Haamukaksoset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haamujen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haamujen äiti

Vieras
Mulla oli raskauden alussa jotekin selkeä kuva, että odotan kaksosia. Liikkeet tuntui todella aikaisi. Jo 10 viikolla. Aijemmassa kolmessa raskaudessa ovat tuntuneet viikon 15 jäkeen. Puhuin jo miehelleni monikossa tyyliin: meidän vauvat. Kaksosraskaudet ovat minun suvussani hyvin yleisiä. Miehelleni ja minulle oli pieni pettymys kun ultrassa löytyi yksi lapsi. Terve tämä oli ja olen tietysti kiitollinen siitä. Kuitenkin jäi vähän kummallinen olo. Voiko joskus käydä niin, ettei lääkäri huomaa toista vauvaa 12.viikon ultrassa. Minulla on taaksepäin kallellaan oleva leveäkohtu.

Alkuperäinen kirjoittaja haamujen äiti:
Mulla oli raskauden alussa jotekin selkeä kuva, että odotan kaksosia. Liikkeet tuntui todella aikaisi. Jo 10 viikolla. Aijemmassa kolmessa raskaudessa ovat tuntuneet viikon 15 jäkeen. Puhuin jo miehelleni monikossa tyyliin: meidän vauvat. Kaksosraskaudet ovat minun suvussani hyvin yleisiä. Miehelleni ja minulle oli pieni pettymys kun ultrassa löytyi yksi lapsi. Terve tämä oli ja olen tietysti kiitollinen siitä. Kuitenkin jäi vähän kummallinen olo. Voiko joskus käydä niin, ettei lääkäri huomaa toista vauvaa 12.viikon ultrassa. Minulla on taaksepäin kallellaan oleva leveäkohtu.

Lisään vielä sen, että koska vatsani on viikkoihin nähden tosi suuri, niin minulta ollaan kyselty että odotanko kaksosia. Esim. mummoni, joka on itse kaksosten äiti. Ja monet muut ihmiset.

ei se maha niin alussa niiden vauvojen takia kovin suuri vielä ole. voi siis muutenkin olla jo kasvanut. kai siellä vaan yks on, jos niin ultrassa näytti... koita vaan iloita siitä...

no meille kävi niin että ekassa ultrassa rv 10 kävin yksityisellä, ja näkyi vaan 1 vaikka olin aivan 100 varma ttä ovat kaksoset, sen verran eriltä tuntui kuin eka raskaus.

vielä sen ultran jälkeenki ajattelin että miten voi olla vaan 1.

no rv 12 paikkeilla alkoi kova vuoto ja kun mentiin sairaalaan niin selvis että niitä oliki kolme joista yksi sitten tuli pois, muut onneksi pysyi matkassa. ja nyt meillä on siis kaksoset :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lush:
no meille kävi niin että ekassa ultrassa rv 10 kävin yksityisellä, ja näkyi vaan 1 vaikka olin aivan 100 varma ttä ovat kaksoset, sen verran eriltä tuntui kuin eka raskaus.

vielä sen ultran jälkeenki ajattelin että miten voi olla vaan 1.

no rv 12 paikkeilla alkoi kova vuoto ja kun mentiin sairaalaan niin selvis että niitä oliki kolme joista yksi sitten tuli pois, muut onneksi pysyi matkassa. ja nyt meillä on siis kaksoset :D

No ohoh. Miten siis voi jäädä kaksi muuta näkemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Taru:
Mitä kaksosilla on tekemistä liikkeiden tuntumisen kanssa?

No mun serkku, joka on kaksosten äiti tunsi liikkeet todella aikaisin juuri kaksosuuden takia. Mut enhän minä nyt sitä voi varmasti väittää, että näin olisi aina.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No mun serkku, joka on kaksosten äiti tunsi liikkeet todella aikaisin juuri kaksosuuden takia. Mut enhän minä nyt sitä voi varmasti väittää, että näin olisi aina.

Minä taas en tuntenut yhtään sen aikaisemmin kuin. Vain pahoinvointi oli rankempaa kuin esikoista odottaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
ei se maha niin alussa niiden vauvojen takia kovin suuri vielä ole. voi siis muutenkin olla jo kasvanut. kai siellä vaan yks on, jos niin ultrassa näytti... koita vaan iloita siitä...

Kyllä minä siitä iloitsenkin. Mut harmittaa vähän kun muut koko ajan kyselee, että onkos kaksoset tulossa vaikkei ole. Vähän sama, jos yrität vauvaa ja joku kyselee koko ajan, et joko vauva on tulossa. Ei nyt ihan rinnastettavissa, mut jotain sinnepäin. Vähän kun olis menettänyt jotain, vaikkei sitä sit alunperin kait ollutkaan. Kai se on vaan sit se oma tunnemaailma mikä meni vinksalleen.

Mulla oli sellaset "haamukaksoset" että ekassa ultrassa lääkäri näki kaksi sikiötä. Se toinen sitten olikin joku ruskuaispussi ( tai joku sellanen )
Luulin muutaman viikon ajan,että saan kaksi vauvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Liisa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Minä taas en tuntenut yhtään sen aikaisemmin kuin. Vain pahoinvointi oli rankempaa kuin esikoista odottaessa.

No se on viel mun yks lisäoire. Oksensin usein, enkä koskaan ole voinut näin pahoin raskaana ollessa. Mut ehkä se tarkottaa vaikka, et on nyt poika, kun ekat oli tyttöjä.

Odotan kaksosia. Pahoinvointia on periaatteessa ollut vähemmän kuin ed. raskauksissa, vaikka nytkin sitä ollut ihan riittävästi. Rv 17 ja liikkeitä tuntuu ihan satunnaisesti. Sf mitta hieman suurempi kuin yksöisraskauksissa. Vatsa muuten söpö pieni kumpare.
Edelliset tyttö ja poika, pahoinvointia kummastakin.
Yksilöllistä tuo vatsan kasvu.
Onnea odotukseen. =)

Yhteistyössä