HÄÄetiketistä kysyttävää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohtii

Vieras
Saimme mieheni kanssa kutsun kavereitten häihin ja häälahjatoiveena heillä on kartutusta häämatkakassaan. Mikä on sopiva summa meiltä kahdelta yhteensä? 50?? Ei olla ennen oltu häissä, jonne ei viedä "konkreettista" lahjaa.

Ja kun lahjaksi kerta toivotaan vain sitä rahaa, niin mitä me hääparille konkreettisesti ANNETAAN siellä hääjuhlassa? Verkkopankin kuittiko :) oikeesti siis? Laitetaanko se lahjoitettu summa johonkin korttiin näkyville vai miten kuuluu toimia? Ja viemmekö sit kumminkin lisäksi jotain pientä, ruusuja tms vai vaan tosiaan tuo rahalahja?

No entäs sitten vielä tällanen tilanne, kun häät ovat kaksiosaiset eli ekana iltana on vihkiminen+illallinen lähimmille (suku+kaasot+bestmanit aveceineen) ja sit tokana iltana kaveribileet, kumpaan tilaisuuteen me lahjamme viemme? Hassulta tuntuu joka tapauksessa toiseen tilaisuuteen mennä tyhjin käsin..?

Kuinka te ootte toimineet tällasissa tilanteissa tai kuinka itte hääparina toivoisitte toimittavan?
*tänks*

Joko annatte sekin tai sitten jos annettu tilinumero, niin laitatte rahat sinne ja sitten vaan kortti.
Mun mielestä kaverille 50? on ihan sopiva summa.
Ja lahjan veisin siihen viralliseen eli vihkimisjuhlaan.. Ja voihan sitä halutessaan viedä toisena päivänä vaikka kukkia tms.

Laitatte tilillle sen verran kuin minkä arvoisen lahjan olisitte ostaneet. Aika yleinen summa kahdelta on joku 50-100 euroa, ihan läheisimmiltä, kuten omilta vanhemmilta sitten mitä tahansa satasen ja äärettömän väliltä.

Juhlaan viedään vain kortti, eikä siihen tarvitse laittaa mitään mainintoja rahasummasta.

Tottakai voi viedä ns. lahjan! :) Mun mielestä oli ihan huippukiva idea kun saatiin sukulaiselta 3:n kuvan valokuvakehys johon oli laitettu häämatkakassaa varten pieniä seteleitä!Näin meille jäi muistoks myös se kuvakehys!Ja ei, sen ei tartte olla kallis, ei tuokaan ole ollut mut on kiva muisto! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulis:
Joko annatte sekin tai sitten jos annettu tilinumero, niin laitatte rahat sinne ja sitten vaan kortti.
Mun mielestä kaverille 50? on ihan sopiva summa.
Ja lahjan veisin siihen viralliseen eli vihkimisjuhlaan.. Ja voihan sitä halutessaan viedä toisena päivänä vaikka kukkia tms.

Voiko? Mä olen jostain kuullut, että häihin ei saisi viedä kukkia. Taikauskoa vai mitä? Onko kukaan muu tietoinen tällaisesta?

Ette todellakaan vie häihin kukkia!!!! :o
Kuka ääliö tällästä oikeesti tekee?! Jos haluatte että teitä katotaan koko ilta aika oudosti ni sit toki viekää kukkia, mutta ei muuten!

Yhteistyössä