Haalarin koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jelppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jelppiä

Vieras
Tyttö on nyt 7,5 kk ja ostan tänään reimatecin minitec haalarin.
Mutta koko...
Pituutta on nyt 68 cm eli kannattaako ostaa kokoa 74?
Kun käyttöhän tulee vasta usean kuukauden kuluttua??
Neuvokaas

Ei ainakaan isompaa kuin tuo 74 cm,ovat niin reiluja.Meillä poika 80 cm ja saman kokoinen haalari otettiin ja on kyllä vähän liiankin tilava...Jos liian suuri se vaikeuttaa liikkumista.

Kotimaiset ulkoilupuvut ovat uurta kokoa. Meillä pojalle meni 11 kk iässä vielä Travellan 68 haalari, pituutta pojalla olin n. 75 cm.

Ap eli jos kotimaisen puvun hankit vastaa ne kooltaan numeroa suurempaa. 68 voi teillä riittää, kannattaa kokeilla.

Niin siis huomasin kans, että nuo Reiman vaatteet ovat aikasta reiluja.
Mutta ongelmaa tuottaa kun tuo haalari on kuitenkin paksu eli sen käyttö oletettavasti alkaisi tuossa joulukuun tienoilla.
Ja silloin ikää on 11kk.
Että voiko tuo 68 olla silloin jo liian pieni?
Ja käyttöhän jatkuu maalis-huhtikuulle asti.

Hankalaa :/

Minä taas olen sitä mieltä, että kannattaisi ottaa 80 senttinen, jos sitä samaa haalaria haluaa käyttää koko talven. Alle kun pitäisi mahtua vielä villahaalari tai muuta "väli"vaatetta.

Meillä poika nyt melkein 9kk ja käyttää Reiman syyshaalaria kokoa 80 cm, eikä ole yhtään liian suuri. 8 kk pituus hänellä oli 73,5 cm.

Alkuperäinen kirjoittaja Miimu:
Minä taas olen sitä mieltä, että kannattaisi ottaa 80 senttinen, jos sitä samaa haalaria haluaa käyttää koko talven. Alle kun pitäisi mahtua vielä villahaalari tai muuta "väli"vaatetta.

Meillä poika nyt melkein 9kk ja käyttää Reiman syyshaalaria kokoa 80 cm, eikä ole yhtään liian suuri. 8 kk pituus hänellä oli 73,5 cm.

Meillä poika 1½v ja 80 senttinen haalari menee vielä ja allekin mahtuu villapuku:) Poika on normaalikokoinen, n. 12 kg ja 85cm.

Eli ellei lapsesi ole suurikokoinen, uskallampa väittää, että puet hänet liian isoon pukuun:)

Meillä on Rasavilin välikausipuku kokoa 84 ja oli viime keväänä iso, nyt väljä, meenee vielä ensi keväänä. Koko 80 on 1v-1½v.

Ap. ota korkeintaan 74 menee koko talven.

Yhteistyössä