Haaste: viikon hyvä työ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apila"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apila"

Vieras
Tällä palstalla on ollut paljo keskustelua auttamisesta ja avuntarpeesta. Mitäs jos pistettäisiin keskustelut sanoista tekoihin. Eli kerro tässä ketjussa, mitä hyvää olet tehnyt ja tulet tekemään seuraavalla viikolla kanssaihmistesi hyväksi. Hiljattain esimerkiksi yksi palstalainen vei naapurin ukille pullia ja ruisleipää. Hyvä työsi voi olla pieni tai suuri: palvelus naapurille tai sukulaiselle, ystävällinen ele tuntemattomalle tai vaikkapa vapaaehtoistyöhön mukaan lähteminen. Laitetaan hyvä kiertämään:)

Olin juuri muutama päivä sitten naapurille muuttoapuna loppusiivouksen osalta, kun heille tuli melkolailla kiirus muuton suhteen.

Ja eilen olin kuskina veljelle, jotta herra pääsi hummaamaan :)

Tulevan viikon aikana voisin vaikka rimpauttaa autottomalle ystävälle ja tarjota kyytiä ja treeniseuraa.

Ollaan lähdössä pariksi viikoksi Keski-Eurooppaan lomailemaan lomailemaan viikon päästä. Yhdellä sukulaisella joka asuu pienellä paikkakunnalla on kesälomarahat vähissä ja perhe kaipaisi kuitenkin jotain aktiviteettia. Lapset haluaisivat Helsinkiin, mutta heidän rahat ei riitä ainakaan hotelliin. Lupasin heille, että meidän Helsingin asuntoomme voi tulla viettämään lomaa matkamme ajaksi. Ilahtuivat tosi paljon:) Ostin heille ylläriksi Korkeasaaren perhelipun odottamaan. Myös itselle kiva, kun joku on talovahtina ja kastelee kukat.

Laittakaapas nyt viestejä, mitä hyviä tekoja ootte viime päivinä tehneet tai tekemässä:)

Joo, oikeaan osuit. Reilun kuukauden tässä palstaa seuraillut. Taisi sitten olla huono idea. En ole mikään äiti-Teresa, mutta olis olllut kiva saada joku positiivinen ketju aikaiseksi. Mutta ehkä foorumi on väärä... Harmi.

Huomasin tuossa iltasella että naapurin mummo yritti pieniä hänelle viikolla kaadetusta puusta oksia pikkuisilla oksasaksilla oksia pois ja kävin sitten hakemassa omat isommat puutarhasakset ja pilkottiin lasten kanssa ne oksat koppiin että jäi vaan isot rangat pois vietäväksi. Mentiin sisälle suihkuun niin kyseinen naapurin mummo tuli kohta käymään kera ison rasiallisen pakastemansikoita (olin siinä pilkkomisen lomassa puhellut että olisin halunnut mansikkakakkua tehdä mutta kaupasta ei saanut näin sunnuntai iltana enää mansikoita) tuli varmasti hyvä mieli puolin jos toisinkin :)
Ja no,eilen mies ajoi hänen nurmikon ja minä rimmeröin tunnin perästä niitä hänen penkkejään kun ei hän enää itse jaksa.

Huomasin tuossa iltasella että naapurin mummo yritti pieniä hänelle viikolla kaadetusta puusta oksia pikkuisilla oksasaksilla oksia pois ja kävin sitten hakemassa omat isommat puutarhasakset ja pilkottiin lasten kanssa ne oksat koppiin että jäi vaan isot rangat pois vietäväksi. Mentiin sisälle suihkuun niin kyseinen naapurin mummo tuli kohta käymään kera ison rasiallisen pakastemansikoita (olin siinä pilkkomisen lomassa puhellut että olisin halunnut mansikkakakkua tehdä mutta kaupasta ei saanut näin sunnuntai iltana enää mansikoita) tuli varmasti hyvä mieli puolin jos toisinkin :)
Ja no,eilen mies ajoi hänen nurmikon ja minä rimmeröin tunnin perästä niitä hänen penkkejään kun ei hän enää itse jaksa.

Kiva, että laitoit viestin. Ajattelin jo , että tämä on tuhoon tuomittu ketju. Tosi ihanasti autoitte naapuria:)

Tämä on kyllä kiva aihe ketjulle ja yritän ainakin itse pitää mielessä j silmät avoinna jatkossa jos tulisi tilaisuutta ilahduttaa jotakin :)
Sen kun ei tarvitse olla välttämättä mitään kovinkaan suurta ja silti piristää toisen päivää!

Minä niin hävettävän vähän liikun ihmisten ilmoilla, eli harvoin tulee hyviä töitä tehtyä. Viimeisin taitaa olla se, kun annoin jollekin tyypille kaupungissa miun pysäköintiaikalapun, kun miulla oli siinä seuraavalle aamulle asti aikaa (kahdeksaan asti illalla piti olla pysäköinti maksettuna) ja siinä sitten kellokin oli vasta seitsemän.

Hyvä mieli tuli siitä, olisi kovasti tarjonnut euron kolikkoa miulle, mutta en suostunut ottaan. Turha sitä maksettua pysäköintiä olisi heittänyt meneen, kun siinä sopivasti se joku oli tallustamassa pysäköintimittarille.

Pari kertaa aiemminkin olen lappuni toiselle antanut tosin.

Totanoin, ööö..... no yhdeltä naiselta tippui kaupassa mandariini pussista, joka siis hajosi, niin nostin sen ja neuvoin mistä saa ehjiä tilalle.

Eilen grillattiin kaverille sapuskaa.
Mies sai nukkua tänään pitkään, vein lapset ulos jotta sai juoda kahvitkin aamulla rauhassa:)

Kiva kuulla, että hyviä töitä ollaan tehty. Laittakaa lisää viestejä tekemisistänne, niin saadaan hyvä todellakin kiertämään. Vaikka olen täällä tosiaankin uusi, enkä tiedä oikein mitkä aiheet ottavat tuulta alleen, olen jotenkin viestejä lueskelllessani ajatellut, että aika hyväntahtoista porukkaa täällä on verrattuna moniin muihin palstoihin:) Siksi uskalsinkin laittaa tällaisen aloituksen. Aina ei tarvitse pelastaa maailmaa, pienikin teko voi olla toiselle suuri.

Naapuri soitti aamulla ovikelloa, ja kysyi lähtiskö meidän tytöt mukaan kotieläintilalle eläimiä katsomaan. Olivat menossa oman lapsensa kanssa sinne ja ajattelivat, että autossa olis just sopivasti tilaa vielä kahdelle. Mulle ihan oikea lomapäivä ja tytöille varmasti nastaa. Lupasin tehdä koko porukalle sapuskat valmiiksi, kun tulevat takaisin. Mulla on sitten ihania naapureita:)

Yhteistyössä