Hääohjelma vinkkejä pariskunnalle ketkä eivät tykkää olla nolattavana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Caniur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Caniur

Uusi jäsen
15.11.2012
3
0
1
Suunnittelemme mieheni kanssa häitämme ja kaipailisin vinkkejä, että millaisella ohjelmalla saisi häistä mukavat vaikka emme halua olla itse nolattavana? Emme tykkää mieheni kanssa olla huomionkeskipisteinä missään tilanteissa, kummallekin tuottaa tuskaa esim. synttäritilaisuudet. Haluamme kumpikin, että tilaisuus on meidän näköinen ja koemme perinteisten hääleikkien olevan tyhmiä..
Olen ollut muutamissa häissä ja viimeisimmässä leikit yms. kohdistettiin kaasoihin ja bestmanneihin. Onko olemassa muita vaihtoehtoja?
Häihin olemme kutsumassa vain läheisimmät ihmiset, mutta olisihan se kiva että olisi jonkinlaista ohjelmaa. Kaasoja ja bestmanneja on infottu jo asiasta mutta kaipailisimme kuitenkin hieman vinkkejä ja näkökulmia.

Miten olisi hääristikko yhdeksi ohjelmanumeroksi? Meillä vieraat tuntuivat ihan tykkäävän vaihteeksi erilaisesta ohjelmasta, jossa ei tarvitse mennä esiintymään. Perinteisiä leikkejä oli tasan nolla.

Netissä on erilaisia ilmaisohjelmia, joilla voi tehdä ristikoita ja muita sanatehtäviä. Näppärä sanataituri voi tietysti koostaa ristikkoa itsekin. Hääsanastoa ja tietenkin hääpariin liittyviä vihjeitä on helppo keksiä. :)

-Jokin kuva/videokooste teidän yhteisestä historiasta
-Visailu esim. kummankin harrastuksiin liittyen, eli siis morsian vastailee sulhasen harrastuksiin liittyviin ja päin vastoin
-Laittakaa vieraat tekemään jotain, esim. leikkejä
Tällaisia tullut joissakin häissä vastaan :)

Toi hääristikko kuulostaa todella hyvältä =) Varsinkin kun mieheni rakastaa ristikoita..

Perinteiset hääleikit ovat ehkä joissakin tapauksissa ihan kivoja, mutta kun ne ei ole meitä. Enpä halua sitä, että naamastani paistaa selvästi se, että en tykkää tilanteesta ja valitettavasti en osaa peitellä tunteitani..

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Meillä oli aluksi vieraiden esittelyleikki. Kaaso tai bestman kuvailee vieraita ja pyytää heitä nousemaan seisomaan/vilkuttamaan/huiskuttamaan, kun kuvaus osuu heihin. Kaikki eivät siis olleet tavanneet toisiaan. Listaan voi itse keksiä kuvauksia, mutta esim.
- morsiammen/sulhaset sukulaiset/sisaret/tädit/serkut/appivanhemmat jne.
- morsiammen/sulhasen ystävät
- lapsuuden ystävät/työtoverit/naapurit
- ne jotka yllättyivät hääuutisesta
- joista hääjuhlapaikka on parille osuva
- jotka olivat eksyä matkalla
- kuokkavieraat... jne.
Omasta ja vieraiden huumorintajusta riippuen vaihtoehdot voivat olla aivan mitä tahansa. Tässä leikissä kaikki saavat vihia, kuka kukin on eikä huomio ole hääparissa.

Heti rupesin miettimään että mitähän muuta ohjelmaa voisi olla. Tuo hääristikko kuulostaa muuten tosi hyvältä! Onko vieraita paljon?
Mitäs jos ideoisitte ihan perinteisistä synttärileikeistä jotain sopivaa johon koko porukka voi osallistua tai sitten osa?

Tällainen tuli mieleen nyt omasta päästä:

Esim. Sinä keksit jonkin lauseen sulhasesta (liittyen vaikkapa teihin kahteen), sitten kuiskutat sen vieraan korvaan ja hän taas jatkaa lauseen kuiskaamista eteenpäin (aivan kuten puhelin-leikissä jos tiedät) ja lopuksi viimeinen vieras kuiskaa sen sulhaselle, joka taas kertoo lauseen kaikille ääneen. Ja sitten olisi sulhasen vuoro kertoa sinusta ja sama rundi uudestaan :)

itse olin joskus häissä missä oli taikuri-koomikko. oli kyllä hyvä esitys! joku stand up esitys olis oikeasti viihdyttävä, kunhan sovit etukäteen mitä juttuja kertoo(esim jotku tuntuvan kiroilevan PALJON)

Jos sulhanen ja morsian eivät itse tykkää olla leikeissä nolattavana, niin miksi pitäisi alkaa pistää kaasoa, bestmania tai vieraita leikkimään. Piinallisuuden huippu.

Ehdotan ohjelmaksi hyvää ruokaa, paria lyhyttä puhetta ja elävää musiikkia.

Meillä oli "tietokilpailu". Kolme joukkuetta, minä+mies, kolme mun sukulaista/kaveria ja kolme miehen sukulaista/kaveria. Me saatiin itse valita nuo kilpailuun osallistuvat ihmiset. Kaaso ja bestman oli tehnyt kysymykset. Koskivat meidän lapsuutta, nuoruutta, yhteistä taivalta. Vastausvaihtoehtoja oli kolme, joista joukkueet valitsi oikean ja me mieheni kanssa kerrotiin sit oikea vastaus. Oli paperit, joissa A, B ja C kirjaimet vaihtoehtoina. Kysymyksiä oli mm. mitä X on harrastanut lapsena: postimerkkeily, karate, pianonsoitto. Missä hääpari tapasi ensimmäisen kerran: kirjastossa, laivalla, tansseissa. Mistä eläimestä X ei pidä: koira, hevonen, hämähäkki.

Siis tälläisä hauskoja, viattomia kysymyksiä. Mekään ei tiedetty kysymyksiä etukäteen, joten ne oli hauskoja meillekin. "Omat" kaverit tiesi suurimman osan vastauskista, mut sit se toinen puoli joutui vähän arvuuttelemaan ja kysymyksiä oli meistä molemmista. Tämä oli ihan hauska leikki.

Meillä oli miehen kanssa aikoinaan sama toive: ei hääleikkejä. Ne ovat todellakin joissakin häissä hauskoja enkä sinällään ole niitä vastaan, mutta me emme olisi nauttineet niissä keskipisteenä olosta. Meidän hääpöytäkin oli sellainen, että siinä istui hääparin lisäksi kaasot ja bestmanit perheineen.

Meillä panostettiin sitten ohjelman sijaan ruokaan :D Oli todella herkullinen pitopöytä josta syötiin piiiiiitkään, sen päälle kahvit ja kakkubuffetti. Illalla oli vielä runsas iltapala ja iltakahvit. Ohjelmana meillä oli hyvä bändi joka soitti kolme settiä, joten myöhäiset innostujatkin pääsivät tanssimaan. Tämän päälle sitten levyltä omaa tanssimusaa. Lisäksi oli paljon lyhyitä, hauskoja ja tunteikkaita puheita. Näin jälkikäteen ajatellen eipä tuonne väleihin olisi enää leikeille mahtunut aikaa :)

Pakko sanoa, että jos ei häissä ole mitään muuta ohjelmaa kuin ruoka ja bändi, niin piiiiiiiiiiiiiiiiiitkäksi tulee kyllä aika. Varsinkin jos häät alkaa jo päivällä ja bändinkin tuloon kestää monta tuntia.

Jos ette halua ohjelmaa, niin ehdottaisin boolin nostamista pöytään samantien kun häät alkavat. Muuten alkaa kansa väistämättä tylsistyä.

Onko niitä leikkejä pakko olla ollenkaan. Kokemuksesta voin kertoa että vieraankin on todella piinaavaa joutua tai pelätä joutuvansa johonkin idioottimaiseen tietovisaan tms. mukaan. Palkatkaa ulkopuoliset esiintyjät, esim stand-up tai taikuri, järkätkää ilotulitus, valitkaa hyvä bändi soittamaan eri vuosikymmenten hittejä.

Yhteistyössä