Haamuviiva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Satu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Satu

Vieras
Tein aamulla Biocard-raskaustestin (apteekin oma testi?). Nyt on kp 30/28, tosin edellinen kierto oli poikkeuksellisesti 35. Olin näkevinäni testissa tosi tosi tosi himmeän viivan, samoin mies. 3 tuntia testin tekemisen jälkeen viiva on huomattavasti selkeämpi. Onko kenelläkään tietoa että voiko viiva ilmestyä vaikkei olisikaan raskaana? Siis eli että testiä ei saisi lukea enää myöhemmin, koska reagoi esim. ilman tms. kanssa?

Toivottavasti jollain olisi tietoa kun täällä jännityksellä tuijotellaan testiä ;)

Mokkis, ainakin minun siskolla kävi niin, että aluksi tuli erittäin himmeä viiva joka muuttui selvemmäksi vasta puolen tunnin jälkeen, eli oli raskaana.

Testihän kyllä sanoo, että viiva ilmestyy nopeammin mutta näköjään näinkin voi käydä :)

Sitä viivaa ei testiin tuu ellei ole raskaana ja virtsassa sitä hormoonia. Ei kannata vielä huomenna tehdä. Parin päivän päästä viiva näkyy paremmin, niin voi tuuletella kunnolla :)

Unohtakaa haamut. Testatkaa, kun menkat selvästi myöhässä. Nuo haamut voivat joskus kertoa mahdollisesta kiinnittymisyrityksestä mutta vuoto saattaa tulla ajallaan. Koettu on :-(

Kaikkea hyvää mutta maltti on valttia!

Haamu voi ilmestyä testiin kahdesta syystä. Joko hormonia on vielä niin vähän, että viivan piirtyminen kestää. Tällöin on 2 mahdollisuutta eli raskaus jatkuu ja viiva tulee myöhemmin tummana tai sitten tulee erittäin varhainen keskenmeno (joidenkin tilastojen mukaan näitä on jopa 80% hedelmöittymisistä).

Toinen vaihtoehto on, että viiva tulee testin omasta kemiaallisesta reaktiosta. Kaikkien (tai ainakin lähes) testien ohjeissa lukee se aika, jolloin testitulos pitää lukea. Usein 10 min myöhemmin tullut viiva ei tarkoita automaattisesti raskautta vaan voi johtua myös testin reagoimisesta esim. virtsan valkuaisaineisiin. Kyllä noita viivanpaikkoja ja haamuja voi tulla useastikin testiajan ulkopuolella ilman että olisi raskaana.

Kannattaa testata päivän tai parin päästä uudestaan aamupissasta. Silloin viivan pitäisi olla jo niin vahva, että tulee 10 min sisään, jos tämänkertainen haamu johtui alkaneesta raskaudesta.

En ole vielä. Aattelin että testaan vasta torstaina tai perjantaina, niin silloin pitäisi selvästi näkyä viiva jos oon raskaana :) Ei ole kuitenkaan nuo testitkään ilmaisia, niin ei viitsisi joka päivä testailla ;)

Onnea Satu! Olen elämässäni testannut kaksi haamua ja molemmat tuolla lastenhuoneessa nyt touhuaa=). En testaillut uudestaan, minulla haamut tulivat, vaikka kuukautiset olivat reilusti myöhässä ja ne oireetkin oli jo ihan selvät, mutta silti haamuja testissä. Paikkaansa pitivät.

Huomenta haaveilijat!
Ite tein apteekin raskaustestin eilen. Siinä kävi silleen että tuloksena oli hailakka kontrolliviiva, ei muuta. En nyt hirveesti osannu pettyä tuloksesta kun kuukautisia ei kuulu(ois voinu alkaa jo viime vloppuna!) ja oon oireillu jo yhtä monta viikkoa kun on rv eli 4+6. Saatoin hyvinki tössiä sen testin kanssa siinä vapinassa.... ;) Enkä nyt ota hirmusia paineita asian suhteen. On kuitenki vasta eka yritys, ja ensimmäisestä lapsesta haaveillaan. Oreet kuitenki on ollu sen verta selkeet et täytyy ihmetellä jos en oliskaan raskaana! Mut niinkun oon aina tottunu ajattelemaa, ni kyllä asioilla on tapana selvitä! Su testaan uuestaan! =)
Onnea yrityksiin kaikille meille!