Haastan teidät kaikki luovuttamaan verta tällä viikolla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kävin äsken luovuttamassa verta ensimmäisen kerran 11 vuoteen (sitä ennen olen käynyt kymmenkunta kertaa). Vitsi kun tuli pienestä asiasta (joka tosin jollekulle saattaa koitua isoksi asiaksi) kiva mieli. Melkein odotan, että olisi jo joulukuu ja saisin mennä uudestaan.

Haastan kaikki kynnellekykenevät palstalaiset käymään verenluovutuksessa tällä viikolla. Ja ne, jotka just nyt eivät saa luovuttaa, voivat sitten mennä heti, kun mahdollisesti voivat! (Esim. mun mies ei sairautensa takia enää koskaan voi.)

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Voinko mennä vaikka imetän? En ole vielä koskaan käynyt... :ashamed: Saakos olla mitään lääkitystä päällä?

Suositeltavaa on, että imetys on loppunut (ja synnytyksestä vuosi). Eikä kai saisi lääkkeitä syödä.

Toihan olikin hyvä muistutus!
Sanoivat Spr:llä mulle että puol vuotta vauvan syntymän jälkeen voi mennä taas luovuttaa verta ja nythän toi pikkunen on jo yli puoli vuotias!

mä en uskalla luovuttaa, paino on niin alhaalla että lähtis varmaan taju. :ashamed: mutta joskus vielä mässään ja porsastelen vaikka kuukauden etukäteen jos sais painon niihin vaadittuihin lukemiin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Sanoivat Spr:llä mulle että puol vuotta vauvan syntymän jälkeen voi mennä taas luovuttaa verta ja nythän toi pikkunen on jo yli puoli vuotias!

Vasta vuoden kuluttua synnyksestä saa taas luovuttaa verta.

Saanko luovuttaa, kun epäillään MS-tautia? Oon mä aiemmin luovuttanut, mutta tän epäilyn jälkeen on vähän auki... No toisaalta nyt oon muutenkin flunssassa, ettei onnistuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja kelju:
Saanko luovuttaa, kun epäillään MS-tautia? Oon mä aiemmin luovuttanut, mutta tän epäilyn jälkeen on vähän auki... No toisaalta nyt oon muutenkin flunssassa, ettei onnistuisi.

Et varmaankaan saa :( Toivotaan, että se on vain epäily.

Tuolta löytyy tietoa siitä, kuka ei saa luovuttaa:

http://www.veripalvelu.redcross.fi/asp/system/empty.asp?P=1012&VID=default&SID=281411216336196&S=1&A=closeall&C=27330

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kelju:

Et varmaankaan saa :( Toivotaan, että se on vain epäily.

Kiitti, mutta eipä sitä kukaan voi sanoa, etteikö olisi ms, joten elän tän epäilyn kanssa loppu ikäni. Hienoohan se olisi, jos ei oireita enää tulisi:)

Alkuperäinen kirjoittaja mama:

Muistin väärin, se tais tosissaan ollakin vuos syntymän jälkeen! Niin ja pitää olla lopettanu imetyksen!
No, ens vuonna sitten!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuolta löytyy tietoa siitä, kuka ei saa luovuttaa:

http://www.veripalvelu.redcross.fi/asp/system/empty.asp?P=1012&VID=default&SID=281411216336196&S=1&A=closeall&C=27330

MS: Pysyvä luovutuseste.

Että näin :(