Haaste tulevalle vuodelle. Kaikki mukaan!

vierailija
:) Ostin elämäni ensimmäisen palashampoon kun moinen kaupassa silmään sattui.

Hammastahnaa ei taida saada muussa kuin muovituubissa? Jauhemainen voisi olla ihan ookoo, senkun ripottelisi märän harjan päälle.
tee itse hammastahna, ruokasoodaa ja jotain sekaisin...

tässä.

Varaa hammastahnalle pieni kannellinen astia, esimerkiksi pilttipurkki. Desinfioi astia kiehuvassa vedessä. Lasipurkille sopii myös uunissa desinfioiminen.

  • 3 rkl ruokasoodaa
  • 3 rkl kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä
  • n. 30 tippaa eteeristä öljyä (piparminttu, mandariini, rosmariini..)
Sulata neitsytkookosöljy vesihauteessa ja lisää joukkoon ruokasooda. Sekoita tasaiseksi. Lisää eteerinen öljy oman maun mukaan ja sekoita.

Eteerinen öljy ei peitä kokonaan voimakasta ruokasoodan makua, vaan antaa hammastahnalle raikkautta. Hammastahnan voi maustaa myös esim. stevialla, jonka sanotaan pyöristävän ruokasoodan suolaista makua.

Halutessasi voit käyttää hankausaineena bentoniittisavea tai lisätä joukkoon laadukasta suolaa. Propolis-uutteella saat hammastahnasta vielä antibakteerisempaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja r0s
Vittu, tapetaan kaikki itsemme niin maailma pelastuu! (y)

Ostan mitä haluan, mikä on sopivasti ja halpaa. Ei kiinnosta vitunvertaa "hiilijalanjäljet" ja muu paska. Viikon päästä lennän viikoksi floridaan, saastetta pukkaa, mut ei vie mun yöunia! :cool:

Jos oikeasti haluaa vaikuttaa, lopettaa lentämisen vaikka aluksi... eikä jumalauta öhmötä joidenkin jauhelihapakettien parissa, ziisus!
Vähän niinkun tähän tyyliin?
kieltäydy muovipilleistä.jpg :geek:
 
r0s
Vittu, tapetaan kaikki itsemme niin maailma pelastuu! (y)

Ostan mitä haluan, mikä on sopivasti ja halpaa. Ei kiinnosta vitunvertaa "hiilijalanjäljet" ja muu paska. Viikon päästä lennän viikoksi floridaan, saastetta pukkaa, mut ei vie mun yöunia! :cool:

Jos oikeasti haluaa vaikuttaa, lopettaa lentämisen vaikka aluksi... eikä jumalauta öhmötä joidenkin jauhelihapakettien parissa, ziisus!

No sähän siis toimit kuten haastoin. Mietit mitä ostat. Eikö?

En mä puhunut mitään maailman pelastamisesta vaan juuri siitä että itsekukin tiedostaisi mitä ostaa ja miksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
No sähän siis toimit kuten haastoin. Mietit mitä ostat. Eikö?

En mä puhunut mitään maailman pelastamisesta vaan juuri siitä että itsekukin tiedostaisi mitä ostaa ja miksi.
Jälleen ros ei ymmärtänyt, vaikka selvästi sanoin.

Mua ei kiinnosta

Lennän, ostan just mitä haluan ajattelematta mitä siitä jätelaatikkoon päätyy. Ei kiinnosta, ymmärrätkö toope?

Eli en mieti mitä ostan, egoliselta kannnalta, enkä muutenkaan. Joko tajuat?
 
r0s
Jälleen ros ei ymmärtänyt, vaikka selvästi sanoin.

Mua ei kiinnosta

Lennän, ostan just mitä haluan ajattelematta mitä siitä jätelaatikkoon päätyy. Ei kiinnosta, ymmärrätkö toope?

Eli en mieti mitä ostan, egoliselta kannnalta, enkä muutenkaan. Joko tajuat?

"ostan mitä haluan ja mikä on sopivasti ja halpaa"

Eli mietit. Tosin ymmärrän, ellet tajua miettiväsi.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
"ostan mitä haluan ja mikä on sopivasti ja halpaa"

Eli mietit. Tosin ymmärrän, ellet tajua miettiväsi.
Tottakai ymmärrän, se ei kuitenkaan ohjaa valintojani. Valitsen mitä itse haluan.

Et taida olla rOs aivan terävin kynä penaalissa, jonkin aikaa seurannut juttujasi, tulee tunne, et olet.. on rehellisesti sanottuna jälkeenjäänyt. Sorry, mut sä sekoilet ja välillä jutuissasi ei ole järjen häivää.
 
r0s
Tottakai ymmärrän, se ei kuitenkaan ohjaa valintojani. Valitsen mitä itse haluan.

Et taida olla rOs aivan terävin kynä penaalissa, jonkin aikaa seurannut juttujasi, tulee tunne, et olet.. on rehellisesti sanottuna jälkeenjäänyt. Sorry, mut sä sekoilet ja välillä jutuissasi ei ole järjen häivää.

Siis mikä SE ei ohjaa sun valintoja?

Jotenkin musta nyt tuntuu että sä olet meistä se joka et tajua -ainakaan tällä kertaa- edes omia kirjoituksiasi tai ajatuksiasi.
 
Tottakai ymmärrän, se ei kuitenkaan ohjaa valintojani. Valitsen mitä itse haluan.
Ohjaahan vai väitätkö että joku toinen ääni pääsi sisällä päättää puolestasi, että et a) välitä paskaakaan maapallon tulevaisuudesta ja b) haluat elää kuin viimeistä päivää, koska sinua ei kiinnosta ympäristöstä huolehtiminen?
Et taida olla rOs aivan terävin kynä penaalissa, jonkin aikaa seurannut juttujasi, tulee tunne, et olet.. on rehellisesti sanottuna jälkeenjäänyt. Sorry, mut sä sekoilet ja välillä jutuissasi ei ole järjen häivää.
o_O
 
Vaikka Venäjä, Usa ja Aasia kippais jätteitä mereen niin jostain se ekoilu on aloitettava.

Ehkä me pohjoismaat/muut ekologisuutta edes yrittävät maat ollaan jossain vaiheessa rikastuville kolmansille maille esikuvia (siis ei vielä, mut jos tästä enemmän ekoistutaan). Ollaan testattu jo käytännössä miten ekoilu onnistuu.

Vaikka, joku sanoi täällä palstalla joskus viisaasti, että kolmansien maiden hikipajatuotteisiin pitäisi lätkäistä ympäristövero. Tulis kiire Intiassakin uudistaa tuotantotapoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja r0s
r0s
Vaikka Venäjä, Usa ja Aasia kippais jätteitä mereen niin jostain se ekoilu on aloitettava.

Ehkä me pohjoismaat/muut ekologisuutta edes yrittävät maat ollaan jossain vaiheessa rikastuville kolmansille maille esikuvia (siis ei vielä, mut jos tästä enemmän ekoistutaan). Ollaan testattu jo käytännössä miten ekoilu onnistuu.

Vaikka, joku sanoi täällä palstalla joskus viisaasti, että kolmansien maiden hikipajatuotteisiin pitäisi lätkäistä ympäristövero. Tulis kiire Intiassakin uudistaa tuotantotapoja.
Mä en varsinaisesti ole edes ekoilu-ihminen mutta mua ärsyttää hirveästi kaikki turha. Ja ihan tosissaan just varasin matkan itselleni sillä summalla minkä säästän per vuosi kun roskis tyhjennetään joka neljäs viikko jokatoisen sijaan.

Matkalle olisin kyllä lähtenyt muutenkin. Nyt samalla toki jätemäärä pieneni ja tavallaan maailmakin hieman pelastui.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
–Virtsa on erinomainen lannoiteresurssi ravinteiden suhteen. Siinä on 90 prosenttia kaikesta typestä, mitä eritämme, 70 prosenttia fosforista ja mikroravinteita, jotka ovat jo kaikki valmiiksi liukoisessa muodossa, Viskari sanoo ympäristöministeriön järjestämässä tiedotustilaisuudessa Helsingissä.
 
r0s
–Virtsa on erinomainen lannoiteresurssi ravinteiden suhteen. Siinä on 90 prosenttia kaikesta typestä, mitä eritämme, 70 prosenttia fosforista ja mikroravinteita, jotka ovat jo kaikki valmiiksi liukoisessa muodossa, Viskari sanoo ympäristöministeriön järjestämässä tiedotustilaisuudessa Helsingissä.

Miten se pitää sääilöä? Voisiko kuivattaa? Niinhän se ois helpointa siirtää pellolle.
 
vierailija
Ja maailman fosforivarat vähenevät päivä päivältä.

Paskan on kelvattava tai aika naftiksi käy ruokavalio.
Kuules, paskastako meinasit?
Menee rosilla nyt ihan kaikki sekasi.

Ongelma on fosfori, en oleta, että ros tietää mihin sitä käytetään :D¨

Fosfori on tärkeää, sitä ei pian saa mistään, vaan saakin, ihmisten kusesta. Haastan ros tyypin kuselle! :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä