Häälahjasta kysymys???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shedevil
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shedevil

Aktiivinen jäsen
20.09.2004
1 771
0
36
Siis onko tämä normaali käytäntö nykyään??!!Että kun ilmoitat montako teitä tulee häihin niin samalla saat tilinumeron mihin laitat rahaa, koska hääpari on toivonut lahjaksi rahaa.... :o Siis musta tää on niin jotenki ihmeellistä,koska eihän sinne hääjuhlaan viitsi mennä tyhjin käsin...että siis rahat tilille ja vielä sitten jotain muutakin...kertokaa mulle!!Ja miten teidän häissä on toimittu tai häissä missä olette olleet vieraina??

Meillä ei ollut lahjatoiveita varsinaisesti, tilinumero oli kutsussa mutta samalla maininta että lahjaksi "kelpaa" mikä vain. Ja vaikka mitä saatiinkin. Noin puolet laittoi tilille rahaa (koko perheen häämatkaa varten ) ja loput toi mm. pullon fairya (häiden jälkipyykkiä varten :D ) , tuikkukippoja, kaulimen jne... Osa laittoi sekä rahaa että toi jotain pientä.

Meidän oli pakko laittaa tilinumero ja rahan anto mahdollisuus koska ei oikeasti tarvittu mitään. :ashamed:

Kyllä mä ajattelisin sen niin et se raha minkä laitat tilille on se lahja. jos ovat ajatelleet et on helpompaa ja turvallisempaa antaa tilinumero niin ei rahat sitten juhlissa häviä jos niitä on kirjekuorissa.

Minä veisin tuossa tilanteessa itsetehdyn kortin ja sen sisällä vaikka jonkin runon, jossa ilmoitetaan, mihin tilille laitetut rahat olisi syytä käyttää. :D

Rahalahja on pelkästään järkevää, mutta minä silti suosin enemmän lahjalistaa. Tietysti, jos on jo oikeasti kaikkea eikä tarvitse enää mitään tavaraa, rahat voi käyttää vaikka häämatkaan.

Meillä oli häälahja toiveena lahjakortit esim kodin ykköseen. Mutta sanottiin kaikille et on kuitenkin voi tuoda muutakin. Meillä lahja"teemana" uuden kodin sisustus, että siihen liittyvää tai sitten sai tuke noilla lahjakorteilla esim. remonttia, keittiönpyötää, sohvaa yms. Ne ketä lahjakortin/rahaa antoivat, niin toivat vain kirjekuoren ja kortin. Ja se riittää. Meillä siis ei mitää virallista lahjalistaa, sai oikeestaa tuoda mitä itse kukin haluaa, mutta noi oli vain toiveena noi lahjakortit.

Elikkäs jos rahaa laittaa tilille niin riittää kun vie häihin pelkän kortin ja siihen kirjoitettettuna et juhlaparia muistettu tilille..esimerkiksi. Ei todellakaa tarvi sinne enää lahjaa viedä.

Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Siis onko tämä normaali käytäntö nykyään??!!Että kun ilmoitat montako teitä tulee häihin niin samalla saat tilinumeron mihin laitat rahaa, koska hääpari on toivonut lahjaksi rahaa.... :o Siis musta tää on niin jotenki ihmeellistä,koska eihän sinne hääjuhlaan viitsi mennä tyhjin käsin...että siis rahat tilille ja vielä sitten jotain muutakin...kertokaa mulle!!Ja miten teidän häissä on toimittu tai häissä missä olette olleet vieraina??

Jos sinä rahaa laitat heidän tililleen, niin ethän sinä tietenkään mitään enää vie sinne juhlapaikalle. Selvä juttuhan se on.

Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi:
Meillä oli häälahja toiveena lahjakortit esim kodin ykköseen. Mutta sanottiin kaikille et on kuitenkin voi tuoda muutakin. Meillä lahja"teemana" uuden kodin sisustus, että siihen liittyvää tai sitten sai tuke noilla lahjakorteilla esim. remonttia, keittiönpyötää, sohvaa yms. Ne ketä lahjakortin/rahaa antoivat, niin toivat vain kirjekuoren ja kortin. Ja se riittää. Meillä siis ei mitää virallista lahjalistaa, sai oikeestaa tuoda mitä itse kukin haluaa, mutta noi oli vain toiveena noi lahjakortit.

Elikkäs jos rahaa laittaa tilille niin riittää kun vie häihin pelkän kortin ja siihen kirjoitettettuna et juhlaparia muistettu tilille..esimerkiksi. Ei todellakaa tarvi sinne enää lahjaa viedä.

Mutta musta tuo on jotenkin noloa...että vie sitten vaan pelkän kortin...häissähän on lahjapöytäkin aina lahjoja varten...mitähän mä tässä jankkaan.... :ashamed:

miehen siskon häissä luki hääkutsuissa se tilinumero mutta lahjakin kelpaa. mun mielestä voi hyvin esim. viedä kortin sinne juhliin jos laittaa rahat tilille.

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Ainahan sä voit laittaa tilille rahaa ja ostaa jotain pientä minkä voit viedä lahjapöytään esim just jonkun tuikkukipon.

Näin täytyy toimia.... :) kiitokset vastanneille!! :flower:
Hmm...mikähän se summa vois olla..??!! :D Olin ajatellut 100e...onko se vähän vai mitä?

Meillä ei ollut lahjalistaa, mutta kutsuun oli ilmoitettu että jos haluaa jollain muistaa niin voi soittaa äideillemme. Olimme ilmoittaneet mitä astiastoa keräämme. Saimme lahjaksi tuota astiastoa, mutta saimme myös kattiloita, pyyhkeitä, lakanoita yms. tarpeellista. Osa antoi shekkejä, ja rahat käytimme astioihin jotka astiastostamme puuttui. Lisäksi ostimme mm. vitriinin! Toki on helpompaa vieraille jos on lahjalista, mutta meidän mielestä se on vähän.. hmm.. kerjuuta.

Kyllähän tuo nykyään aika pitkälle taitaa niin olla, että morsiuspari toivoo rahaa lahjaksi. Yleensä kuitenkin on jo pidempään asuttu yhdessä ja kotoa ei mitään puutu, mitä voisi toivoa. Me tehtiin viime kesänä kaveriporukalla silleen, että ostettiin Rahapuu (viherkasvi) ja siihen sitten pienillä ruseteilla kiinnitettiin seteleitä, niin saatiin lahjapöytään vietävää, olis tuntunut, niin tylsältä mennä tyhjin käsin juhliin, jos olis laittanut rahat tilille. Parin viikon päästä on taas ystävien häät ja morsiusparilla ei ole toiveita, onneksi kuitenkin tunnetaan pari sen verran hyvin, että tiedetään heidän "haaveitaan" ja saadaan yksi niistä toteutettua lahjaksi porukalla. Yhdet ystävät ovat hankkineet semmoisen valokuva-albumin, jossa kuvat laitetaan "taskuihin" ja meinaavat sinne taskuihin sitten laittaa seteleitä "pesämunaksi", hyvä idea tämäkin, jos raha on lahjatoiveena...

Ainahan sä voit laittaa tilille rahaa ja ostaa jotain pientä minkä voit viedä lahjapöytään esim just jonkun tuikkukipon.

Hmm...mikähän se summa vois olla..??!! :D Olin ajatellut 100e...onko se vähän vai mitä?
Mun mielestä 100? on paljon joa teitä ei ole 10 ihmistä juhlimaan menossa. 50? olis ihan sopiva summa minusta. Mut mä oon varmaan pihi.
:D

Ei musta ainakaa ole nolo viedä sitten vain sitä korttia. Jos on laittanu rahaa, niin sehän on kuiten se lahja mitä hääpari on itse toivonut. Itsehän he ovat lahjat halunneet niin, niin tuskin hekään sinne pöytää toista lahjaa odottaa.

Mun mielestä 100? on paljon joa teitä ei ole 10 ihmistä juhlimaan menossa. 50? olis ihan sopiva summa minusta. Mut mä oon varmaan pihi.

Meillä ystävien lahjoihin on aina laitettu 40-50e/perhe. Mun mielestä ihan riittävä, kuitenkin ensin kustannetaan polttaritkin, joten todellisuudessa rahaa menee semmoinen 150-200e/ perhe "hääkustannuksiin"...

Meitä on menossa 4 ihmistä...no se on mun paras kaveri ja ne tarvii rahaa,kun alkavat rakentamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari ei jaksa kirjautua:
Niin ja tilinumero kutsussa on aika tökeröä mun mielestä..

No musta se taas on helpottava seikka. Ei sit jokaisen tartte erikseen alkaa sitä tilinumeroa setviä hääparin kanssa.

No mun mielestä lahjashekki on parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Kyllähän tuo nykyään aika pitkälle taitaa niin olla, että morsiuspari toivoo rahaa lahjaksi. Yleensä kuitenkin on jo pidempään asuttu yhdessä ja kotoa ei mitään puutu, mitä voisi toivoa. Me tehtiin viime kesänä kaveriporukalla silleen, että ostettiin Rahapuu (viherkasvi) ja siihen sitten pienillä ruseteilla kiinnitettiin seteleitä, niin saatiin lahjapöytään vietävää, olis tuntunut, niin tylsältä mennä tyhjin käsin juhliin, jos olis laittanut rahat tilille. Parin viikon päästä on taas ystävien häät ja morsiusparilla ei ole toiveita, onneksi kuitenkin tunnetaan pari sen verran hyvin, että tiedetään heidän "haaveitaan" ja saadaan yksi niistä toteutettua lahjaksi porukalla. Yhdet ystävät ovat hankkineet semmoisen valokuva-albumin, jossa kuvat laitetaan "taskuihin" ja meinaavat sinne taskuihin sitten laittaa seteleitä "pesämunaksi", hyvä idea tämäkin, jos raha on lahjatoiveena...

Aivan ihania ideoita!! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari ei jaksa kirjautua:
Niin ja tilinumero kutsussa on aika tökeröä mun mielestä..

No musta se taas on helpottava seikka. Ei sit jokaisen tartte erikseen alkaa sitä tilinumeroa setviä hääparin kanssa.

No mun mielestä lahjashekki on parempi.

Ja siinäkin on sit oma hommansa juosta niitä rahaks vaihtamassa. Me ollaan menossa elokuussa häihin ja mä ainakin pompin onnesta, kun kutsussa oli tilinumero ja toive kartuttaa matkakassaa :D Välttyy siltä pähkäilyltä, että mitä viedä lahjaks tai minne ottaa lahjakortti, kun ovat persoonallisia tyyppejä. Varsinkin, kun morsianta en ole edes koskaan nähnyt.

Yhteistyössä