Haalari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gallup

Vieras
Ostin taaperolleni ReimaTecin haalarin talveksi. Syy valintaan oli, että lapsi lähinnä istuu hangessa ja ajattelin hankkia päiväkotiin kunnon puvun, josta kosteus ei mene läpi ja josta lika lähtee pyyhkimällä.

Keväthaalaria miettiessä olen kuitenkin pohtinut, että onko keväällä ja syksyllä ReimaTecin haalari hintansa väärti (n. 100 €)? OK, onhan Reiman ehdoton etu se, että se hylkii likaa hyvin joten haalaria ei tarvitse pestä jatkuvasti mikä taas joidenkin haalareiden kohdalla poistaa haalarista likaa hylkivää pintaa joka taas kiihdyttää pesu-likaantumiskierrettä. Tahtoisin siis mielipiteitä muista hyviksi koetuista haalarimerkeistä. Onhan ulkohaalari lapsen tärkeä ""työvaate"", joten tahtoisin hankkia hyvin kulutusta kestävän ja samalla mukavan puvun. Päiväkodissa näyttää, että Reima on kyllä suosituin merkki (tai sitten muoti-ilmiö...).

Meillä on ollut Reiman puvut käytössä tähänmennessä ja on ollut tosi hyvät. Seuraava kevätpuku on Jonatanin. Se on hieman edullisempi mutta vastaavilla ominaisuuksilla. Ja on kuulemma saman tehtaan valmistama.

Meillä on ollut välikausihaalarina 1-vuotiaalla Travallen Remu, jonka kosteussuoja piti oikein hyvin pihalla istuskelevan lapsen kuivana. Remut on myös talvella, eikä niistä ole mitään huonoa sanottavaa. Kevääksi on nyt Jonathanit, ei vielä kokemusta. Remu on hinnaltaan noin 80e, Jonathan noin 60e.

Noin ylipäätään meidän päiväkotikokemus on, että herkästi laittavat kurahousut kaikille, jos on märkää, eivät valikoi, että tuon haalari on Reimatec, ei tarvii kuriksia, kun tuo taas tarvii...
Ja toinen huomionarvoinen seikka: Välikausihaalarin käyttöaika on paljon lyhyempi kuin talvihaalarin, kannattaa panostaa mieluummin talvihaalarin laatuun. Tosin, jos on oikein kylmä ja sateinen kesä, voi tulla käytettyä haalaria, meillä kyllä puettiin kesällä mieluummin ihan kurahousut ja sadetakki, jos satoi.

Minulla on kokemusta Reiman välikausihaalarista, talvihaalarista ja Jonathanin talvihaalarista. Reima on kyllä meillä pitänyt vettä paremmin. Jonathan falskaa hihansuista, vaikka ei edes ole plussan puolella. Alaosa siinäkin pitää vettä hyvin.

Taidan siis seuraavassa välikausihaalarissa kallistua takaisin Reimaan. Olen sitä mieltä, että välikausihaalarin jos minkä on pidettävä vettä hyvin, koska sitä käytetään kaikkein kuraisimmilla keleillä. Ja vaikka kurahousut siihen päälle pukee, täytyy hihojen ja olkapäiden silti pitää vettä.

noiden välikausihaalareiden vedenpitävyyden idea on juuri se, ettei kurahousuja enää pueta siihen päälle. Vedenpitävyyden saa vain tosi helposti ""pilattua"" vääränlaisella pesulla.

Kuravaatteet kumoavat ""pääpointin"" vedenpitävästä vaatteesta ja vaatteesta tulee näin hiostava mikä ei ole tarkoitus.
Jos pukee päälle vielä kurahaalarin, niin eikö kannata ostaa joku halpa haalari sen alle??

Molemmilla lapsillani on ollut pääsääntöisesti ReimaTec-haalareita tai 2-osaisia pukuja. Syynä se, että kuravaatteita ei tarvitse käyttää niin paljoa ja niitä ei tarvitse pestä pesukoneessa niin paljon kuin tavallisia ulkovaatteita. Tosin molemmilla lapsilla on aina ollut myös ns. tavalliset, halvat vaihtopuvut.

Minusta ReimaTec on ollut hintansa väärtti. Kun uutena on ostanut sellaisen, niin se on kestänyt vielä toisen lapsen käytössäkin ja sen jälkeenkin on saanut vielä hyvin myytyä ne kirppiksellä.

Kannattaa huomata, että on muitakin kosteutta hylkiviä kankaita, mutta ReimaTecissä saumat on teipattu, joten kosteutta ei tule sieltäkään kautta. Joskus kun rahatilanne on ollut huonompi, olen ostanut vain ReimaTec-housut ja käyttänyt niitä tavallisen takin kanssa. Sadetakin pukeminen ei ole nimittäin niin työlästä kuin kurahousujen pukeminen. Silti tosi huonoilla säillä ReimaTeckään ei korvaa perinteistä sadeasua.

Mä ostan paljon mieluummin hieman kevyemmän takki+housut yhdistelmän kuin haalarin. Ne käy kesälläkin toisin kuin haalarit ja märillä kevät/syyskeleillä on oivat sadeasun kanssa (ei niin kuumat).

Kyllä haalari on paras pienille, ei paista selkä paljaana jne.

Parhaat haalarit on Rasavilin-haalarit. Ovat kyllä kalliit, mutta ovat kulutusta kestävät, eikä niiden päälle tarvi kuravaatteita. Päiväkodissa työskennellessäni oli helppoa, kun joillakin oli Rasavilin puvut, ei tarvinnut kiskoa kuriksia päälle. Kuivauskaapissa niitä ei kuitenkaan saa kuivata, mutta kuivuvat hengarissa tosi nopeaa. Leikki-ikäsille, jotka kuluttavat vaatteita, puku sopii hyvin.

Taaperolle sopii hyvin esim. Lennen haalari. Lennellä on hyvänlaatuiset, edulliset puvut, keväthaalarissakin on saumat teipattu vedenpitäviksi, kuten kalliimmisakin puvuissa.

Reimatecin puvkujen värit on tylsiä. Esim. Raiskilla on herkulliset värit.

Nicky&Nellyn haalari on eullinen, mutta siinäkin näkyy olevan samat jutut kuin muissakin ja lisäksi kulutusta kestävä kangas. Onko kellään siitä kokemusta?

Onko kellään kokemusta Citymarketeissa myytävistä Lotta & Lassi haalareista? Uudessa 2plussassa oli haalarieden vertailua, niin siitä bongasin tuon merkkisen haalarin, hintaa vain noin 25e. Kangas on vettä ja likaa hylkivä.

Ehdottomasti ReimaTec. Tämän kevään värit ihanan syötävän herkulliset ja hinta-laatusuhde kohdallaan. Minä ainakin ostin reiman, vaikka kirpas vähän rahapussia, mutta köyhän ei kannata ostaa halpaa, kuuluu sanonta!

Joissakin päiväkodeissa on tapana, että kaikille lapsille puetaan kuravaatteet kun on huono ilma...puvusta riippunatta. On meinaas Epistä jos jonkun ei tarvi pitää kuravaatteita!

mä taidan olla ainoa joka tykkää kurahaalareista.. ehkä niistä on vähän enemmän hommaa puettaessa mutta mun mielestä ne kyllä pitää kunnolla veden ja kuran loitolla.
eli mä ostan halvemman haalarin alle ja vedän kurahousut päälle ja eikun menoksi..
ja taatusti tulee halvemmaksi kuin reimatec..

itse asiassa lapseni kyllä kävelee jo..
enkä mä nyt tiedä miten ne nyt niin epämukavat on kunhan ei ole sullottu niin paljon vaatetta alle että olo on kuin michelinukolla. mutta en mä sano että mikä vaate on parempi, meillä pidetään kurahousuja ja toiset pitää jotain muuta..

Yhteistyössä