Gonapeptyl-kokemuksia

Minulle tehtiin viisi päivää sitten PAS ja huomenna pitäisi pistää yksi Gonapeptyl-piikki mahamakkaraan.

Olen lueskellut kyseisestä valmisteesta eri palstoilta ja melkeinpä tuntuu, että muille piikki on määrätty kolme päivää PASin jälkeen. Onko muilla kokemuksia myöhäisemmästä pistosta. Pakkausselosteessa kun lukee, että tuotetta ei saa käyttää, jos on mahdollista olla raskaana... Eikö viikko PASin jälkeen ole jo mahdollista olla raskaana?!

Entä millaisia oireita on ollut? Onko plussia napsahdellut?

Tähän ketjuun voi laittaa kaikennäköisiä kokemuksia tästä melko uudesta hormonilääkkeestä.
 
Minua kiinnostaisi myös tämä, sillä olen ajatellut kysyä olisiko mitään kiinnittymistä edistävää lääkettä mahdollista saada PASsin jälkeen.

Googlasin tuon lääkkeen, ja aika jännä, että sitä käytetään tähän tarkoitukseen?!
(PAS tehdään vasta ovulaation jälkeen)

Lääkeinfo.fi - Gonapeptyl 0,1 mg/ml injektioneste, liuos (FERRING)

Gonapeptyl-valmistetta käytetään naisilla hedelmöityshoitojen yhteydessä. Hedelmöityshoidossa ovulaatio voi joskus tapahtua liian aikaisin, jolloin raskauden mahdollisuudet pienenevät oleellisesti.
Gonapeptyl-valmistetta käytetään vähentämään ja ehkäisemään ennenaikaisia LH-erityshuippuja, jotka voivat saada munasolun irtoamaan liian varhain.

Gonapeptylin kaltainen hormonihoito voi suurentaa seuraavia riskejä:
- Kohdunulkoinen raskaus, jos sinulla on ollut ongelmia munanjohtimissa.
- Keskenmeno
- Monisikiöiset raskaudet (kaksoset, kolmoset tms.)
- Synnynnäiset kehityshäiriöt (vastasyntyneen fyysiset epämuodostumat)
 
Heips,

mulla oli pas-hoidon jälkeen Gonalpeptyl-piikki neljä päivää siirrosta. Eni tiedä, vaikuttiko, mutta plussasin tuosta hoidosta.

Yleensä jonkun lääkkeen kertakäyttö ei aiheuta ongelmia, varsinkaan kun
käytetään noin aikaisessa vaiheessa. Sivuoireina tuli muutaman tunnin
päänsärky, ei muuta.

Peukkuja hoitoon!
 
Pistoksen ajankohta riippuu ihan alkion iästä, joten mitä nuorempi alkio, sitä myöhäisempi pistos :)

Mulla oli gonapeptyl viimeisimmässä PASsissa, mutta tulosta ei valitettavasti tullut. Varmasti tulee olemaan käytössä jatkossakin, koska tutkimuksissa hyöty on ollut niin kiistaton. Kyllä mulle kelpaa parempi onnistumistodennäköisyys, jos siihen päästään yhdellä halvalla piikillä :D
 
Mulla on ollut Gonapeptyl nyt kaksi kertaa alkion siirrossa, molemmista tuli nega. Alkiot on ollut 3 päivän ikäisiä ja gonapeptyl on pistetty kolmentena päivänä siirrosta. Tänään juuri kysyin lääkäriltä tuosta ajankohdasta ja hän sanoi että pyritään pistämään samoihin aikoihin kun alkio kiinnittyy, mutta yhden päivän heitot on ihan ok.
 

Yhteistyössä