Haastan kaikki tekemään hyvän teon tänään

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Facebook apuna ry avustus tai muu vastaava lähelläsi oleva Facebookista löytyvä ryhmä missä vähävaraiset kaipaavat ruoka apua niin nyt laita hyvä kiertämään ja avusta edes pienesti.
Jokaisessa ryhmässä oma tapa miten voit auttaa mutta se ei paljon aikaasi vaadi.

Oma kokemus apuna ry avustus ryhmän kautta.
Valitse sieltä perheilmoitus tai ketju missä voit pyytää ylläpitältä hädässä olevan perheen tiedot.saat ne ja voit itse olla yhteydessä perheeseen ja auttaa viemällä ruokaa suoraan heille, viemällä tai lähettämällä ruoka lahjakortin,tekemällä kauppakassi tilauksen tai suoraan MP/tilisiirto perheelle.mikä vaan itsellesi helpoin.

Perheiden avuntarve on todennettu yhdistyksen perustajille joten kuka vaan ei sieltä apua saa.
Muissa ryhmissä toki omat toiminta tapansa mutta joukossa on voimaa ja nyt hyvä kiertämään ja autetaan oman maan vähävaraisia!
Tuulia ry myös toimii samalla periaatteella eli sille myös omasta kokemuksesta ääni.auta mitä kautta vaan kunhan autat
 
9MM
Facebook apuna ry avustus tai muu vastaava lähelläsi oleva Facebookista löytyvä ryhmä missä vähävaraiset kaipaavat ruoka apua niin nyt laita hyvä kiertämään ja avusta edes pienesti.
Jokaisessa ryhmässä oma tapa miten voit auttaa mutta se ei paljon aikaasi vaadi.

Oma kokemus apuna ry avustus ryhmän kautta.
Valitse sieltä perheilmoitus tai ketju missä voit pyytää ylläpitältä hädässä olevan perheen tiedot.saat ne ja voit itse olla yhteydessä perheeseen ja auttaa viemällä ruokaa suoraan heille, viemällä tai lähettämällä ruoka lahjakortin,tekemällä kauppakassi tilauksen tai suoraan MP/tilisiirto perheelle.mikä vaan itsellesi helpoin.

Perheiden avuntarve on todennettu yhdistyksen perustajille joten kuka vaan ei sieltä apua saa.
Muissa ryhmissä toki omat toiminta tapansa mutta joukossa on voimaa ja nyt hyvä kiertämään ja autetaan oman maan vähävaraisia!
Tuulia ry myös toimii samalla periaatteella eli sille myös omasta kokemuksesta ääni.auta mitä kautta vaan kunhan autat
Millä tavalla olet auttanut? Vienny ruokakassin?
 
vierailija
Olen vienyt kahdelle perheelle ruoka kasseja ja yhdelle perheelle joka oli vähän pois omalta kulku reitiltä tein ruokatilauksen suoraan kaupasta.
Hyvän mielen sai itselle ja todella kiitollisia olivat perheet avusta ja lapsille vein herkkuja yhteen perheeseen jossa oltiin sairaana ja kyllä Rupesi pienet ihmiset hihkumaan onnesta ja ilosta kun vieras täti heille toi ovelle herkkuja ja lasten ilo kyllä toi myös itselle aika moisen fiiliksen että apu meni juuri sinne minne pitikin.
 
  • Tykkää
Reactions: 9MM
vierailija
Itse oon sen verran "laiska" että oon vaan siirtänyt kerran suoraan perheen tilille rahaa ja luottanut että menee ruokaan.
Kerran ostin kaupasta sellasen lahjakortin millä ei saa tupakka tai alko tuotteita ja vein sen perhellee että ostavat itse mitä tartteevat.mullekin oli kyllä ihan positiivisia kokemuksia ton apunan kautta.yhden toisen ryhmän kautta tuli vähän kusetettu olo kun ei itse ollut suoraa yhteyttä pulassa olevaan niin mistä sitä tietää mihin sekin apua oikeesti meni mut toi apuna on ollu helppo ja omaan makuun luotettava
 
9MM
Siis eikait se tää ole edellinen päivitys joulukuulta. Voitko laittaa linkin suoraan siihen ryhmään. Tän mä vasn löysin.
 
vierailija
Joo Facebook -Apuna ry Avustus. Sinne kun liittyy niin pääsee jeesaamaan ja siellä kyllä porukka myös ihan käytettyä vaatetta ja tavaraa kierrättää myös eli melko kätevää jos itellä menossa kaappien ja kellarin raivaaminen niin varmasti kelpaa monelle siel
 
Otetaan tavoitteeksi joka päivälle lisäksi olla hyviä toisillemme. Pidetään ovia auki, hymyillään, ollaan joustavia liikenteessä, huomioidaan toisemme kaikin tavoin ja välitetään toisistamme!❤
 
vierailija
On kyllä kätevä kun voi just vaikka tilata sen ruoka kuljetuksen kaupasta perheen osoitteeseen tai jos ei jaksa itse tehdä tilausta lähettää tai viedä lahjakortti tai pyytää perheeltä tili numero ja tehdä siirto.kivoja kohteliaita ja todella kiitollisia perheitä siellä ollut
 
vierailija
Otetaan tavoitteeksi joka päivälle lisäksi olla hyviä toisillemme. Pidetään ovia auki, hymyillään, ollaan joustavia liikenteessä, huomioidaan toisemme kaikin tavoin ja välitetään toisistamme!
Kyllä hyvä tulee hyvän luokse ja haastetaan myös jokainen ne omat lähimmäiset aina mukaan ja itse auta kyllä myös ihan arjessa ihmisiä kaupassa ja ovia pitämällä ja kavereiden kesken joskus kerätty kolehtia kasaan ja autettu yksinäisiä ja lapsiperheitä.

Apuna ry on omiin korviin myös hyvä tapa auttaa ja on ihan julkisuudesta tuttu yhdistys ja toimija josta löytää hyvin tietoa
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Pk-seudulla on paljon avustustoimintaa. Liika hyysääminen saattaa olla vain karhun palvelus autettaville. Saan taatusti hirveän palauteryöpyn niskaani mielipiteestäni.
Olen samaa mieltä. Ihmiset uhriutuvat kyllä jos heitä kannustetaan tähän.

Ihmisoikeuteen ja arvoon kuuluu se, että ihmiselle annetaan parhaat edellytykset huolehtia ja kantaa itseään.
Tämä on otettu valitettavasti pois.
 
Anna onki, älä kalaa.
Siinä vaiheessa kun yh on tehnyt työpäivänsä matalapalkka-alalla. Hakenut lapset päiväkodista, käynyt leipäjonossa hakemassa (valitettavasti) epäterveellistä ruokaa, valmistanut päivällisen ja hoitsnut kodin, kerännyt pulloja jotta saa lapsen osamaksupuhelimen erän maksettua ja täyttänyt tukihakemuksia, ei ole välttämättä energiaa lähteä kalaan saamallaan ongella, vaikka se olisikin se ainoa terveellinen syötävä sillä viikolla.

Jotain pitää muuttaa, että näin ei olisi!

(vastasin metaforaan, mutta näin voi olla ihan oikeasti ja onkin)
 
vierailija
Anna onki, älä kalaa.
Tätä juuri tarkoitin. Kannattaa olla varovainen avustuspyyntöjen kanssa.
Olin kerran sivutyössä hyväntekeväisyysyrityksessä, joka kavalsi varansa ja joutui oikeuteen.
Sain rampata mm. hovioikeudessa todistajana.
Luin tänään uutisen huijaritekstarista, jossa lähestytään ihmisiä veroviraston tekaistulla viestillä. Jos klikkaa viestin auki on rahaton kulkija vain.
 
vierailija
Onneksi on näitä järjestöjä jotka auttavat kun kela ja Sossu pettää.ne ei todella toimi niin että otettaisiin kaikki samalle viivalle ja katsottaisiin tilanteita inhimillisesti ja yksityiskohtaisesti.ennen näin oli kun menit tapaamaan sosiaalivirkailijaa nyt hakemukset kelaan tai sossuun netin kautta ja mitään niistä ei monille tunnu tippuvan kun sitten taas osa saa ihan kaiken.ei ole ihmiset yhtään saman arvoisia
 

Yhteistyössä