H*lvetti, seuraavalla kerralla menen makuupussissa terkkarin oven eteen jonottamaan jo yöllä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grrrrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

grrrrrr

Vieras
Labrassa on typerä systeemi, se on auki vain yhtenä päivänä 5 tuntia. Jos menet sinne puoli tuntia ennen labran aukeamista, niin jonossa on edellä jo 15 mummoa. Kaikenlisäksi labrassa otetaan myös sydänfilmejä, eli siihen menee 15 minuuttia vähintään. Viimeksikin labrassa oli heti klo 8 kolme sydänfilmiä peräkkäin. Yksi työntekijä.

Mulla on lapsi, jolta pitää ottaa verikoe, joka pitää ottaa 8:00 - 8:15 välisenä aikana. Labra ei ota ajanvarauksella, eikä lapsia oteta jonosta välistä, vaikka olisi mikä tilanne. Siinä sitten jonotellaan vaikka kuinka kauan, ja koko päivä menee perseelleen kun lapsi ei voi ottaa lääkkeitään oikeaan aikaan, koska ne saa ottaa vasta verikokeen jälkeen.

Toi on oikeen ihanaa.... Samoten jos pitää ottaa kilpirauhas arvoja, nii ne pitää ottaa kans ajoissa. Tai sitten onpa diabeetikon kiva istua syömättä useempi tunti ja odottaa kokeisiin pääsyä... Olis ihan kiva kun ilmottautumisen yhteydessä kattosivat, että mitä kokeita otetaan ja ottasivat ne ihmiset eka, joilla on "aikarajoituksia".

[QUOTE="mur";22084139]Toi on oikeen ihanaa.... Samoten jos pitää ottaa kilpirauhas arvoja, nii ne pitää ottaa kans ajoissa. Tai sitten onpa diabeetikon kiva istua syömättä useempi tunti ja odottaa kokeisiin pääsyä... Olis ihan kiva kun ilmottautumisen yhteydessä kattosivat, että mitä kokeita otetaan ja ottasivat ne ihmiset eka, joilla on "aikarajoituksia".[/QUOTE]

Meillä onneksi voi netin kautta tehdä kyllä varauksen, mutta eipä nekään näy aina toimivan. Ja toinen mahis on mennä keskussairaalan labraan, siellä yleensä jonot menee sukkelaan, kun siellä useempi näytteen ottaja (ja ajan voi myös varata)

[QUOTE="mur";22084139]Toi on oikeen ihanaa.... Samoten jos pitää ottaa kilpirauhas arvoja, nii ne pitää ottaa kans ajoissa. Tai sitten onpa diabeetikon kiva istua syömättä useempi tunti ja odottaa kokeisiin pääsyä... Olis ihan kiva kun ilmottautumisen yhteydessä kattosivat, että mitä kokeita otetaan ja ottasivat ne ihmiset eka, joilla on "aikarajoituksia".[/QUOTE]

Täällä ei tuokaan toimi, kun käytössä on vaan numerot joiden mukaan mennään toimenpidehuoneeseen, missään ei ilmoittauduta ensiksi.

[QUOTE="vieras";22084106]Niillä mummoilla voi olla ihan sama tilanne.

Sinä et ole parempi ihminen kuin he. Tekstistä päätellen olet huonompi ihminen.[/QUOTE]

Ja sinä olet äärimmäisen epäempaattinen ihminen. Tuollainen käytäntö kuin ap:n labrassa on, ei kertakaikkiaan ole toimiva. Jos kokeilla on jokin aikarajoitus, niin niihin on saatava varattua aika. Ei kukaan voi olettaa työssäkäyvän ihmisen jonottavan monena päivänä peräkkäin labraan, että koe saataisiin otettua.

[QUOTE="vieras";22084106]Niillä mummoilla voi olla ihan sama tilanne.

Sinä et ole parempi ihminen kuin he. Tekstistä päätellen olet huonompi ihminen.[/QUOTE]

En minä ole keskustellut siitä viime viikolla =) =) Kerro ihmeessä, miten minä olen huonompi ihminen? Ei niillä mummoilla ole ainakaan kiire minnekään, koska labrojen ja sydänfilmien jälkeen jäävät keskustelemaan odotushuoneeseen tuttaviensa kanssa pitkäksi aikaa.
Lapsen lääkkeillä on tarkka aika, ne pitäisi ottaa viidentoista minuutin sisään mahtuvalla aikavälillä jokainen päivä. Muualla laboratorioissa tämä on ymmärretty, jolloin lapsen verikokeet on voitu ottaa ajanvarauksen kanssa tai sitten niin, että lapsi pääsee sydänfilmien välillä näytteenottoon, jolloin ehditään antaa lapsen lääkitys oikeaan aikaan. Nyt meillä on monena kertana lapsen lääkitys myöhästynyt yli tunnin ja se on todella huono juttu.

Ihan typerä systeemi tämä on. 5 tuntia, ja yksi työntekijä.

[QUOTE="shihtzu";22084221]Täällä ei tuokaan toimi, kun käytössä on vaan numerot joiden mukaan mennään toimenpidehuoneeseen, missään ei ilmoittauduta ensiksi.[/QUOTE]

Sama käytäntö täällä. Minua ei haittaa, jos joudun itse käymään verikokeessa ja odottamaan, viimeksi jonotin kaksi tuntia. Mutta kun kyse on pienestä lapsesta, jonka pitäisi saada lääkitys erittäin kellontarkasti, niin ei vaan toimi!

Yhteistyössä