h*******n p****a päivä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CandleLight
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CandleLight

Aktiivinen jäsen
02.10.2006
6 004
1
36
41
Laukaa
pientapiristysta.blogspot.com
Kuvittele tää omalle kohalles ni tiiät miten paska päivä mulla on ollu!

Tyyppi on 27 vuotias, normaalin olonen ja ihan mukava ja aluks kaikki menee hyvin. Ja sitten alkaa muuttua. Ensin teillä on riitoja ja se tenttaa kaikista sun kommenteista mitä siinä on/kenelle se on/miksi oot jotain sanonut. Se on mustasukkanen. Ja sitten se yhden riidan johdosta laittaa susta vääristellyn ja syyttävän viestin julkiselle keskustelupalstalle, nolaa sut julkisesti. Susta alkaa tuntua epämukavalta ja ahdistavalta koko juttu. Pyydät viikkoa omaa aikaa ja rauhaa ajatella asioita.

Ensimmäisenä päivänä tulee 3 viestiä ja seuraavana yksi. Tän johdosta pidennät aikaa kahteen viikkoon. Tuona aikana se ottaa yhteyttä eri tavoin, tekstiviestillä tai facebookissa, eikä siis anna sitä rauhaa. Loppujen lopuks saat ajatukses selväks ja kerrot ettei tunteita ole ja haluat lopettaa koko homman. Tyyppi ei usko. Väittää että aika muuttaa ja kaikki muuttuu. Vaikka miten päin sanoisit, se ei usko. Se laittaa muutaman päivän aikana n. 10 tekstiviestiä päivässä, joihin sä et yhteenkään vastaa. Se kommentoi facebookissa kaikkea mahdollista ja tenttaa sulta mitä oot jollekkin sanonut ja miksi ja laittaa jatkuvaa viestiä kuinka tuntees muuttuu. Se uhkaa tulla sun kotiin yllättäen. Sä käsket lopettaa tekstiviestittelyn minkä se sitten toteuttaakin. Sä päädyt poistamaan sen facebookista ja torjumaan sen. Sitten se löytää itsensä irc-galleriaan, missä sä torjut sen, ettei se pääsisi seurailemaan sua. Viikon aikana se tekee 8 profiilia, jotta se kiertää sun torjunnat ja jotta se pääsisi seurailemaan sua. Ja sitten se avautuu sun äidille ja yrittää ilmeisesti jotain sitä kautta. Sitten parin päivän päästä se kyselee muutaman tavaran perään jotka sillä on jääny sun luo. Ilmotat että sen seurailun ja ahdistelun vuoksi sä et halua tavata sitä. Susta sen käytös on pelottavaa. Ilmotat että ilmotat hälle sitten mistä hän tavaransa saa. Tästä tämä sanoo sen olevan ok.

Saman päivän aikana, muutaman tunnin kuluttua oot koulussa ja sulle on tullut monta puhelua tuntemattomasta numerosta ja tauolla satut vastaamaan yhteen puheluun. Siellä soittaa sen tyypin äiti. Se sanoo että sun pitäs sille viedä sen tyypin tavarat. Sä sanot että et voi nyt sopia mitään kun olet koulussa. No pian alkaa kuulumaan kamala huuto ja haukkuminen, kuinka tämän äidin pitää suojella poikaansa sulta kun tämä touhu on mennyt mahdottomaksi. Sä yrität saada sanaa väliin mutta ei onnistu. Lopulta puhelu päättyy siihen että tämä äiti huutaa että odota vaan ovikellon soittoa, että hän tulee poliisien kanssa hakemaan ne tavarat. Sä täriset seuraavat 2 tuntia järkytyksestä ja laitat sille äidille takasin tekstiviestin ja kerrot mitä se tyyppi on tehnyt ja miksi et uskalla sitä tavata ja että asia ei kuulu tälle äidille eikä kenellekkään muulle, vaan hoidatte asian keskenänne.

Sä lähdet koulusta, käyt kaupassa ja olet menossa kohti bussiasemaa kun sä törmäätkin siihen tyyppiin. Sä käännyt ja lähdet kävelemään eri suuntaan ettei sun tarvitse alkaa siltä kuuntelemaan mitään. Sen äidin huuto ja outo käytös oli jo sille päivälle tarpeeksi. No se huomaa sut ja lähtee perään. Sanot ja suurin piirtein huudat ja käsket sen antamaan sun olla ja jättämään rauhaan. Se ei usko. Se seuraa yhä ja yrittää ottaa susta kiinni. Ja selittää jotain. Alat olla sen verran shokissa ja paniikissa että hoet vaan että ''anna mun olla rauhassa. mene pois. sä ahdistelet mua.''. Se ei usko ja tyypin takin taskusta kuuluu kun äitinsä huutaa puhelimessa jotain että soita poliisi. Yrität vaihtaa taas suuntaa ja tässä vaiheessa se lyö sua nyrkillä selkään. Väittää ettei hän ahdistele, eikä seuraa. Se seuraa sua bussiasemalle. Sä saat sen vihdoin lähtemään, kai se säikähtää sitä kun ihmiset tuijottaa kun sä huudat että anna mun olla ja kavahdat koko ajan kauemmas kun se yrittää koskea. Pääset kotiin ja siltä tulee viesti että se tekee susta rikosilmoituksen jos et palauta sen tavaroita tiettyyn päivämäärään mennessä. Vastaat että harkitset itse rikosilmoituksen tekemistä häirinnästä ja pahoinpitelystä. Sovit kolmannen osapuolen kanssa että se vie ne tavarat eikä sun tarvitse sitä tyyppiä kohdata.

Sulla on ollut siis ihan kamala päivä.

Ilmoittaisin, että kuntavarat on kolmas osapuoli toimittanut, en halua enää yhtään yhteydenottoa tuolta tyypiltä. Jos ottaa mitenkään yhteyttä, niin rikosilmoitus. Ja kaikki tähänastiset viestit, puhelutiedot ym. talteen todisteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
äkkiä eroon niistä romuista : ei oo muuta vaikeutta kun miten ne toimittaa ettei mun tarvitse sitä tavata. suoraan sanottuna pelottaa jos se pitäs vielä tavata.
veiras : on tallessa tiedot ja gallerian ylläpidolla tiedossa tyypin toiminta.
Silmukka- : ei tullu, kattovat vaan kauempaa silmät suurina.

Hyvä, että viestit ja toiminta on tiedossa. Niistä on apua mikäli joudut itse tekaistuihin syytteisiin tai teet joskus itse rikosilmoituksen.

Hyi jessus mulle tulee aina väreitä kun lukee jotain tällasta mitä on osin itsekin saanut kokea :| Joitain identtisiä kohtia, just tuo galleriakyttäyskin, että toinen tekee profiileja jotta musta lista ei toimi sille aiemmalle nikille.. voimia sulle!

kiitos tsemppauksesta :hug: tyypillä varmaan viiraa päästä, pokalla selitti että ei ole kyttäämistä ja ahdistelua jos hän haluaa galleriassa mun kuvia kattoa, eikä ole ahdistelua jos hän haluaa mulle kadulla puhua (vaikkakin käsken jättämään rauhaan ja tyyppi seuraa ja yriittää ottaa musta kiinni). :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Silmukka- : ei tullu, kattovat vaan kauempaa silmät suurina.

Ihmiset on pöyristyttäviä |O

Muutama viikko sitten olin bussissa kun sinne astui riitelevä pariskunta, mies oli todella pelottava iso skinhead ja kun alkoi muksimaan takaosassa naistaan niin kyllä siinä monet miehetkin vain käänsivät selkänsä ja hautautuivat lehtensä uumeniin. Onneksi joukosta löytyi kunnon ihmisiäkin ja mies saatiin poistettua bussista ja poliisi kutsuttua.