Haavauma peräaukossa vai jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Elikkäs minulla oli tässä vasta ulkoinen peräpukama. Se ei juurikaan ollut kipeä, tuli vain inhottava tunne, jos istui liian kauan paikallaan. Se on nyt kuitenkin häipynyt, mutta välillä silti tuntuu kutinaa pepussa. Onkohan sinne tullut jokin haava, kun eilen kävin ensimmäistä kertaa paskalla sitten kolmeen päivään ja se sattui ihan hulluna? Ne haavatkinhan voivat aiheuttaa kutinaa. Tänäänkin oli kakka kovalla ja sattui paskantaa. Olen miettinyt sisäisten pukamien mahdollisuutta, mutta ei ole tullut yhtään verta paperiin (vuotaako ne aina?) eikä pyyhkiessä tuntunut mitään epäkummallisia mykyröitä pepussa (tuleeko ne aina peräaukon ulkopuolelle kakalla?). Toivon vain, ettei olisi niitä. :( Onkohan niilläkin tapana kutista? Tiedän vain, että ulkoiset pukamat kutiavat.

Itselläni oli/on vasta haavauma peräaukossa. Voin sanoa, että pahin kipupiikki pökäleen repiessä suolta auki meni samalle rimalle synnyttämisen kanssa. Eli kipeää se ulostaminen tosiaan tekee. Mutta itselläni ei ole kyllä mitään kutinaa ollut ja toisaalta taas pytty ja vessapaperi ovat olleet verestä punaisena. On valunut ihan housuihin asti veri.

Veikkaan että joko sulla on hyvin pinnallinen haavauma, jos ei vuoda verta kerta tai jotain muuta häikkää limakalvoilla.

Kannattaa ehkä kokeilla apteektin itsehoitavia (itselläni AC3 Comfort peräaukolle ja Pegorion ulostemassan pehmentämiseen - ovat auttaneet selvästi) ja jos tilanne ei ala parantua muutaman päivän sisällä, niin sitten lääkäriin.

Elikkäs minulla oli tässä vasta ulkoinen peräpukama. Se ei juurikaan ollut kipeä, tuli vain inhottava tunne, jos istui liian kauan paikallaan. Se on nyt kuitenkin häipynyt, mutta välillä silti tuntuu kutinaa pepussa. Onkohan sinne tullut jokin haava, kun eilen kävin ensimmäistä kertaa paskalla sitten kolmeen päivään ja se sattui ihan hulluna? Ne haavatkinhan voivat aiheuttaa kutinaa. Tänäänkin oli kakka kovalla ja sattui paskantaa. Olen miettinyt sisäisten pukamien mahdollisuutta, mutta ei ole tullut yhtään verta paperiin (vuotaako ne aina?) eikä pyyhkiessä tuntunut mitään epäkummallisia mykyröitä pepussa (tuleeko ne aina peräaukon ulkopuolelle kakalla?). Toivon vain, ettei olisi niitä. :( Onkohan niilläkin tapana kutista? Tiedän vain, että ulkoiset pukamat kutiavat.

Mulla on ollut ulkoisia pukamia joskus ja kyllä pelkästään nekin sattuu kakatessa. Lääkärin mukaan ei sisäisiä pukamia ollut.