Haamuviiva eli vertaistukea vailla

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Haaveissa olisi raskaus ja toinen kiertoyritys menossa. Olen ajatellut, että raskautuminen on vaikeaa ja henkisestivarautunut vähintään puolen vuoden-vuoden yrittämiseen ts. olen realisti :D. Nyt yllätyksenä yleensä hyvin säännölliset kuukautiset eivät sitten tulleetkaan.

Viikon verran kärsin jäätävistä pms-oireista ja olin varma, että tulee jotkin vuosisadan menkat. Lämpö heitteli, älytön turvotus, tissit olivat kipeät ja mahassa menkkamaista kipua. No menkkojen alkamispäivä oli eilen, mutta menkat eivät tulleetkaan. Samalla hävisivät pms-oireet.

Kropassa on nyt olo, että eivät ne menkat tule. Päätin eilen, että tekisin raskaustestin vasta 3 pv oletetusta menkkojen alusta, mutta tänään yllättäen tulikin sellainen olo, että pitää se testi jo tehdä. Testiin piirtyi hyvin hyvin haalea viiva (mietin että onko se joku merkkipaikka sille viivalle?). Siis mun eka reaktio oli raivo! Että no mitäs nyt sitten, testi on epäselvä, raskausoireita ei juuri ole paitsi menkat hitusen myöhässä. Hillittömän googletuksen aloitin ja sieltä tuli kaikkea ahdistavaa mm. kemiallisista raskauksista vastaan ja toisaalta taas kannustavia juttuja että haaleakin viiva olisi raskaus. Tuo oireiden puuttuminen huolestuttaa, että kai se kroppa jo jollakin tavoin reagoisi alkavaan raskauteen.

Mies on reissuhommissa eikä nähdä hetkeen, joten en taida viitsiä hänelle ilmoitella ennen kuin itsekään ymmärrän tilannetta paremmin. Luin että 2pv päästä voisi tehdä uuden testin ja ehkä vielä aamuvirtsasta. Mutta miten selviän järjissäni 2 pv??! Tekisi mieli juosta takaisin apteekkiin ostamaan kasoittain uusia testejä ja tehdä niitä ketjussa.

kohtalotovereita tai muuten vertaistukea? <3

Yhteistyössä