Guggenheim sai munilleen

Hyvä päätös. Olisi ollut aika röyhkeää laittaa miljoonia tuollaiseen, kun samaan aikaan otetaan koulutuksesta, lapsilta ja vanhuksilta jo valmiiksi niukoista rahoista.
Sinänsä ihme, että noinkin suurta kannatusta sai päättäjätaholta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Hyvä päätös. Vaikka sinänsä kannatan kulttuurihankkeita mutta tähän olis annettu tontti paraatipaikalta ja epämääräinen mutta tn. hyvin suuri summa julkista rahaa. Tässä tilanteessa meillä vaan ei ole varaa tämmöseen törsäämiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Olinpa tossa kerran itsekin kaupungilla liikkeellä silmittömien viljatuote-orgioiden jälkeen, kun liukuportaissa tuntui suolen tietämiltä epämiellyttävä rapäisy. Lähdin siltä seisomalta ryntäämään kohti saniteettitiloja, ja jo matkalla laskin housuja, kun ymmärsin, että nyt roiskahtaa ja kovaa.

WC:t olivat minulle kuitenkin liian kalliita, joten singahdin läheiseen Dressmaniin, ja kahmiaisin rekistä molempiin käsiin vaatteita ja siitä suorinta tietä sovituskoppiin. Enää en pystyntyt pidättämään vaan perseestäni roiskui pitkin koppia verta, paskaa ja visvaa. Yritin peitellä aukkoani mukaan nappamillani vaatekappaleilla, mutta paska poltti paidat ja bleiserit karrelle, eikä käsiini jäänyt kuin henkarit.

Tilanne näytti hetken toivottomalta, kunnes huomasin jonkun unohtaneen koppiin putkikassinsa. Töräytin kassin vetoketjua myöten täyteen, ja samalla tunsin peräaukkoni repeävän lisää. Tässä vaiheessa kiinteä tavara oli onneksi jo loppu, joten toimitus jatkui silmittömällä piereskelyllä samalla kun suljin kassia. Nostin housut ylös, nappasin todistusaineiston (kassin) olalleni, ja kurkistin varovaisesti sovituskopin verhon välistä, että kuinka pääsisin livahtamaan paikalta ilman suurempaa julkisuutta.

Haju oli kuvottava, ja siitä johtuen liikekin oli tyhjentynyt kaikista muista asiakkaista, ja kaksi myyjää oli menettänyt tajuntansa ilmeisesti hajun vuoksi. Lähdin suorinta tietä kotiin, ja matka sujui yllättävän joutuisasti remakoiden pierujen tahdittamana. Kotona jossa löysin veltoksi revenneeseen peräsuoleeni tulpan. Airamin termospullon korkki oli juuri sopivan kokoinen. Lisäksi siinä oleva kierre pitää korkin persessä, ja kumitiiviste estää tällaisten tapahtumien toistumisen. Suosittelen.
 
Olinpa tossa kerran itsekin kaupungilla liikkeellä silmittömien viljatuote-orgioiden jälkeen, kun liukuportaissa tuntui suolen tietämiltä epämiellyttävä rapäisy. Lähdin siltä seisomalta ryntäämään kohti saniteettitiloja, ja jo matkalla laskin housuja, kun ymmärsin, että nyt roiskahtaa ja kovaa.

WC:t olivat minulle kuitenkin liian kalliita, joten singahdin läheiseen Dressmaniin, ja kahmiaisin rekistä molempiin käsiin vaatteita ja siitä suorinta tietä sovituskoppiin. Enää en pystyntyt pidättämään vaan perseestäni roiskui pitkin koppia verta, paskaa ja visvaa. Yritin peitellä aukkoani mukaan nappamillani vaatekappaleilla, mutta paska poltti paidat ja bleiserit karrelle, eikä käsiini jäänyt kuin henkarit.

Tilanne näytti hetken toivottomalta, kunnes huomasin jonkun unohtaneen koppiin putkikassinsa. Töräytin kassin vetoketjua myöten täyteen, ja samalla tunsin peräaukkoni repeävän lisää. Tässä vaiheessa kiinteä tavara oli onneksi jo loppu, joten toimitus jatkui silmittömällä piereskelyllä samalla kun suljin kassia. Nostin housut ylös, nappasin todistusaineiston (kassin) olalleni, ja kurkistin varovaisesti sovituskopin verhon välistä, että kuinka pääsisin livahtamaan paikalta ilman suurempaa julkisuutta.

Haju oli kuvottava, ja siitä johtuen liikekin oli tyhjentynyt kaikista muista asiakkaista, ja kaksi myyjää oli menettänyt tajuntansa ilmeisesti hajun vuoksi. Lähdin suorinta tietä kotiin, ja matka sujui yllättävän joutuisasti remakoiden pierujen tahdittamana. Kotona jossa löysin veltoksi revenneeseen peräsuoleeni tulpan. Airamin termospullon korkki oli juuri sopivan kokoinen. Lisäksi siinä oleva kierre pitää korkin persessä, ja kumitiiviste estää tällaisten tapahtumien toistumisen. Suosittelen.
Tämä oli nyt ehkä enemmän Kiasman tyyliä...
 
Se olisi ollut ruma. Miksi musta ja mitä se masuunin piippu siinä kuvasi? Paikkaan minun puolestani sopisi joku kauniinpi ja matalampi konstruktio joka ei peittäisi taakseen upeita vanhoja rakennuksia. Jos jotain vastaavaa rakennetaan, niin kotimaista, eikä ulkomaisten rahastajien ahneudessaan virittelemiä loukkuja. Sillä loukku tämä Gugge olisi ollut. Hinta olisi rakennettaessa noussut. Me sitten lisärahaa maksaisimme eikä loppua näkyisi. Joka vuosi Gugge-säätiö ottaisi miljoonien rojaltit siitä, että arvovaltaista Guggenheim-kylttiä riiputetaan räystäällä. Voi itku miten tyhmää koko soppa on, on ollut ja kai vielä tulee olemaan.
 
Se olisi ollut ruma. Miksi musta ja mitä se masuunin piippu siinä kuvasi? Paikkaan minun puolestani sopisi joku kauniinpi ja matalampi konstruktio joka ei peittäisi taakseen upeita vanhoja rakennuksia. Jos jotain vastaavaa rakennetaan, niin kotimaista, eikä ulkomaisten rahastajien ahneudessaan virittelemiä loukkuja. Sillä loukku tämä Gugge olisi ollut. Hinta olisi rakennettaessa noussut. Me sitten lisärahaa maksaisimme eikä loppua näkyisi. Joka vuosi Gugge-säätiö ottaisi miljoonien rojaltit siitä, että arvovaltaista Guggenheim-kylttiä riiputetaan räystäällä. Voi itku miten tyhmää koko soppa on, on ollut ja kai vielä tulee olemaan.
Mun mielestä olis ihanaa jos rakennettaisi asemakaavaan sopivia rakennuksia lisää. Miksi kaiken pitää olla aina niin modernia.
Vanhat rakennukset ovat ihania.:love:
Rakennettaisi mielummin uusvanhaa kuin jotakin pelti/elementti kakkaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Onja
vierailija
Se olisi ollut ruma. Miksi musta ja mitä se masuunin piippu siinä kuvasi? Paikkaan minun puolestani sopisi joku kauniinpi ja matalampi konstruktio joka ei peittäisi taakseen upeita vanhoja rakennuksia. Jos jotain vastaavaa rakennetaan, niin kotimaista, eikä ulkomaisten rahastajien ahneudessaan virittelemiä loukkuja. Sillä loukku tämä Gugge olisi ollut. Hinta olisi rakennettaessa noussut. Me sitten lisärahaa maksaisimme eikä loppua näkyisi. Joka vuosi Gugge-säätiö ottaisi miljoonien rojaltit siitä, että arvovaltaista Guggenheim-kylttiä riiputetaan räystäällä. Voi itku miten tyhmää koko soppa on, on ollut ja kai vielä tulee olemaan.
ei se kyllä mitenkäänpäin muistuttanu masuunia
 
vierailija
Ei minulla muuten mitään tuollaisia hankkeita vastaan ole, mutta täysin järjetöntä antaa tuollaiselle tontti ilmaiseksi ja pystyttää se veronmaksajien rahoilla, ja sen jälkeen postittaa vielä miljoonia euroja jenkkilään jollekin guggenheim-säätiölle. Homma olisi pitänyt mennä niin, että guggenheim-säätiö maksaa tontista vähintäänkin vuokraa ja rakennuskustannukset kokonaan.
 
Mitäpä jos virolaiset ja Tallinna ottaisi sen rannoilleen. Siellä sitä jättömaata vielä Piritaan asti riittää. Mukava olis tunnelissa sujauttaa itsensä sitten Tallinnaan ja ihastelemaan Guggenheimia.
No, ne on fiksuja siellä. Ei ne tämmöistä tekisi. Nyt varsinkin kun ei se jenkki-Ilves ole enää presidenttinä
 
vierailija
Mitäpä jos virolaiset ja Tallinna ottaisi sen rannoilleen. Siellä sitä jättömaata vielä Piritaan asti riittää. Mukava olis tunnelissa sujauttaa itsensä sitten Tallinnaan ja ihastelemaan Guggenheimia.
No, ne on fiksuja siellä. Ei ne tämmöistä tekisi. Nyt varsinkin kun ei se jenkki-Ilves ole enää presidenttinä
Ei Tallinnan kaupungilla ole edes varaa Guggenheimiin. Sikäläinen tulotaso on noin 1/4 suomalaisesta ja veroprosentit lisäksi alhaisempia, joten yksittäiseen museoon ei ikipäivänä voitaisi laittaa 80 miljoonaa. Se on vähän sama juttu, kuin jos Helsingiltä olisi vastaavasti pyydetty jotain 500 miljoonaa euroa kyseiseen museoon.
 
jakari kakkonen
Tallinnaan on tullut monta hienoa museota. Ensimmäinen ja yli kaikkien muiden Kumu taidemuseo joka on suomalaisen arkkitehdin Pekka Vapaavuoren piirtämä ja suunnittelema. Se on iso ja hieno. Sitten suuret rahat on niellyt Merimuseo sekä kaupungissa olevat muut erittäin mielenkiintoiset museot. Niiden rakentamisrahat ovat huomattavasti korkeammat kuin kuin Guggemuseo tulisi Tallinnaan maksamaan. Mutta siellä on viisasta väkeä. Ei ne semmoista sinne ota.
 
Kieroilua koko säätiöhomma. Guggenheimit olivat sveitsinjuutalaisista periytyneitä miljonäärejä ja köyhän kansan riistäjiä. Kaivosmoguleita. Kun upporikas Salomon. R. Guggenheim perusti säätiön joilla rahoilla sitten rakennutti ensimmäisen museon, jotta Titanicin mukana hukkuneen veljen (Benjamin) tyttären Peggyn abstraktiset ja surrealistiset maalaukset saataisiin esiin. Siitä se lähti. Kyllä ne osaa rahastaa. Säätiöin johtoporras on juutalaistaustaista väkeä kaikki tyyni. Hyvä vai huono asia. Päätelkää itse.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Mulle on se on sama mikä museo on kun ei niissä ikinä käydä. Mut tois olis tuonu turisteja ja se on kansainvälinen. Kaikki kansainvälinen tuo aina turisteja. Kirjasto ei tuo yhtään mitään ja niitä on jo ihan liikaa. Kukaan ei käy niissä koskaan mä en tunne ketään joka kävis ikinä kirjastossa. Ketään turistia ei kiinnosta joku kirjasto ja kukaan turisti ei sellasta mee kattomaan. Se ei tuo yhtään mitään vaan ainoostaan maksaa ihan älyttömästi. Mä lopettaisin kirjastot ja ne kirjat voi ostaa kaupasta jos joku sellasia haluaa. Nuoret ei lue muuten yhtään ja ei lue mun ikäset. Se on mennyttä aikaa lukeminen ja kirjat. Koulussa olis opiskelu pitäny olla videolta niin tulis paljon paremmat numerot. Mun tyttö ei pystyny keskittymään yhtän lukemiseen mut videota se pystyy vähän aikaa kattomaan. Leffoja se pystyy kattomaan tunnin jos niissä tapahtuu koko ajan.
 
Joka luulee, että Guggetarina on kirjoitettu loppuun luulee väärin.
Kunnallisvaalit on huhtikuussa ja jos valtuustoon valitaan tarpeeksi guggefaneja niin uusi guggehakemus on käsiteltävänä välittömästi. Hakemus on varmasti jo valmis, vaalien jälkeen sit vaan miettivät kannattaako sitä postittaa vai odottaa seuraavia vaaleja.

Kas kun muitakaan kaupunkeja maailmassa ei ole jotka osoittaisivat guggelia kohtaan mitään kiinnostusta, niin kyllähän nuo Helsinkiä jaksavat pommittaa maailman tappiin kun täällä on jotain kiinnostusta. Bullshit- generaattori laatii tarvittaessa sata erilaista hakemusta päivässä eikä paksunkaan nivaskan postimaksu säätiön kukkarossa tunnu joten jokainen vähääkään guggemyönteinen valtuusto tulee saamaan hakemuksen käsiteltäväkseen.
 
Kieroilua koko säätiöhomma. Guggenheimit olivat sveitsinjuutalaisista periytyneitä miljonäärejä ja köyhän kansan riistäjiä. Kaivosmoguleita. Kun upporikas Salomon. R. Guggenheim perusti säätiön joilla rahoilla sitten rakennutti ensimmäisen museon, jotta Titanicin mukana hukkuneen veljen (Benjamin) tyttären Peggyn abstraktiset ja surrealistiset maalaukset saataisiin esiin. Siitä se lähti. Kyllä ne osaa rahastaa. Säätiöin johtoporras on juutalaistaustaista väkeä kaikki tyyni. Hyvä vai huono asia. Päätelkää itse.
Kuulostaapa tutulta.
 
  • Tykkää
Reactions: Kuuloke-Esko

Yhteistyössä