume on kamala, mutta täytyy nyt ymmärtää miestäkin ja toivoa nyt sitten 2020 tai edes 2021 vauvaa..
Okei joo ymmärrän kyllä sitten täysin miehesi suhtaantumista. Saako kysyä mimmoisia allergioita ja miten ilmeni/ilmenee?
Teidän kolmashan voi olla täysin vastakohta edeltäjiinsä.
Keskittykää vain niihin vauva arjen hyviin muistoihin ja pidemmälle ajalle, miten sitten kun ovat aikuisia.
Sekä aikaa ja ihan muuta ajateltavaa :)

@-Brita- haluan myös nähdä läheisten ilmeet jos joskus kolmas saadaan kerrottavaksi. Itseä ei kyllä sinäänsä häiritse muiden mielipiteet meidän perhekoosta. Eikä edes 3-4 lasta ole paljoa! Eikös nyky mittapuulla 1-2 lasta ole normaali ja siitä eteenpäin luokitellaan jo suurperheeksi :eek:
 
Heippa!

Liittyisin mukaan keskusteluun. Olen 27-vuotias. Pillerit lopetettu 9/18, joten yritys aloitettu silloin. Oma kierto ollut siitä asti sekaisin ja ultrassa todettu monirakkulaiset munasarjat, pcos-epäilynä. Pcos ei ole kuitenkaan vielä diagnosoitu. Tällä hetkellä 3. terolut kuuri menossa. Terolutin kanssa olen saanut normaalin kierron, mutta todennäköisesti en ovuloi ilman apuja.

Elikkä yk 4 käynnissä siis tällä hetkellä.

Missä kohtaa hakeuduit tutkittavaksi?
Meillä myös pillerit lopetettu 9/18 ja alkaa kyllä turhuttaa kun ei mitään tapahdu :whistle: on kyllä usein mielessä nuo ovulaatio-ongelmat, kun en vielä kertaakaan ole sitä saanut tikutettua (n)
 
Hei vaan siis tännekin, siirryn suosiolla tuolta 2019 ryhmästä tänne :whistle:

Minä kohta 28-vuotias ja mies 34v, toiveissa olisi mulle esikoinen ja miehelle viides :LOL:

Pillerit olleet mulla käytössä n. 15-vuotiaasta viime syksyyn asti, lukuunottamatta yhtä vajaan parin vuoden taukoa kun olin laiska uusimaan reseptiä :D

Kierrot olleet kohtuullisen säännöllisiä, vaikkakin pitkiä, 32-46 päiväisiä. Ensimmäinen luomukierto siis tuon 46 päivää, nyt tasaantunut 32-35 päiväiseksi. Ovulaatiosta ei hajuakaan, vuorotyön takia en pysty säännöllisesti tikuttamaan. Limat kyllä bongaan joka kierrossa, mutta muita oireita ei sitten ilmenekkään (n)

Mut voi lisätä myös listalle!
Suspi / 27v / 1. / ya 9/18
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja Purrri
Apua, täällä jännätään vielä tätä kiertoa.. Nyt on kp 34/30 ja menkkoja ei näy. Tein testin kp 29/30 päiväpissasta ja se oli puhdas nega. Nyt en oo kerennyt tekemään uutta testiä. Mitään raskausoireita ei kyllä minusta kunnolla ole. Joka kierrossa yleensä aina ”raskausoireita” ja nyt ei mitään, joten mieskin vitsaili, että nyt varmaan sitten napannut :ROFLMAO:. Mahaa nippailee joka päivä ja nyt tänään hieman rinnat tulleet araksi, muuta oiretta ei kyllä oikeastaan ole. Ajattelin tehdä huomenna tai pe aamupissasta vielä testin, vaikka en kyllä jaksa uskoa, että olisin raskaana. Toivon tietenkin kovasti, että testi näyttäisi plussaa, mutta en halua innostua asiasta liikaa..
 
@Hansuelina_ ja @Hisulius toivotaan että "pääsette" tästä ryhmästä pois ennen kuin keskustelu edes kunnolla alkaa! Eikös tässä vielä muutamia viikkoja muutenkin ole aikaa raskautua niin, että vauva syntyisi tänä vuonna?

Kävin kyselemässä aiemmin pohtimaani pitkää kiertoa ihan lääkäriltä. Epäili syyksi sokeria, eli että insuliinin eritys estäisi munasoluja kehittymästä riittävästi ja irtoamasta, ja siksi ovulaatiot jäisivät välistä ja kierto venyisi. Hyvin mahdollista, olen aikamoinen sokerihiiri ollut, tosin nyt jo muutaman viikon ollut syömättä karkkia ja muuta suoraan sokerista. Ylipainoakin on, ja edellisessä raskaudessa sokerit kohoilivat. Eli lääkkeeksi määrättiin sokerilakkoa (jonka onneksi siis olinkin jo aloittanut), ja säännöllistä sekstailua. Muutamassa kierrossa pitäisi tilanteen normalisoitua. Toivotaan parasta!
 
Täällä terolutit tekee selkeästi jotakin! Mulla on siis ollut ongelmana marraskuusta asti se, että menkat ei kunnolla alkaneet eivätkä myöskään loppuneet, vaan kokoajan tihutti verta ja kierrot myös venyi yhtäkkiä yli 50 päivään. Nyt toinen terokierto aluillaan ja kierto lyheni ensimmäisestä kuurista jo 26 päivään ja menkatkin kesti vain 5 päivää. Oikein tervetullutta vaihtelua, vaikka kierto jäikin hieman lyhyeksi.
 

Yhteistyössä