gyne Helsingissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raisa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raisa.

Vieras
Hei,

tietäiskö joku, paljonko maksaa käynti yksityisellä gynellä Helsingissä? Omalle terveysasemalle ei anneta ollenkaan aikoja lääkäripulan vuoksi:(

Mulla on omituisia alavatsakipuja ja epäilen munasarjakystaa tai endoa:(

Kiitos!

Mulla maksoi kelakorvausten jälkeen reilu 100€ johon sisältyi ultra. Lääkärinpalkkion osuus oli muistaakseni 60€, joten ultra nosti hintaa aika reippaasti. Lääkärien hinnat voi kyllä vaihdella aika paljon, koska saavat itse määrätä hintansa.

En asu Helsingissä mutta Haminassa maksoi viime syksynä seuraavasti:
20 min vastaanotto 35e
toimistomaksu 6,5e
kohdun, sivuelinten ja alavatsan ultraääni 50e
ja jokin ultraääneen liittyvä maksu 20e

Sairausvakuutus korvasi n. 40e eli maksettavaa jäi reilu 70e.

Kallista lystiä se todella on. Itse jonotin ensin julkiselle puolelle, mutta pitkään odotetun käynnin tuloksena oli vain paha mieli, sillä tämä gyne vain vähätteli ongelmiani ja laittoi "kotiin odottamaan", vaikka vauvaa oltiin yritetty jo 9 kk ja mulla oli ongelmia kk-kierrossa ym. Kävin sitten yksityisellä, jolta sain lähetteen julkiselle puolelle tämän vauva-asian tutkintaan. Nyt odottelen sinne pääsyä ja toivon parempaa gyneä. Pointtini oli siis, että joskus laadusta kannattaa maksaa!

No täytyy tulla vielä kommentoimaan, että pommittamalla omaa tk:ta pääsin päivystyspotilaaksi ja sain gyneajan heti. Polikäynti 22 euroa, eli tosi paljon halvempaa. Kyllä julkinen terveydenhoito on laadukasta, jos vaan jaksaa sitä vaatia..;(

Ja löytyihän sieltä kuusisenttinen kystakin. Onneksi hyvälaatuinen.

Yhteistyössä