Goretex-kengistä ja siitä kun ne alkavat vuotamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uudet tarttis saada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uudet tarttis saada

Vieras
Ensin tätä epäilin pojan kengistä ja nyt sitten omistani. Eli tuntuuko vain että kun kalvoon on tullut reikä niin ne eivät kuivu sitten millään. Olin sienimetsällä jo hyvin palvelleilla goreillani ja kumpikin jalka oli sitten ihan litsläts-märkä. Kuivailin kenkiä ilman pohjallisia huoneenlämmössä kaksi vuorokautta ja ovat vieläkin hieman kosteat? Pääseekö niissä nyt vesi ihan liian syvälle ja ne kalvon roippeet estävät taas kuivumista? Kun kengät ovat kunnossa en ole huomannut vastaavaa ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
tuo on huono puoli goreissa, ne kuivaa Kauan jos kastuu ihan läpi saakka.

Näköjään ne muuttuvat heti ihan onnettomiksi kun kalvo pettää. Mulla on ollut useammatkin gorekenkiä, mutta nämä ovat ekat, jotka menevät vaihtoon kalvon pettämisen takia. Aikaisemmin ovat esim. kuluneet jo sisäpuolelta takaosasta auki. Voi kun vielä löytäisin ns. kumiteräiset vaelluskengät, joissa on kumittomassa osassa vielä kalvo. Ne kestävät todella hyvin vaikka ovatkin aikas rumat.

Gorekalvon ominaisuuksiin kuuluu hengittäminen - kyllä se vesi sieltä poiskin lähtee. Kyllä litimärkä lenkkarikin kuivuu jokusen hetken...

Gore ei ole se taikasana, jos valmistaja ei tee kestäviä kenkiä. Yleisimmin kengässä varmaan alkaa saumasta se vuoto... Mulla on 15 vuotta vanhat gorevaelluskengät. Pitävät oikein hyvin vettä. Valitsin nahkaiset, joissa on vielä mahdollisimman vähän saumoja. Nahan voi vielä rasvata vettä pitäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Gorekalvon ominaisuuksiin kuuluu hengittäminen - kyllä se vesi sieltä poiskin lähtee. Kyllä litimärkä lenkkarikin kuivuu jokusen hetken...

Gore ei ole se taikasana, jos valmistaja ei tee kestäviä kenkiä. Yleisimmin kengässä varmaan alkaa saumasta se vuoto... Mulla on 15 vuotta vanhat gorevaelluskengät. Pitävät oikein hyvin vettä. Valitsin nahkaiset, joissa on vielä mahdollisimman vähän saumoja. Nahan voi vielä rasvata vettä pitäväksi.

Nää mun kengät onkin ollut tosi kovalla käytöllä. Ja yksi näkyvä reikä löytyy heti kengän päältä kun tuolla piskillä oli iso haukku päällä. Keppi oli mun jalan päällä niin meinas haukata vähän kenkääkin. Mulla vuotaa nyt ilmeisesti jo ihan alhaala sivuista ja kärjestä, koska en kuitenkaan edes kahlannut missään lätäköissä. Ainoastaan märässä metsässä. Nahkaa aristelen juuri sen vuoksi kun sitä pitää jaksaa hoitaa... vaikka taitaa mun kohdalla mennä ihan laiskuuden puolelle siltä osin.

Minulla ovat ihan yllättäen alkaneet alle 2 vuotta vanhat gorelenkkarit vuotaa. Ei ole mitään näkyviä reikiä tms.
Mutta eivät siis kestä vettä enää yhtään, tulee sukka märäksi jos on vähänkin märkää. Ja molemmat kengät. Aika heikko on laatu Nikellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Oletko ihan satavarma, ettei jalka ole hikoillut kengässä?
Kyllä aivan satavarma :-) Toisen kengän tiesinkin jo olevan rikki kun reikä ihan näkyi päällepäin. Kengät siis oikeasti olivat veden vallassa metsäreissun jälkeen. Tunsin kuinka vesi velloi ja "muljahteli" niissä. Ja ei myöskään ilmennyt mitään hajuhaittoja kun kengät otin jalastani. jos olisi puhdasta jalkahikeä niin snifsnif...

Yhteistyössä