GTA-peli,annatko lapsesi pelata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
eli grand theft auto-peli,joka on k18 peli.pojan kavereilla 10-12v on tuota pelattu ja meillekkin peli löysi käytettynä poikien tädin antamana.en oikein tiedä mitä ajatella tuosta pelistä,onko se oikeasti niin raaka kun siitä on puhuttu?

Meidän naapurin pojalla, 6v, on tää peli ja meidänkin esikoinen vajaa 9v on sitä siellä pelannut. Miehen mukaan se on joku vanhempi versio eikä niin paha, mutta kuitenkin... Meilläkin on pari noita pelejä, mutta ei olla annettu pojan niitä pelata. Riippuu pelistä mitä annan pelata, esim. guitar hero ja singstarit on k12 mutta silti meillä lapset niitä saa pelata.

Kävipäs säkä, että tästä just puhetta nyt... Meillä kun poika kiikutti kaveriltaan tämän pelin lainaan tänään. Hetkeäkään epäröimättä kielsin pelaamisen koska ikäraja on 18, eikä ne rajoitukset turhaan niissä ole. Mutta hyvä tietää, että peli on noinkin sairas, palautankin sen sitten heti tänään oikealle omistajalleen (7v poika jonka tekemisiä ei juuri vahdita)...

Ei se GTA oo nii paha media liiottelee sitä täysin. Olen itse pelannut aiempaa osaa ja se oli lähinnä poliiseilta pakenemista ja pikku ryöstelyy niinku Need For Speedeissa, mutta se huora ja karmea verenvuoto on liioteltua. En tiedä uusimmasta mutta minusta koko juttu on liioiteltu, ja kyllähän lapset lopulta kohtaavat oikean elämän.

'Pelasin lapsuudessa Mariota ja sen näkee. Ryömin ahtaissa putkissa, murskaan tiilejä ja syön sieniä'

:D jostain luin tuon. Mut ymmärrän kyl tuon GTA:n kohun, koska osa lapsista on todella herkkiä ottamaan mallia peleistä ja osa on arkoja. Ei nuo pelit sovi vielä 7-vuotiaille

En ole vielä ostanut GTA pojalle (7 vuotias), mutta se haluaisi sen kuin "kaikilla kavereilla on". En ymmärrä enään nykynuoret kuin esim. Hugo ei enää kelpaa?!?! En haluaisi että pojasta tulee linnakundi isompana että taitaa jäädä ostamatta koko GTA!!

Miehen pikkuveli kävi meillä pelaamassa gta:ta xboxilla, kunnes äiti kielsi, oli kuulemma kotona niin rajut jutun. Pikkuveli on siis eskarissa vasta. Hauskinta pelissä oli kuulemma kun sai rystellä autoja ja ajaa ympäriinsä. Vaihdettiin Need for Speediin ja rallipeleihin, hyvin viihtyy.

Kyllähän se tietty rajulta kuulostaa jos eskarilainen selittää innoissaan kotona, "Sit mä tapoin sen mun aseella ja vein siltä tooooooosi makeen auton!!!!". Mutta ne autot siinä oli pääasia, ei se tappaminen ja väkivalta :P

En tosiaankaan antaisi. Musta noi pelit on niin sairaita! Ei mun päähäni muutenkaan uppoa noi tappamispelit, enkä siis semmoisia kotiimme osta enkä anna kantaa lainaksikaan...
Joten noup. Meillä niitä pelataan sitten kun ikä JA ymmärrys riittää.

Mutta sit taas meiltä löytyy wiitä, singstaria, guitarherota, buzzia... kaikki semmosia pelejä, mitä voidaan kimpassa yhdessä pelata ja taatusti on hauskaa, tai sitten lapset kavereineen. Ja löytyy muuten NHL 2010 ja Fifa joku. Ne on ihan hyviä pelejä ja mielestäni sopii lähes kaikenikäisille.

Ja jos kuulen että joku lapseni kavereiden vanhemmista antaa ton ikästen sällien pelata k-18 peliä niin varmasti avaan suuni.

En voi käsittää miten peliorientoitunutta nykylasten elämä on...

Mielestäni se soveltuu jo 6+ vuotiaille, liioittelette vain sitä väkivaltaa siinä. Näkeehän ne teidän lapset vastaavaa esim. telkkarin uutislähetyksisstä ja lehdistä

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Ei se GTA oo nii paha media liiottelee sitä täysin. Olen itse pelannut aiempaa osaa ja se oli lähinnä poliiseilta pakenemista ja pikku ryöstelyy niinku Need For Speedeissa, mutta se huora ja karmea verenvuoto on liioteltua. En tiedä uusimmasta mutta minusta koko juttu on liioiteltu, ja kyllähän lapset lopulta kohtaavat oikean elämän.

No sehän taas riippuu ihan siitä mihin pelissä keskittyy. Toiset ajelee autolla mutta toiset tykkää juoksennella ympäriinsä hakkaamassa jalankulkijoita pesäpallomailalla ja kyllä siinä roiskeet lentää. Meillä ei ainakaan lapset tuota pelaa.

Yhteistyössä