Greippimehu + lääkkeet

Hei!
Greippimehusta löytyi monta keskustelua, mutta missään ei puhuttu greippimehun yhteisvaikutuksista lääkkeiden kanssa.
Minkä lääkkeiden kanssa ei pitäisi ottaa?
Itsellä menee nyt clomeja ja metformiinia, uskallanko ottaa alkukiertoon lisäksi tuon greippimehun?

Tälläisen tekstin löysin googlettamalla, mutten mistään infoa mihin lääkkeisiin vaikuttaa:
Greipissä oleva naringetiini-niminen luonnonaine voi aiheuttaa yhteisvaikutuksia lääkkeiden kanssa. Naringetiini vaikuttaa maksan entsyymitoimintaan ja voi saada aikaan joko lääkeaineiden pitoisuuksien nousua tai laskua. Yhteisvaikutuksia on havaittu jo useamman lääkevalmisteen kohdalla, joten greipin tai greippimehun nauttimista on syytä välttää lääkkeiden oton yhteydessä.

Kiitän jo etukäteen vastauksista! :)

Heip, En osaa sanoa noista lääkkeistä, että vaikuttaako haittaavasti niihin. Mutta tästä asiasta keskusteltiin joku aika sitten täällä foorumillakin. Kun toisaalta greippimehun sanotaan auttavan ja kasvattavan tai kehittävän limakalvon paksuutta, mutta sitten toisaalta taas se haittaa lääkeaineiden imeytymistä.. että minä ainakin lopetin greippimehun nauttimisen sitten siihen.. Mulla takana ivf-hoito ja nyt huomenna toinen pas..

Alkuperäinen kirjoittaja RobottiRuttunen:
Mulla itselläni on se tuntuma, että tuo tarkoittaa juuri sitä, ettei sitä mehua ja lääkkeitä oteta yhtäaikaa. Että hyvin voi juoda mehua illalla ja ottaa lääkkeet aamulla.
Sitä se juuri tarkoittaa. Greippimehu vaikuttaa useisiin eri lääkkeisiin joko vaikutusta lisäävästi tai vähentävästi, joten yleensäkin suositellaan, että olisi vähintään kaksi tuntiä greippimehun ja lääkkeiden välissä, muuten voi greippimehua kyllä surutta juoda (kohtuus tietty tässäkin, mutta 1-2 lasia päivässä on "kohtuullista" ja sallittua), vaikka käyttäisikin lääkkeitä.

Yhteistyössä