Gyno-Daktarin vs. Canesten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eräänlainen galluppi :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eräänlainen galluppi :)

Vieras
Tarttis hakea apteekista helpotusta ärsyttävään vaivaan... Kumpi tehokkaampi, parempi hiivan karkoitukseen? Gynoa aiemmin kokeillut, Canesten hieman tyyriimpi, mutta onko tehokas hiivan häätäjä vaikka sisältää vain yhden puikon?

Hieman tyhmä oli kysymys, mutta apteekissa en kehtoo noista kysellä, hiivin nopsaan intiimihyllylle ja punastellen kassalle..

Mikäs niistä oli kolmen pakkauksen paketti? 200mg? Kävin kurkkailemassa apteekin sivuilta, mutten oikein sisäistänyt kun canestenilta löytyi aika monta eri pakettia...

Mulla on kokemusta vain canestenista. Ja ostin semmosen combi pakkauksen missä oli emätin puikko ja rasva samassa paketissa.

Sama täällä en kehtaa alkaa kyselemään mitään, hipi hiljaa vaan kassalle ja toivoa ettei näy tuttuja...

en muista mikä niistä on se 3 pakkaus.jos ostaa sen kolen pakkauksen niin sen rasvan saa myös ostettua erikseen.se taitaa kuulua ainoastaan siihen missä on puikko.Mun mielestä ei ole noloa kysyä henkilökunnalta asiasta.sitä vartenhan ne on siellä.ja jos osa lukea niin osaa varmaan ottaa oiketa pakkaukset mukaansa.

Ei kumpikaan. Soitan aina lääkärille ja pyydän suun kautta otettavan Fluconazol (tms. en nyt muista kuinka se kirjoitetaan) -reseptin ja otan sen.

Mutta nykyisin olen onneksi ruokavalion avulla (tosin radikaalilla muutoksella) hiivan kuriin.

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
mulla oli hiivakierre ja gyne sanoi että kannattaa ottaa se kuuden päivän kuuri, jossa siis 100mgx 6. se kertahoito ei ainakaan mulla tehonnut. että pidempi hoitojakso tappaa tehokkaammin.

Siinä vaiheessa, kun se menee kierteeksi, hiiva harvoin on enää vain emättimessä. Eli silloin kannattaa hoitaa se pois tehokkaammalla kuurilla, joka kestää muistaakseni pari viikkoa (lääkärin resepti homma joka tapauksessa). Se hoitaa hiivaa pois myös suolistosta, jossa se usein silloin jo pesii. :)

Yhteistyössä