Häät, vieraat, kutsut ja ONGELMA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja!

Vieras
Mä en tiennyt, että tällaista voi edes tapahtua enkä osaa oikeen sanoa miksi se on mielestäni törkeää mutta mun mielestä näin ei voi toimia!

Häämme ovat pieni tapahtuma johon olemme kutsuneet vain läheisimmät. Yksi heistä on mieheni lapsuudenystävä Pena. Pena on seurustellut vuoden Mirjan kanssa, eivät asu yhdessä, eivät ole kihloissa. Kutsuun kirjoitin Pena ja Mirja, ihan vaan ollakseni kohtelias mainitsin Mirjan nimeltä enkä laittanut että avec, koska meistä se oli itsestään selvää että Mirjan Pena kuitenkin ottaa mukaan. Mirjan olemme tavanneet mieheni kanssa pikaisesti 2 kertaa.

Nyt Pena ilmoitti, että hän ei pääse mutta Mirja tulisi kyllä! Mirja ei kuitenkaan halua tulla yksin vaan hän haluaa ottaa Santeri kaverinsa mukaan joten voidaaanko me nyt lähettää myös tälle Santerille (jota emme ole koskaan tavanneet) kutsun, että Mirja voi sitten hänen kanssa tulla :o

Missään nimessä emme halua ventovieraita ihmisiä sinne koska moni muu hyvä ystävä on jätetty kutsumatta juuri sen takia, että häät ovat niin pienet ja vain kaikista läheisimmille! Samoin olin kovin yllättynyt, että Mirja tulee yksin! Ilman muuta oletin, että tulevat joko yhdessä parina tai eivät tule ollenkaan. Voi tietysti olla, että Mirja haluaa "edustaa" heidän perhettä, mutta kun mun mielestä he eivät vielä ole sillä tavalla perhe!! Ja miten hän kehtaa vaatia meitä kutsumaan joku hänen meille tuntematon ystävä?! Syyksi sanoi, että ei tunne ketään sieltä ja haluaa jonkun ystävän sinne :headwall:

Jotenkin tuli sellainen tunne että ilmaisen ruuan ja viinan perässä sinne tullaan. Miten voisi kohteliaasti kieltää, ainakin sitä Santeria, tulemasta? Mieheni huomautti, että Mirjan nimi oli kutsussa joten hän saa tulla vaikka sitten yksinkin :/

Mirja on kutsuttu,ette voi häntä kieltää tulemasta. Mutta osaapa ihmiset olla törppöjä, että ovat jotain Santeria sinne kutsumassa. Minusta voitte sanoa kohteliaasti, että olisi mukava joskus tutustua tähän Mirjan kaveriin,mutta nämä häät ovat vain kaikkein lähimmille ja olemme jo nyt joutuneet rajaamaan monia omia ystäviemme vieraista pois,sillä halusimme pienet häät.Jos siitä suuttuvat,oma on häpeänsä!

Eivät ole tainneet koskaan omia häitä järjestää...

Kyllähän tietysti yksi vieras aina joukkoon mahtuu mutta mun mielestä kyse on periaatteesta! Jos Mirja tuntee olonsa niin orvoksi ja yksinäiseksi ilman Santeria niin eihän hänen ole pakko tulla? Kaikkeen kuvittelin olevani varautunut mutta tällaista en osannut ennakoida ;)

Mä varmaan selittäisin Penalle että häät ovat pienet ja intiimit ja että siellä on ihan läheisimmät vaan, joten Santeri jää kyllä nyt kustumatta. Että Mirja on toki tervetullut, mutta ette halua tuntemattomia häihinne. Luulis menevän perille.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä varmaan selittäisin Penalle että häät ovat pienet ja intiimit ja että siellä on ihan läheisimmät vaan, joten Santeri jää kyllä nyt kustumatta. Että Mirja on toki tervetullut, mutta ette halua tuntemattomia häihinne. Luulis menevän perille.

Näin myös täällä toimisin. Omituista edes ehdottaa, että "hei, voisinko tuoda siskonveljenkumminkaimankaverin" kun tuo teidän ystävä ei pääsekään...

Yhteistyössä