gynellä

• Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
tietämätön
Miten gynellä ekan kerran käyvän tutkimus etenee? Olen menossa ensimmäistä kertaa ja yksityiselle. Papa varmaan otetaan.

Pitääkö minun ilmottautua johonkin niinkuin terv.keskuksessa? Vai kutsuuko gyne minut suoraan käytävältä sisään?
Kuuluuko minun tehdä alapesut wc.ssä lääk.asemalla ennen tutkimusta?
Haastatteleeko lääkäri ensin?
Missä riisun housut kun tehdään sisätutkimus?
Miten maksu hoidetaan kun menen yksityiselle? Tulostaako lääkäri laskun koneelta ja marssin ulos, niinkuin hammaslääkärissäkin?? Vai kuinka homma toimii?

Voisiko joku ystävällinen selostaa miten minun pitää toimia ja helpottaa oloani? Jännittää vähän!

näin mehiläisessä ja varmaan muuallakin
eli ekana ilmottaudut tiskille/infoon/vastaanottoon/tms.
sanot kuka olet ja kenelle aika on ja koska. sitten sinulle kerrotaan missä huoneessa lääkäri ottaa vastaan ja istut odottamaan että hän kutsuu sinut sisään. alapesu esim aamulla pitäisi riittää. huoneessa sisällä lääkäri ensin haastattelee sinua kysyy mm. kuukatisten alkamisajan, kierron pituuden ja vuodon määrän eli ota kuukautiskalenteri mukaan. lääkäri kyselee todennäköisesti myös suvun sairaushistoriaa esim. veritulpat tms. mahdollisesti mitataan verenpaine. sitten riisudut yleensä riittää että alapää on paljaana. riisutumiselle on yleensä varattu erillinen huone tai sermi. tutkimus tehdään seuraavasti http://finland.firstvisit.org/ eli täältä löytyy lisätietoa. muista kertoa gynelle että olet ensikertalainen niin hän pyrkii helpottamaan oloasi. lasku maksetaan yleensä samaan paikkaan jossa ilmottauduit. tsemppiä sulle kyllä se siitä.

Hakukone
Jos haluat nähdä kuvan siitä, miten ja millaisessa asennossa sisätutkimus tapahtuu, laita googlen kuvahakuun hakusanaksi ""pelvic exam"". Sieltä löytyy myös ihan asiallisia sivuja (englanniksi), jossa kerrotaan gynekäynnin yksityiskohdat.

tietämätön
Kiitos vastauksista ja hyvistä linkeistä!
Täytyy jotenkin rohkaistua ja varata vaan se aika. Siitähän se lähtee sitten eteenpäin.
Laittakaa vaan lisää vielä linkkejä jos tiedätte hyviä!
Tietoa ei ole koskaan liikaa.

pöhkö
Ai maksetaanko yksityisellä LASKU samaanpaikkaan jossa ilmottaudutaan? Siis heti vai? Enkös saa sieltä vain laskukaavakkeen mukaan, vai kuinka?? Vastaisitteko vielä tuohon?? Kiitos kovasti!

ik
Kyllähän laskun saa mukaan, mutta laskun kirjoittaminen maksaa ekstraa. Eli halvinta on maksaa suoraan heti käynnin jälkeen kassaan, joka on yleensä sama tiski johon ilmoittautuminen tapahtuu.

Yhteistyössä