Haaste tulevalle vuodelle. Kaikki mukaan!

r0s
Mä haastan jokaikisen miettimään valintojaan kaupassa sekä tuotteen itsensä että sen pakkausmateriaalin osalta.

Onko tuote mahdollisimman "tiivis" vai maksanko turhaan vedestä? Ostanko pyykinpesuaineeni tai saippuani nestemäisenä muovipakkauksessa vai jauheena pahvissa tai palana paperissa?

Jauhelihan muovipurkissa vai tiiviisti pakattuna muovissa vai kentis tiskiltä käärepaperissa?

Pitääkö jogurtin olla yksittäispakattu muovipikariin vai kelpaisiko sittenkin litran pahvipurkki?

Listaa saa jatkaa ja muita haasteita esittää. :)
 
Tähän on helppo osallistua mukaan, mikään ei ärsytä kaupassa niin paljon kuin se miten paljon tuotteiden pakkaamisissa käytetään muovia!
Tarkkailen nykyään paljon mitä ostan ja olen huomannut, että silti yhdelle ihmiselle tulee yllättävän paljon muovijätettä ja se taas ärsyttää myös.
 
vierailija
Tähän on helppo osallistua mukaan, mikään ei ärsytä kaupassa niin paljon kuin se miten paljon tuotteiden pakkaamisissa käytetään muovia!
Tarkkailen nykyään paljon mitä ostan ja olen huomannut, että silti yhdelle ihmiselle tulee yllättävän paljon muovijätettä ja se taas ärsyttää myös.
Kolme miljardiaa aasialaista heittää kaiken muoviroskan jokiin ja sitä kautta meriin.
 
Viimeksi muokattu:
r0s
Tähän on helppo osallistua mukaan, mikään ei ärsytä kaupassa niin paljon kuin se miten paljon tuotteiden pakkaamisissa käytetään muovia!
Tarkkailen nykyään paljon mitä ostan ja olen huomannut, että silti yhdelle ihmiselle tulee yllättävän paljon muovijätettä ja se taas ärsyttää myös.
Meillä kun kompostoidaan ja paperit ja pahvit poltetaan ja metalit ja lasit kierrätetään niin lopulta käyttöroskiksessa on melkein pelkkää muovia.

Ensiksi kantaa sitä kotiin ja sit yrittää runnoa roskiin ja lopulta vielä maksaa jätemaksut. Älytöntä!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Meillä kun kompostoidaan ja paperit ja pahvit poltetaan ja metalit ja lasit kierrätetään niin lopulta käyttöroskiksessa on melkein pelkkää muovia.

Ensiksi kantaa sitä kotiin ja sit yrittää runnoa roskiin ja lopulta vielä maksaa jätemaksut. Älytöntä!
Meillä sama juttu: sekajätteisiin menee oikeastaan vain muovia. Oletko huomannut, miten paljon pienempään tilaan muovit menevät jos niitä tosiaan runnoo/talloo koko painollaan? (jätenarulla kiinni niin eivät pullahda takaisin muotoonsa)
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
Meillä kun kompostoidaan ja paperit ja pahvit poltetaan ja metalit ja lasit kierrätetään niin lopulta käyttöroskiksessa on melkein pelkkää muovia.

Ensiksi kantaa sitä kotiin ja sit yrittää runnoa roskiin ja lopulta vielä maksaa jätemaksut. Älytöntä!
Mitähän muut kerrostalon asukkaat sanois, jos määkin alkaisin polttamaan paperit ja pahvit tuolla pihalla, saattais mummoilla mennä permanentit suoriks ja papparaisilla sikarit väärään kurkkuun:X3:
Täällä on onneks eri roskille eri roskikset, mutta kompostia ei käsittääkseni ole tai en ainakaan ole sellasta huomannut vielä.
 

Yhteistyössä