Hääparin lastenhoito hääjuhlassa,vinkkejä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sulhaspojan mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sulhaspojan mami

Vieras
Eli olemme menossa elokuussa naimisiin ja isot häät tulossa.Iso probleema onkin tuo meidän 3,5vuotiaan tyttären hoito...Eli mites teillä muilla hoidettu lastenhoito?
Eli meillä kotipaikkakunnalla häät ja juhlapaikalle jää luultavasti mummat ja papat yöpymään samoin sisarukset.Kukaan ei ole innokas hoitamaan meidän pienokaista yön yli :'( Eli kun suunnittelin niin että tytöllä olisi hoitaja juhlapaikalla ja sitten saisi yöpyä tuttujen parissa kun he tulevat nukkumaan.Mutta kun ei tunnu tehoavan niin yksi vaihtoehto olisi että hän tulisi kotiimme yöpymään esim.mll hoitajan kanssa mut ajatus hieman hirvittää kun muutenkin erilainen päivä takana niin kuinkahan mahtaa yö mennä jos nukkuu hoitajan kanssa ja herääkin yöllä.Oli sekavaa mutta yrittäkää saada selvää :)

Onpas tylsää, jos kukaan lähisuvusta ei halua ottaa hoitaakseen lastanne. Itselläni ei naimisiinmennessä lapsia ollut, mutta kaverin häissä bestmanin vaimo (muutenkin lapselle tuttu) hoiti lasta. ja yksien toisten tuttujen häissä minä hoidin lasta, kun en ollut lähisukua, mutta lapselle tuttu. Toisissa häissä taas isovanhemmat hoitivat lasta. Ja yksissä häissä vähän kaikki hoitivat lasta, mutta yöksi menivät koko poppoo omaan kotiinsa. Eli ei ollut mitään hotellihääyötä tms.

Mutta totuuden nimissä on sanottava, että häät menevät kyllä siltä enemmän kuin vähän "ohi", joka ton lapsenlikan homman saa... eli isovanhempia en valitsis sillä perusteella ainakaan, omien lasten naimisiinmeno on luultavasti niitä elämän kohokohtia.

Mua ei häirinnyt toi "ohi meno" mutta jos olis ollut esim. mun siskon häät tai joku muu niin lähipiiristä, olis ottanu päähän. Kun sitä on aika pakko mennä lapsen ehdoilla, ettei homma mene sen takia ihan pipariks...

Juu,tuntuu kans pahalta ja kuitenkaan tuon ikäistä lasta ei enää tarvitse koko ajan hoitaa,eli syöttää sun muuta kunhan vähän katselee mihin suuntaan on menossa,ja kun kavereita tulee sinne kuitenkin.Ja nimenomaan kun kyse olisi ennen kaikkea tuosta yöstä,että nukuttaisiin hänen kanssa...
Muttamutta,asia alkaa ratketa nyt niin että me tulemme viettämään hääyön kotiin,muuten minua alkaa kovasti ressaamaan ja mieluummin sitten näin uhraa että saa lapsi nukkua sitten meidän kanssa.Meillä kun vanhempi isoveli tytöllä mutta hän nyt kuitenkin jaksaa jo valvoa ja jää luultavasti myös hääpaikalle yöksi.
Mitenkä teillä muilla on se hoidettu että kun lapsi ei kuitenkaan jaksa valvoa kauhean myöhään niin missä hän on sen aikaa levännyt että esim.mummo vapautuu juhlista?

Pidän itsestään selvänä, että mummo hoitaa meidän muksua. :p
'
Menemme syksyllä naimisiin mekin, lapsi on silloin 3 v. Hoitoa ei ole kysytty, koska itsestään selvänä ajattelen että mummo katsoo myös juhlapaikassa.
Oletan myös, että sukulaiset muutkin katsovat lapsen perään, eikä vain mummo. Ja toki itsekin vähän aion vilkaista, että missä tenava on ja mitä kuuluu....

Meillä samankaltainen tilanne kuin ap:lla ja pahoilla mielin luen kuinka muilla on innokkaita sukulaisia lasta hoitamaan.Eli meillä muodostuu lähinnä ongelmaksi 4vuotiaan kohdalla että miten se aika hoidetaan kun lapsi alkaa väsyä,ehkä noin 21.00 niin minne ja kenen kanssa hän menee nukkumaan,kuinka teillä muilla se puoli?

Olin 2 v sitten häissä. Lapsi oli silloin noin vuoden ikäinen. Juhlakansa ihmetteli, kun olimme uskaltaneet ottaa noin pienen mukaan.. noin pieni oli todella helppo hoidettava: ei mitään vesan etsintöjä, vaipat. Ei vielä kävellytkään, joten ei karannut mihinkään. =)
Kun ilta saapui, laitettiin tuttia suuhun ja rattaisiin nukkumaan: harso piti hyttyset loitolla. Siitä sitten auton turvaistuimeen, majapaikassa siirto matkasänkyyn.

Isomman kanssa tosiaan on vähän ongelmallisempaa, kun ei ole enää "paketti" jota siirrellään :whistle: ;)
mutta en ole edes miettinyt missä ja mihin aikaan meidän 3-vuotiaamme on meidän häissämme ... ajattelen, että valvoo myöhempään, erikoistilanne!?!!! Jos väsyttää, voi mennä mummin tai isin tai äidin syliin... Luulen, että siinä juhlahumussa ravaa kuitenkin muiden lasten mukana niin pitkään kuin vain valvoa annetaan.

Meillä vihkiminen tapahtuu sen verran iltapäivällä, että ennättää ehkä vähän nukkua päiväunia. Tai jos ei, niin sitten nukahtaa autoon sille matkalle, kun mennään kirkkoon tai kirkosta juhlapaikkaan.

Mutta en edes kuvittele, että lapsi yritettäisiin laittaa nukkumaan klo 21 tai 22, vaan juhlan aikana on poikkeus ja valvoo myöhempään. Kun on juhlat, ihmiset iloisia, paljon kaikkea uutta, lapsi jaksaa kummasti - kiukuttelematta!

Hei,

Oletko ajatellut että voisit järjestää erilaiset häät. Onko tavallisten häiden vanhanaikaiset ja perinteiset systeemit sinulle oleelliset. Tee juhlat, joissa lapsi voi olla mukana täysillä ja sitten poistutte kun on lapsen nukkumaanmeno aika. Meillä oli erilaiset häät, vaikka ei lapsi ollutkaan vielä syntynyt. Vieraillakin voi olla rennonpaa ja hauskempaa, jos juhlat poikkeavat noista samoista ikuisista tyypillisistä kaavoista. Kaikkeen häiden osioihin voi vaikuttaa. Vihkiminen voi tapahtua missä vain ja sen muodollisuudet miten vain itse haluatte. Tehkää koko perheen juhla omilla tavoillanne ja tyylillänne. Onhan kyseessä kuitenkin myös lapsen juhla. Siitä saatte ikimuistettavat juhlat. Tavallisia häitä mahtuu 13 tunsinaa, eikä kukaan oikeasti muista jotain pieniä yksityiskohtia, joilla ihmiset luulevat tekevänsä omista häistään ns. erilaiset.

Tarja

Mun kaverin häissä oli sellainen järjestely, että oli tilattu MLL:ltä pari tyttöä hoitamaan hääparin lapset ja hääparin sisarusten perheiden lapset (yhteensä 4-5 lasta). Hoitajat siis olivat juhlissa lasten kanssa ja huolehtivat, että he saivat ruokaa ja puhtaat vaipat yms. Hoitajat myös vievät lapset nukkumaan klo 20.30 illalla hääpaikalle varattuun huoneeseen. Tämän jälkeen hoitajat jäivät vielä paikalle puoleksi tunniksi. Isovanhemmat sitten tulivat klo 21 päästämään hoitajat kotiin ja jäivät nukkumaan sinne huoneeseen lasten kanssa. Aamulla sitten lapset palautettiin vanhemmilleen ja hääparin lapset lähtivät isovanhempien kotiin odottamaan sitä kun hääpari toipui juhlistaan.

Minusta tämä oli aika järkevä ratkaisu, sillä silloin kaikki sukulaiset saivat osallistua juhlien viralliseen ohjelmaan, mutta isovanhemmat sitten kuitenkin nukkuivat lasten kanssa kun muu juhlaväki jatkoi ryyppäämistä ja muuta vapaampaa touhuilua, johon he eivät kuitenkaan olisi halunneet jäädä osallistumaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 14:54 vieras kirjoitti:
Mun kaverin häissä oli sellainen järjestely, että oli tilattu MLL:ltä pari tyttöä hoitamaan hääparin lapset ja hääparin sisarusten perheiden lapset (yhteensä 4-5 lasta). Hoitajat siis olivat juhlissa lasten kanssa ja huolehtivat, että he saivat ruokaa ja puhtaat vaipat yms. Hoitajat myös vievät lapset nukkumaan klo 20.30 illalla hääpaikalle varattuun huoneeseen. Tämän jälkeen hoitajat jäivät vielä paikalle puoleksi tunniksi. Isovanhemmat sitten tulivat klo 21 päästämään hoitajat kotiin ja jäivät nukkumaan sinne huoneeseen lasten kanssa. Aamulla sitten lapset palautettiin vanhemmilleen ja hääparin lapset lähtivät isovanhempien kotiin odottamaan sitä kun hääpari toipui juhlistaan.

Minusta tämä oli aika järkevä ratkaisu, sillä silloin kaikki sukulaiset saivat osallistua juhlien viralliseen ohjelmaan, mutta isovanhemmat sitten kuitenkin nukkuivat lasten kanssa kun muu juhlaväki jatkoi ryyppäämistä ja muuta vapaampaa touhuilua, johon he eivät kuitenkaan olisi halunneet jäädä osallistumaan.

Kuulostaa todella hyvältä järjestelyltä. Suosittelen!

Kaverin häissä tehtiin niin että MLL hoitaja tuli juhlapaikalle, tutusteli lapsiin joita hoiti sitten alkuillan, minä ja mieheni ja hoitaja lähdettiin viemään meidän ja hääparin lapset hotellille, hoitaja jäi sinne laittamaan lapset pehkuihin ja sitten alkuyöstä kaaso eli minä ja mieheni mentiin päästämään hoitaja kotia ja muut jatkoivat juhlimista. Sitten aamulla minä kannoin kaverin lapsen viereiseen huoneeseen jossa he olivat, Tämä toimi todella hyvin, emme tunteneet jäävämme mistään paitsi ja yöllä vielä kavereita tuli käymään hotellissa ja sanomassa meillekin hyvät yöt ;)

Ratkaisu tehty eli palkkaamme hoitajan joka katsoo juhlapaikalla tyttäreni perään,toki hän saa aikaa viettää meidänkin kanssa ja sitten hän tulee kotiamme nukuttamaan pienen kun hän väsähtää,ja siihen se sitten lopulta päättyi että me tulemme kotia hääyöksi...Vietämme sitten hääyön joskus toiste :( Mutta asia oli pakko saada jo jonkunmoiseen ratkaisuun kun alkoi kovasti ressaamaan ja tuli pahaa mieltä lähiomaisten karteltua asiaa niin tähän mieheni kanssa päädyimme,mitäpä sitä ei tekisi lapsensa eteen,ei ainakaan tarvitse murehtia kuinka yö menee vieraan hoitajan kanssa...
Kiitos kaikille vastanneille,olette ihania :flower:

Yhteistyössä