Haalarin koko 3 v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä päätin, että tätä on niin vaikea arvailla nyt, että ostan haalarin vasta syksyllä kun pääsee sovittamaan. Munkin poika täyttää lokakuussa kolme, ja oli kuukausi sitten 96 senttinen. Eli en todellakaan mitään 98-kokoista hänelle osta. Verkkoklinikan laskurilla kokeilin kuinka pitkä poika olisi, jos samaa käyrää menisi jatkossakin. Tuloksena oli 104/105 cm lokakuussa. Se riippuu sitten haalarimerkistä, otanko 104 vai 110:n...

Vau. Täytyy olla todella pitkä lapsi, jos 3veelle ostaa 5veen haalarin (110cm Reimatecin). Mulla on normaalikokoinen lapsi, Legon puku 98cm mahtui vielä 3.5veenä (takki oli ihan hyvä, housut lyhyehköt). Toi nykyinen 104cm Ticket on tooosi reilu.

Alkuperäinen kirjoittaja dth:
Meillä on 110 cm ja on ihan hyvän kokonen. Sitä vähän ihmettelin kun vähän alle vuoden ikäinen pikkuveli käyttää 92 cm haalaria ja saa nähdä että mahtuuko sama vielä ensi talvena...

Joko haalarimerkin mitoitus on tosi pieni tai sitten kasvunvaraa on tosi paljon molemmilla.

Alkuperäinen kirjoittaja minttis:
Minkä kokoinen talvihaalari pitää olla ens talveksi pojalle joka täyttää lokakuussa 3v?

Mulla poika täytti marraskuussa 3v ja käytössä Ticketin 104cm haalari. Tuntuu haaroista hieman ahtaalta ja poika valittaa, että puristaa olkapäistä kun on kyykyssä. Olis pitänyt sittenkin ottaa 110cm puku. Pojalla pituutta 105cm. Mun poitsulla pitkä selkä ja lyhyyt jalat.... vaikee ostaa mitään haalareita.

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Minkä kokoinen talvihaalari pitää olla ens talveksi pojalle joka täyttää lokakuussa 3v?

Mulla poika täytti marraskuussa 3v ja käytössä Ticketin 104cm haalari. Tuntuu haaroista hieman ahtaalta ja poika valittaa, että puristaa olkapäistä kun on kyykyssä. Olis pitänyt sittenkin ottaa 110cm puku. Pojalla pituutta 105cm. Mun poitsulla pitkä selkä ja lyhyyt jalat.... vaikee ostaa mitään haalareita.

Mulla taas 102cm pojalle on Ticketin 104cm 2-osainen puku iso. Pitkä selkä, lyhyet jalat. Siis lahkeet ei mene kenkien avulla maahan, hihat kääritty. Housut ovat kyllä kapeaa mallia, sinne ei mahdu alle mikään pörrötakki. Mutta tosiaan meillä ei käytetä haalaria. Tykkään että 2-osaiset ovat käytännöllisempiä juuri tuon pitkän selän takia.

2v8kk on nyt 99cm pitkä joten ostin nyt loppukevääksi ja ens vuotta ajatellen 104 haalarin.. motion´s merkkinen kun muissa oli niin karmeat värit..
98 olis jäänyt pieneks jo kevään aikana

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
2v8kk on nyt 99cm pitkä joten ostin nyt loppukevääksi ja ens vuotta ajatellen 104 haalarin.. motion´s merkkinen kun muissa oli niin karmeat värit..
98 olis jäänyt pieneks jo kevään aikana

Mä ostin viime talvena motionin kakkoshaalariks.. 2krt hajos vetoketju, siis kahdesta eri puvusta, kolmatta en sitte ottanutkaan vaan myivät mulle hyvällä alella jonatanin..

Mulla on lokakuussa 3v täyttänyt poika. 3-vuotisneuvolassa mitat olivat 96cm ja 17kg. Ruumiinrakenteeltaan on "riski", ei siis mikään lihava. Meillä on käytössä Remun haalari 104cm, joka on justiinsa sopiva. Keväällä saattaa alkaa näyttään jo vähän pieneltä. Nyt ostin Reiman Kiddo-haalarin 110cm ja oikein hyvin pystyy käyttään. Reiman haalareissa on niin hyvä se vyötärökiristys, että haalari ei mitenkään pääse roikkumaan päällä ja lahkeissa ja hihansuissa on normaali kasvuvara. 110cm haalari ei siis ainakaan meillä ole yhtään liian suuri.

Minun poikani täytti elokuun lopuus 3v ja hänelle on täksi talvelksi 104cm haalari, yhtään pienempi ei voisi olla.

Yhteistyössä