Haavakivusta kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnenetsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnenetsijä

Jäsen
03.01.2013
147
0
16
Mulla tuli synnytyksessä 1 ja 2 asteen repeämiä ja lisäksi tehtiin pieni eppari. Nuo repeämät tuli lähinnä sisäpuolelle.

Nyt viikon jälkeen on kipu tullut pahemmaksi, en voi paljoakaan olla ylhäällä ku alkaa nipistellä ja särkeä alapäätä. Levossa helpottaa.

Kokemuksia että onko kellään ollut tällaista? ajattelin et kysymys voi olla vaan siitä että tikit kinnaa ja kipu tulee siitä. Mutta kauan tässä kuitenkaan uskaltaa odotella että menis näytille.

Synnytyksestä on nyt siis viikko. Mutta alkaa silti olla olo malttamaton ku ei pääse yhtään normiarkeen käsiksi ku en kykene tekemään juuri mitään.

Kannattais nyt vaan syödä säännöllisesti särkylääkettä. Itsellä myös eppari ja n. 20 tikkiä laitettiin. 2 viikkoa söin särkylääkkeitä ja sen jälkeen oli melko kivutonta oloa.

Mulla muistaakseni kivut helpotti ensin hieman ja paheni sitten joksikin aikaa, kun tikit alkoivat sulaa. Soitin asiasta synnärin lapsivuodeosastolle ja juttelin asiasta hoitajan kanssa - ehkä sinäkin voit soittaa omaan sairaalaasi ja kysellä neuvoa? Heillä on tietääkseni hoitovelvoite vielä pari viikkoa synnytyksen jälkeen. :)

[QUOTE="TMV";28477158]Mulla muistaakseni kivut helpotti ensin hieman ja paheni sitten joksikin aikaa, kun tikit alkoivat sulaa. Soitin asiasta synnärin lapsivuodeosastolle ja juttelin asiasta hoitajan kanssa - ehkä sinäkin voit soittaa omaan sairaalaasi ja kysellä neuvoa? Heillä on tietääkseni hoitovelvoite vielä pari viikkoa synnytyksen jälkeen. :)[/QUOTE]

Meille taas kätilö iloisesti ja ystävällisesti sanoi näin " kun täältä lähdette niin tänne teillä ei ole enää mitään asiaa" Sanoi mielestäni todella törkeästi!

Mutta itselläni tuli 3.asteen repeämät ja yli kuukausi meni, että pystyin käymään kaupassa (joka oli 50m päässä) ilman, että meinasin itkeä kivusta.

[QUOTE="TMV";28477158]Mulla muistaakseni kivut helpotti ensin hieman ja paheni sitten joksikin aikaa, kun tikit alkoivat sulaa. Soitin asiasta synnärin lapsivuodeosastolle ja juttelin asiasta hoitajan kanssa - ehkä sinäkin voit soittaa omaan sairaalaasi ja kysellä neuvoa? Heillä on tietääkseni hoitovelvoite vielä pari viikkoa synnytyksen jälkeen. :)[/QUOTE]Itse asiassa hoitovelvoite on jälkitarkastukseen saakka.

[QUOTE="mamamm";28477199]Meille taas kätilö iloisesti ja ystävällisesti sanoi näin " kun täältä lähdette niin tänne teillä ei ole enää mitään asiaa" Sanoi mielestäni todella törkeästi!

Mutta itselläni tuli 3.asteen repeämät ja yli kuukausi meni, että pystyin käymään kaupassa (joka oli 50m päässä) ilman, että meinasin itkeä kivusta.[/QUOTE]

Huhhuh :O Olipa törkeästi sanottu!

Mä soitin ensin valtakunnalliseen terveysneuvontapuhelimeen, ja sieltä sanottiin että lapsivuodeaika (eli se 2 ensimmäistä viikkoa) kuuluu synnytyssairaalan piikkiin. Kehottivat suoraan soittamaan sinne, jos tulee mitään kysyttävää jälkivuodosta, tikeistä tms. Ja soitinkin pari kertaa ja sain hyvää opastusta. (Näin siis Naikkarilla.)

Mulla eivät tikit kiristäneet, kun niitä ei edes paljon laitettu, mutta juuri tuollaista kipua oli muutaman viikon ajan synnytyksen jälkeen. Seisoessa/kävellessä alkoi alapäätä kivistää ja kiristää. Ilmeisesti turvotus jotenkin pakkaantui sinne. Levossa helpotti. Kipulääkkeet auttoivat jonkin verran. Paraneminen sujui kuitenkin hyvin. 1. ja 2. asteen repeämät sain sekä todella pahat turvotukset/hematoomat.

Mulla kävi niin että tikit kiristivät, kävin oman kunnan terkkarissa, siellä ei ees katottu että mikä mättää, sanottiin vaan että tikit sulaa itsestään.
Kivut vaan jatkuivat ja pahenivat ja kolmen-neljän viikon jälkeen synnytyksestä soitin sairaalaan. Siellä sanottiin että "tuu nyt sit käynnille" kun olin jo käynyt terkkarissa. No, kattoivat ja sanoivat että ei nää mitään ole sulanut. Jee. Siellä sitten tikit poistettiin ja kivut hävisivät heti!