Greippimehu & punaviini?

• Viestiketjun aloittaja Sekuriina
  • Ensimmäinen viesti
Sekuriina
Hei kaikille!
Olen monesta ketjusta lukenut, kuinka ennen ovista kannattaa juoda greippimehua ja oviksen jälkeen punaviiniä. Mutta määrät on jääneet ainakin minulle hieman epäselviksi. Eli kuinka paljon juotte greippimehua ennen ovista? Entä punaviiniä oviksen jälkeen?
Uskon, etten ole ainoa, jota tämä aihe kiinnostaa, joten ajattelin laittaa ihan oman ketjun kysyäkseni asiasta, jossa voi vapaasti vaihtaa kuultua tietoa/kokemuksia ko. asiasta.
Olisi mukava kuulla myös, onko tästä ollut oikeasti apua sen plussan saantiin jolle kulle?
Tietty myös kaikista muista raskauden maksimointi uskomuksista/kokemuksista olis mukava kuulla lisää. mm. onko tulosta tullut joka päiväisellä seksillä vai joka toinen päivä -taktiikalla? Onko tärkeää maata tyyny pyllyn alla siemensyöksyn jälkeen? Jos on, kaunako? yms.
Luulen, että jokainen meistä haavelijioista on kiinnostunut näistä asioista.

Arvelus
Mä olen jostakin lukenut että lasillinen greippitäysmehua päivässä riittää. Jos juo laimeampaa versiota niin annoksen voi tuplata. Greippimehu vaikuttaa limakalvoihin ja limoihin. Limaa erittyy enemmän, tämä helpottaa siittiöiden liikkumista ja limakalvoihin vaikutusta siten että kiinnittyminen helpottuu. jos käytössä on lääkkeitä kannattaa selvittää miten greippi niihin vaikuttaa, sillä kun on yhteisvaikutuksia joidenkin lääkkeiden kanssa.

Punaviinin vaikutusta en tiedä. Jostain olen kuullut että se perustuisi siihen että punaviini lisää kohdun verenkiertoa? Mutta ei ole mitään varmaa tietoa. Määriä en osaa arvailla enkä sitä kuinka kauan pitäisi nauttia. Mutta jos ajattelee että vaikutus perustuisi kohdun verenkierron paranemiseen niin hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy 4-5 päivän kuluttua hedelmöittymisestä. Olisiko vaikutus hyvä juuri tuona aikana???

Lisäksi olen kuullut seuraavilla arkisilla asioilla voivan olla vaikutusta:

- tulehduskipulääkkeet voivat vaikuttaa häiritsevästi (estää) ovulaation ja vaikuttaa epäsuotuisesti limakalvon paksuuteen. On ollut joskus jopa selittävä tekijä lapsettomuudelle.
- ruotsalaistutkimuksen (miten luotettava sitten onkaan) mukaan rasvattomat maitotuotteet lisäävät lapsettomuutta / vaikeuksia tulla raskaaksi.
- antihistamiinit voivat vaikeuttaa raskaaksi tulemista. vaikuttavat ovulaatioon.
- kalanmaksaöljyllä voi olla positiivisia vaikutuksia koska parantaa limakalvojen kuntoa. voi helpottaa kiinnittymistä kohtuun.
- joidenkin lähteiden ennen ovulaatiota harrastettu seksi on hedelmällisempää kuin ovulaation jälkeen. eli suurempi mahdollisuus raskautua seksillä joka on päivääkin ennen ovulaatiota kuin vaikka heti ovulaation jälkeen. siittiöt elävät keskimäärin 1-4 päivää.
- jos siemenneste on huonolaatuista kannattaa seksiä harrastaa päivittäin. joskushan ohje on ollut joka toinen päivä.
- mun gyne sanoi että kaksikin kertaa seksiä viikossa riittää raskauden alkamisen kannalta.
- lähetyssaarnaaja asento olisi paras, siittiöt menevät automaattisesti syvälle. jos nainen laukeaa miehen jälkeen tämäkin voi helpottaa siittiöiden perille pääsyä.

Iiruliini
Me yritettiin vauvaa reilusti yli puoli vuotta, josta raskauduin ekalla kierrolla (km) ja sitten syksyllä uudelleen. Hauskinta tässä asiassa oli, että yritettiin ihan hampaat irvessä, paitsi kahdessa kuussa käytännön syistä. Oltiin ihan muutaman kerran suunnilleen kierron "puolivälissä" ja näistä molemmista napsahti plussa. Ekalla kierrolla vielä bongasin ovulaation ja vaikka edellisestä seksikerrasta oli 3-4 päivää, tulin raskaaksi. Eli ei kai tässä mitään opetusta ole, muuta kuin että meillä tolkuton yrittäminen ei auttanut, vaan raskaaksi tulin silloin kun vähiten yritettiin..

Pari huomiota..
Jos simpat ovat heikkoja, seksiä EI tule harrastaa joka päivä vaan mieluusti joka toinen tai joka kolmas päivä.
Greippimehun vaikutuksesta ei ole minkäänlaisia tieteellisiä tutkimuksia ja kannattaa huomioida, että on olemassa paljon lääkeaineita, joiden pitoisuuteen greippimehu vaikuttaa joko vähentävästi tai lisäävästi. Eli siis jos on olemassa jokin lääkitys, kannattaa tarkistaa, onko sen aikana turvallista käyttää greippimehua.

Kalanmaksaöljyä parempi valmiste on kalaöljy, joka sisältää antioksidantteja ja omega-3:sta.

Paras asento ei ole välttämättä lähetyssaarnaaja vaan se riippuu kohdun asennosta. Jos on taaksepäin kallistunut kohtu, on paras asento takaapäin ;)

Noita asioita ei kannata miettiä kauhean tarkkaan. Jos kierto on kunnossa riittää että seksiä harrastaa 2-3 kertaa viikossa, kyllä se sitten natsaa jos on natsatakseen.

hoidettava
...riippuu MILLÄ TAVALLA huonolaatuista sperma on-onko siittiöitä vähän vai ovatko ne huonolaatuisia?Ohjeet sen mukaan!Määrä paranee odottelulla,mutta laatu ei!

Vauvamahainen
Me yritettiin ekaa vuosi mutta kun seuraavan yrittämisen aika alkaa, mä en ruve mitään helvetin pahaa greippimehua juomaan. Punkku menettelis kyllä, mutta oiskohan kummastakaan mitään apua loppupeleissä. Ja on naurettavaa ruveta seksin jälkeen jäädä puoleks tuntii makaan sänkyyn tyyny persuuksien alla, kyllä ne kaverit sinne muutenkin menee jos on mennäkseen!! Nää neuvot on kai yhtä hyviä kun et "laita saha sängyn alle ni poika tulee varmemmin!!"

Foolihappo
Kun mä olin raskaana, niin netissä liikkui juttu, että greippimehua pitäisi juoda siksi että siinä on runsaasti foolihappoa. En siis tiedä jutun todenperäisyyttä. Itse ennen raskautumista sattumalta söin Möllerin sydämelle-kapseleita, joissa on tuota foolihappoa yms. ja tulin kuukauden seurustelun jälkeen heti raskaaksi.

Pilkunviilaaja :)
Mä olen jostakin lukenut että lasillinen greippitäysmehua päivässä riittää. Jos juo laimeampaa versiota niin annoksen voi tuplata. Greippimehu vaikuttaa limakalvoihin ja limoihin. Limaa erittyy enemmän, tämä helpottaa siittiöiden liikkumista ja limakalvoihin vaikutusta siten että kiinnittyminen helpottuu. jos käytössä on lääkkeitä kannattaa selvittää miten greippi niihin vaikuttaa, sillä kun on yhteisvaikutuksia joidenkin lääkkeiden kanssa.

Punaviinin vaikutusta en tiedä. Jostain olen kuullut että se perustuisi siihen että punaviini lisää kohdun verenkiertoa? Mutta ei ole mitään varmaa tietoa. Määriä en osaa arvailla enkä sitä kuinka kauan pitäisi nauttia. Mutta jos ajattelee että vaikutus perustuisi kohdun verenkierron paranemiseen niin hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy 4-5 päivän kuluttua hedelmöittymisestä. Olisiko vaikutus hyvä juuri tuona aikana???

Lisäksi olen kuullut seuraavilla arkisilla asioilla voivan olla vaikutusta:

- tulehduskipulääkkeet voivat vaikuttaa häiritsevästi (estää) ovulaation ja vaikuttaa epäsuotuisesti limakalvon paksuuteen. On ollut joskus jopa selittävä tekijä lapsettomuudelle.
- ruotsalaistutkimuksen (miten luotettava sitten onkaan) mukaan rasvattomat maitotuotteet lisäävät lapsettomuutta / vaikeuksia tulla raskaaksi.
- antihistamiinit voivat vaikeuttaa raskaaksi tulemista. vaikuttavat ovulaatioon.
- kalanmaksaöljyllä voi olla positiivisia vaikutuksia koska parantaa limakalvojen kuntoa. voi helpottaa kiinnittymistä kohtuun.
- joidenkin lähteiden ennen ovulaatiota harrastettu seksi on hedelmällisempää kuin ovulaation jälkeen. eli suurempi mahdollisuus raskautua seksillä joka on päivääkin ennen ovulaatiota kuin vaikka heti ovulaation jälkeen. siittiöt elävät keskimäärin 1-4 päivää.
- jos siemenneste on huonolaatuista kannattaa seksiä harrastaa päivittäin. joskushan ohje on ollut joka toinen päivä.
- mun gyne sanoi että kaksikin kertaa seksiä viikossa riittää raskauden alkamisen kannalta.
- lähetyssaarnaaja asento olisi paras, siittiöt menevät automaattisesti syvälle. jos nainen laukeaa miehen jälkeen tämäkin voi helpottaa siittiöiden perille pääsyä.

Jos siemenneste on huonolaatuista, suositellaan nimen omaan kahden tai kolmen päivän väliä rakastelujen välille, jotta vähäinen siementuotanto pysyy perässä.

Ja siittiöt elävät keskimäärin 2-5 päivää, yleensä vähintään kolme päivää. Täydellä varmuudella siis vähintään kaksi vuorokautta eli joka toinen päivä kun rakastelee sperman laadusta riippumatta niin riittää varmasti.

Miehen kannattaa pitää kivekset viileinä, jotta siittiöiden tuotanto on maksimaalista. Kivesten pitäisi olla koko ajan yksi astetta ruumiinlämpöä viileämpiä, jottei siittiöiden laatu kärsi. Siksi esimerkiksi rekka- ja taksikuskeilla on todettu enemmän lapsettomuutta kuin muilla.

Stressihormonit vaikeuttavat ovulatiota ja voivat estää sen jopa kokonaan. Ne vaikuttavat myös alkion kiinnittymiseen. Ota siis rennosti äläkä stressaa turhia! :)

Punaviini lisää verenkiertoa ylipäätään, ei pelkästään kohdussa. Alkoholilla voi olla vakavia vaikutuksia munasoluun, eikä turvallisia määriä ole mahdollista sanoa, joten mitään alkoholia ei todellakaan kannata nauttia, jos yrittää tulla raskaaksi. Voit aiheuttaa munasoluun vaurioita, joiden takia raskaus voi mennä kesken heti alussa tai alkio ei kiinnity "viallisuuden" vuoksi ollenkaan.

Onnea kaikille raskautumiseen!

Viimeksi muokattu:
vierailija
Me yritettiin yli vuosi, ja toka kierto missä join ovulaation aikaa greippimehua ja muutaman päivän jälkeen ovulaation jälkeen punaviiniä niin tärppäsi. Nyt vaan pitää toivoa että kaikki menee hyvin loppuun asti.

Yhteistyössä