Gonal F kokemuksia?

Sain tänään tietää, että alan muutaman päivän päästä piikittämään kyseistä lääkettä itseeni ja haluaisin kuulla kokemuksia? Onko tuottanut tulosta? Luin netistä, että usein tämän lääkkeen lisäksi annetaan jotain, joka käynnistää ovulaation, mutta gyne ei sellaisesta puhunut, menen toki ultraan kp 6-8. Onko joku saanut lisäksi jotain sellaista vai onko ovulaatio tapahtunut Gonalin ansiosta itsestään? Onko tullut sivuvaikutuksia?
 
Ei oo kokemusta, mutta tuun stalkkaamaan koska tämä on mullakin varmaan seuraava steppi kun maaliskuussa palataan hoitoihin. En näe järkeä kokeilla enää letroja.

Oliko se lisälääke irrotuspiikki, esim. Ovitrelle? Sen oon kerran tykitellyt letro-kierrossa, se kai varmistaa munasolun irtoamisen. Vähän hirvitti omat pistotaidot mutta se oli ihan piece of cake, kuin hemoglobiinimittaus mutta laitetaan vatsaan.
 
Mä yllätyin, kun olin niin varautunut, että ensin kokeillaan Letroja, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että Gonal F on tehokkaampi ja niinhän se kai on. Oikean annostuksen löytyminen, etenkin pcos-ihmisillä, voi kuulemma olla haastavaa, kun toisessa kierrossa ei välttämättä kypsy juuri mitään ja seuraavassa voikin jo kypsyä liikaa. Kuinka kauan sä olet @Disco Volante käyttänyt Letroja?

Tais olla joo se irroituslääke, mitä tarkoitin. Onneks mulla ei ole ongelmaa ton pistämisen kanssa, kun olen paljon pistellyt muita ihmisiä. Onhan se tietysti vähän eri pistää itseään kuin muita. :LOL:
 
vierailija
Kun hoito alkaa, saat todennäköisesti kaavion, johon täytetään pistettävät GonalF-annokset ja aikanaan irrotuspistoksen (Ovitrelle) ottamiseen annetaan kellonaikoja myöten tarkat ohjeet. Kellonaika määräytyy mm. munasolujen keräysajankohdan mukaan. Pistettävää annosta saatetaan muuttaa hoidon jatkuessa, jotta toivottu hoitotulos saavutettaisiin.

Itselläni ei tullut kummempia sivuvaikutuksia, pistoskohta joskus vähän punoitti. Hoitoni jouduttiin toistamaan, mutta hoidon tulos, 7 kk poika mönkii lattialla.
 
Kun hoito alkaa, saat todennäköisesti kaavion, johon täytetään pistettävät GonalF-annokset ja aikanaan irrotuspistoksen (Ovitrelle) ottamiseen annetaan kellonaikoja myöten tarkat ohjeet. Kellonaika määräytyy mm. munasolujen keräysajankohdan mukaan. Pistettävää annosta saatetaan muuttaa hoidon jatkuessa, jotta toivottu hoitotulos saavutettaisiin.

Itselläni ei tullut kummempia sivuvaikutuksia, pistoskohta joskus vähän punoitti. Hoitoni jouduttiin toistamaan, mutta hoidon tulos, 7 kk poika mönkii lattialla.
Joo, mulla on kaikki muuten jo valmiina, mutta menkat vielä tekee tuloaan. Mulla ei siis kerätä munasoluja eikä siis ollut tuosta irroituspiikistä puhetta, mutta tämähän selvinnee sitten ultrapäivänä.

Hyvä kuulla, että sulla tuotti tulosta ilman kummempia sivuvaikutuksia. Jännityksellä odotan tulisko tulosta itsellenikin. :love:

Edelleen kaipailisin tietoa, että olisiko kenelläkään ollut Gonal F käytössä ilman irroituspiikkiä vai kuuluuko se aina asiaan?
 
Minulla on kokemusta Gonal-F:stä vain ivf-hoitojen osalta, jossa hoidon kulku on hieman erilainen kuin muissa käyttöaiheissa. Ollaanko sinulle tekemässä inseminaatio vai muuten tarkoituksena ovulaation induktio?

Ovitrelle eli "irroituspiikki" kuuluu yleensä asiaan, se käynnistää varsinaisen ovulaation ja Gonal-F saa aikaan munarakkuloiden kasvamisen. Mutta en tiedä, käytetäänkö Gonal-F:ää joissakin hoidoissa ihan yksistään. Lääkäri varmasti tietää niistä enemmän, ja kannattaa kysyä asiasta häneltä :)

Ja siis mullekaan ei kovin kummoisia sivuvaikutuksia noista lääkkeistä tullut... ivf-hoidoissa pistetään kolmea eri hormonia, kun on lisäksi vielä "jarrupiikki", eli ei siinä voi erottaa jokaisen sivuvaikutuksia kovin luotettavasti :LOL: aknea tuli hoitojen loppuvaiheessa, ja väsymystä ja turvotusta hieman.
 
Minulla on kokemusta Gonal-F:stä vain ivf-hoitojen osalta, jossa hoidon kulku on hieman erilainen kuin muissa käyttöaiheissa. Ollaanko sinulle tekemässä inseminaatio vai muuten tarkoituksena ovulaation induktio?

Ovitrelle eli "irroituspiikki" kuuluu yleensä asiaan, se käynnistää varsinaisen ovulaation ja Gonal-F saa aikaan munarakkuloiden kasvamisen. Mutta en tiedä, käytetäänkö Gonal-F:ää joissakin hoidoissa ihan yksistään. Lääkäri varmasti tietää niistä enemmän, ja kannattaa kysyä asiasta häneltä :)

Ja siis mullekaan ei kovin kummoisia sivuvaikutuksia noista lääkkeistä tullut... ivf-hoidoissa pistetään kolmea eri hormonia, kun on lisäksi vielä "jarrupiikki", eli ei siinä voi erottaa jokaisen sivuvaikutuksia kovin luotettavasti :LOL: aknea tuli hoitojen loppuvaiheessa, ja väsymystä ja turvotusta hieman.
Joo eli ovulaation induktio on käyttöaiheena, kun ainut hidaste vaikuttaa olevan vain mun ovuloimattomuus. Gyne sanoi, että inseminaatiosta tuskin olisi apua, kun siittiötkin ovat moitteettomia. Kyllähän tuo irroituspiikki varmistais ovulaation, mutta kyllähä se gyne 20 vuoden kokemuksella varmaan tietää mitä tekee. :LOL: Hoidot tosiaan nyt aivan alkutekijöissään, niin kaikki on uutta.:rolleyes:

Kiitos kuitenkin vastauksesta! :)
 
Minulla on kokemusta Gonal-F:stä vain ivf-hoitojen osalta, jossa hoidon kulku on hieman erilainen kuin muissa käyttöaiheissa. Ollaanko sinulle tekemässä inseminaatio vai muuten tarkoituksena ovulaation induktio?

Ovitrelle eli "irroituspiikki" kuuluu yleensä asiaan, se käynnistää varsinaisen ovulaation ja Gonal-F saa aikaan munarakkuloiden kasvamisen. Mutta en tiedä, käytetäänkö Gonal-F:ää joissakin hoidoissa ihan yksistään. Lääkäri varmasti tietää niistä enemmän, ja kannattaa kysyä asiasta häneltä :)

Ja siis mullekaan ei kovin kummoisia sivuvaikutuksia noista lääkkeistä tullut... ivf-hoidoissa pistetään kolmea eri hormonia, kun on lisäksi vielä "jarrupiikki", eli ei siinä voi erottaa jokaisen sivuvaikutuksia kovin luotettavasti :LOL: aknea tuli hoitojen loppuvaiheessa, ja väsymystä ja turvotusta hieman.
Joo eli ovulaation induktio on käyttöaiheena, kun ainut hidaste vaikuttaa olevan vain mun ovuloimattomuus. Gyne sanoi, että inseminaatiosta tuskin olisi apua, kun siittiötkin ovat moitteettomia. Kyllähän tuo irroituspiikki varmistais ovulaation, mutta kyllähä se gyne 20 vuoden kokemuksella varmaan tietää mitä tekee. :LOL: Hoidot tosiaan nyt aivan alkutekijöissään, niin kaikki on uutta.:rolleyes:

Kiitos kuitenkin vastauksesta! :)
 
Ensimmäiset letrot taisin syödä kesäkuussa, mutta annostus oli pielessä eikä tapahtunut mitään. Heinäkuussa yksi johtofolli löytyi ja silloin annettiin varuilta tuo ovitrelle, jäin käsitykseen ettei sitä olisi välttämättä tarvittu kun rakkula oli pyöreä ja suuri. Ei kuitenkaan tärpännyt. Sittemmin on tullut popsittua vielä kaksi kuuria, eka varhaisen keskenmenon jälkeen (tulin raskaaksi luomuna hoitotauolla) jolloin kierto oli vain 20pv mutta ovis pystyttiin varmistamaan, viimeisin joulukuussa tässä kierrossa, ei tapahtunut mitään.
 
Ensimmäiset letrot taisin syödä kesäkuussa, mutta annostus oli pielessä eikä tapahtunut mitään. Heinäkuussa yksi johtofolli löytyi ja silloin annettiin varuilta tuo ovitrelle, jäin käsitykseen ettei sitä olisi välttämättä tarvittu kun rakkula oli pyöreä ja suuri. Ei kuitenkaan tärpännyt. Sittemmin on tullut popsittua vielä kaksi kuuria, eka varhaisen keskenmenon jälkeen (tulin raskaaksi luomuna hoitotauolla) jolloin kierto oli vain 20pv mutta ovis pystyttiin varmistamaan, viimeisin joulukuussa tässä kierrossa, ei tapahtunut mitään.
Okei... Toivottavasti pääset nyt kokeilemaan jotain toimivampaa. (y)

Mä oon tyytyväinen, että ensimmäinen ultra on jo kp6, niin on vielä aikaa muuttaa annostusta tarvittaessa. Hieman nyt alkoi huonoon saumaan nämä hoidot ja gynellä juokseminen, kun aloitan uuden työn ja en haluaisi kertoa siellä tästä projektista. Mutta pakkohan se varmaan on, että pääsen käymään siellä gynellä. o_O
 
Onpa hyvä juttu, että kierron aikanakin ehtii tuon kanssa vielä reagoimaan!

Oon kans vakavasti harkinnut palkan kilpailutusta, kun ta vitkuttelee korotusten kanssa. Toisaalta oon miettinyt just tuota hoidoissa ramppaamista, että miten sen uudessa paikassa perustelisi sitten. Mutta pitää katsella olisko jotain kivempaa saatavilla ja harkita vaihtoehtoja sitten.
 
Onpa hyvä juttu, että kierron aikanakin ehtii tuon kanssa vielä reagoimaan!

Oon kans vakavasti harkinnut palkan kilpailutusta, kun ta vitkuttelee korotusten kanssa. Toisaalta oon miettinyt just tuota hoidoissa ramppaamista, että miten sen uudessa paikassa perustelisi sitten. Mutta pitää katsella olisko jotain kivempaa saatavilla ja harkita vaihtoehtoja sitten.
Niinpä. Kyllä mä uskon, että kuka tahansa joustaisi/ymmärtäisi tällaisen asian takia, mutta kun siitä ei haluaisi puhua. Nykyisessä työssä pystyn sujuvasti tarvittaessa valehtelemaan meneväni milloin minnekin, jotta pääsen salaa lääkäriin, mutta uudessa työpaikassa haluaa kuitenkin antaa hyvän kuvan itsestään. :ROFLMAO:
 
Vastailenpa nyt tännekin kun näyttää aika vähänlaisesti olevan kokemuksia tästä. Minulla on PCOS ja heikko vaste syötäville lääkkeille (Letrot, aiemmin Clomit) joten mulla on käytetty ovulaation induktioon injektiolääkkeitä, aiemmin Menopur ja nyt Pergoveris.

Mulla kaava menee niin että alan pistää kp 2-3 ja tästä 5-7 vrk kuluttua ultra. Tällöin voidaan vielä säätää annosta ja yleensä uusi ultra tästä vielä joidenkin päivien kuluttua, jolloin on määrätty minä päivänä pistetään Ovitrelle (jos ei ovistestissä ole plussaa). Eli kun folli on riittävän suuri, ovuloituisi se luultavimmin myös itsekseen mutta on varmisteltu vielä tolla Ovitrellellä.

Kannustuksena kerron että mulla tämä tyyli on toiminut jo 2 kertaa todella hyvin, plussasin ensimmäisessä yrityksessä 1. injektiokierrosta ja seuraavalla kerralla 2. kierrosta. Nyt aloitaan taas alkavassa kierrossa eli toivottavasti reilun viikon päästä pistelyn.
 
Vastailenpa nyt tännekin kun näyttää aika vähänlaisesti olevan kokemuksia tästä. Minulla on PCOS ja heikko vaste syötäville lääkkeille (Letrot, aiemmin Clomit) joten mulla on käytetty ovulaation induktioon injektiolääkkeitä, aiemmin Menopur ja nyt Pergoveris.

Mulla kaava menee niin että alan pistää kp 2-3 ja tästä 5-7 vrk kuluttua ultra. Tällöin voidaan vielä säätää annosta ja yleensä uusi ultra tästä vielä joidenkin päivien kuluttua, jolloin on määrätty minä päivänä pistetään Ovitrelle (jos ei ovistestissä ole plussaa). Eli kun folli on riittävän suuri, ovuloituisi se luultavimmin myös itsekseen mutta on varmisteltu vielä tolla Ovitrellellä.

Kannustuksena kerron että mulla tämä tyyli on toiminut jo 2 kertaa todella hyvin, plussasin ensimmäisessä yrityksessä 1. injektiokierrosta ja seuraavalla kerralla 2. kierrosta. Nyt aloitaan taas alkavassa kierrossa eli toivottavasti reilun viikon päästä pistelyn.
Kiitos vastauksesta! Mä just eilen kirjottelinkii tuonne haaveilijoihin, niin mä oon nyt pistellyt kp 2 lähtien 75 yksikköä päivässä eli pientä annosta ja siitä ollut hyvä vaste. Eilen kp6 näkyi 10-11mm folleja, joten jatketaan ainakin kp9:ään ja ultrataan uudestaan. Gyne sanoi, että luultavasti käytetään juuri tuota ovitrelleä varmistamaan ovulaatio. Eli torstaita odotellessa. :)

Sulla on kyllä sitten toiminut hyvin hoidot! Toivottavasti nytkin! Ja itsellänikin. :ROFLMAO::love:
 
Jooh, mua on alkanut tän ketjun myötä ärsyttään ihan sikana, että oon haaskannu kuukausia aikaa letrojen kanssa :devil: En syytä hoitohenkilökuntaa vaan itseäni, kun oon ollut tosi vastahakoinen pistoksia kohtaan. Ei siis ole mitään neulakammoa vaan mielikuva siitä, että juuri pistoshormonit pistää pään ja kropan aivan sekaisin o_O Mutta miksi hemmetissä oon haaskannut tätä keski-ikäistyvää aikaani lääkkeillä, jotka ei mulla toimi, argh! Seuraavaksi siis taidan pyytää näitä, toivottavasti hoidoissa suostutaan. Mulla PCO ilman syndroomaa ja ikää tulee kesällä 37.

Oon siis tosi luottavainen että sulla Hypsy tämä tepsii kun heti näyttää noin hyvältä tilanne! Onko teillä tullut näistä mitään mentaali-oireita?
 
Jooh, mua on alkanut tän ketjun myötä ärsyttään ihan sikana, että oon haaskannu kuukausia aikaa letrojen kanssa :devil: En syytä hoitohenkilökuntaa vaan itseäni, kun oon ollut tosi vastahakoinen pistoksia kohtaan. Ei siis ole mitään neulakammoa vaan mielikuva siitä, että juuri pistoshormonit pistää pään ja kropan aivan sekaisin o_O Mutta miksi hemmetissä oon haaskannut tätä keski-ikäistyvää aikaani lääkkeillä, jotka ei mulla toimi, argh! Seuraavaksi siis taidan pyytää näitä, toivottavasti hoidoissa suostutaan. Mulla PCO ilman syndroomaa ja ikää tulee kesällä 37.

Oon siis tosi luottavainen että sulla Hypsy tämä tepsii kun heti näyttää noin hyvältä tilanne! Onko teillä tullut näistä mitään mentaali-oireita?
Ymmärrän kyllä sun tuntemukset, mutta toivottavasti nyt vihdoin pääset kokeilemaan tehokkaampia hoitoja. (y)

Mäkin olin hieman ns. järkyttynyt, kun heti mentiin pistoksiin, mut tajusin kyllä pian, että tää on fiksuinta. Mä oon vain muutaman kuukauden nuorempi kuin sinä. Oliko sulla ennestään lapsia? Voi olla, että oon kysynytkin, mutta en muista. :ninja:

Näistä pistoshoidoista ei kai yleensä tule juurikaan oireita ellei päänsärkyä tai vatsavaivoja lasketa. Itse en ole huomannut minkäänlaista oiretta, en fyysisesti enkä psyykkisesti. Toivottavasti vain tehoaisi, kun kalliiksi tulee tämäkin. o_O Gonal F 900IU maksaa kynältä ilman korvauksia about 317€ ja korvauksella 211€. Ja avattu kynä säilyy vain 28 päivää eli käytettävissä yhden kierron. Onneks maksukatto täyttyy, jos noita enemmän joutuu ostelemaan, kun ei tuo yksityisellä ramppaaminenkaan halpaa ole. Nyt on mennyt jo yli tonni käynteihin ja lääkkeisiin ja hoidot on just vasta alkaneet.:confused::ROFLMAO:
 
@Hypsy Ei oo lapsia ennestään, silläkin tuntuu että ikkuna sulkeutuu joka sekunti lisää...

Ohoh onpa tosiaan tyyristä, yksi paketti letroja taisi maksaa parikymppiä ja niistä riittää muutamaan kiertoon. Toisaalta jos ei monta kiertoa tarttis :X3:

Me ollaan ainakin vielä toistaiseksi julkisella, vielä ei olla jouduttu hoidoissa odottelemaan. Laittelen sinne helmikuussa viestiä että siirryttäiskö muihin hoitoihin.

Ja peukut pystyssä sulle Hypsy!
 
@Hypsy Ei oo lapsia ennestään, silläkin tuntuu että ikkuna sulkeutuu joka sekunti lisää...

Ohoh onpa tosiaan tyyristä, yksi paketti letroja taisi maksaa parikymppiä ja niistä riittää muutamaan kiertoon. Toisaalta jos ei monta kiertoa tarttis :X3:

Me ollaan ainakin vielä toistaiseksi julkisella, vielä ei olla jouduttu hoidoissa odottelemaan. Laittelen sinne helmikuussa viestiä että siirryttäiskö muihin hoitoihin.

Ja peukut pystyssä sulle Hypsy!
Sama täällä, ettei ole lapsia, joten tuntuu ettei tässä kyllä ole aikaa hukattavaksi. :unsure:

Kiitos peukuista ja toivotaan, että sullakin rupeaa asiat rullaamaan. (y) Voihan se olla, että itselläkin menee vielä jopa tämäkin kierto metsään. Jos vaikka folleja kypsyy liikaa, kun en tosiaan ole keräykseen menossa. Huomenna ollaan taas fiksumpia. :whistle: Epäilyttää vaan niiden kasvaminen, kun ei ole ollut munasarjanipistelyjä kp 2-3 jälkeen ollenkaan, vaikka enhän mä tiedä miltä edes pitäis tuntua vai pitäiskö miltään. :ROFLMAO:

Hirveen vähän löytyy googlesta keskusteluja pistoshoidoista ilman keräystä, kun nimenomaan siitä olis kiva kuulla. (n)
 
@Hypsy kannattaa ostaa (tai pyytää lääkäriltä resepti, jos ei jo ole) Gonal-F 300IU tai 450IU. Ei mene sitten hukkaan, jos ei pistä ihan sitä 900 yksikköä. Samaa tavaraahan se muuten on :) Ja siis totta, kallis lääke on kyllä, siksi varmaan ensin kokeillaankin letroja ym kun nuo tablettilääkkeet on paljon halvempia.
 
  • Tykkää
Reactions: Hypsy
Hei,
Aloitin viime viikolla Gonal f pistämisen ja nyt muutaman päivän jarrulääkeennä/pistona fyremadel.. ensi viikolla pitäisi olla punktio. Onko kellään kokemuksia, miltä tuntui punktio? Sekä tuliko Gonalista sekä fyremadelista oireita?
 
Hei,
Aloitin viime viikolla Gonal f pistämisen ja nyt muutaman päivän jarrulääkeennä/pistona fyremadel.. ensi viikolla pitäisi olla punktio. Onko kellään kokemuksia, miltä tuntui punktio? Sekä tuliko Gonalista sekä fyremadelista oireita?
Kappas, täältähän löytyikin mun aloittama ketju! Muuhun en osaa vastata kuin että Gonalista en huomannut kahden kierron kokemuksella muita oireita kuin munasarjojen nippailun, kun follit kasvoivat. Tsemppiä hoitoihin! ❤
 

Yhteistyössä