Glukoosikoe ja korona

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heippa kanssaodottajat!
Olen toista kertaa raskaana ja minun olisi määrä mennä glukoosikokeeseen rv 26-28. Minua kuitenkin suoraan sanottuna hirvittää koronan takia istua labrassa, jossa ihmiset vaihtuu ja voi olla sairaita/ oireettomia koronan tartuttajia, 2 tunnin ajan. Kellään muulla samoja pelkoja? Kuinka glukoosikoe on mennyt, onko jotain käytännön järjestelyjä mahdollista tehdä tartuntariskin pienentämiseksi? Kertokaa kokemuksia! Kiitos.
 
Täällä oli yhteen terveyskeskukseen tehty erillinen huone sänkyineen odottaville sokerirasituskokeessa kävijöille. Aion varata tuohon labraan ajan kun sen aika on, vaikka muuten käytän toisen toimipisteen palveluja.
 
Mun sisko oli ekasta raskaudesta influenssakaudella sokerirasituksessa, ja kammotti ne odotushuoneessa pärskivät ja yskivät ihmiset. Sanoi laborantille että ei jää sinne istumaan, menee joko autoon tai viereisen kauppakeskuksen kahvilaan ja tulee sieltä takas aina mittauksiin. Sanoivat että omalla vastuulla senkus menet, ota joku tukihenkilön vahtimaan ettei pökrää. Sitten allekirjoitti sellasen lapun että on omalla vastuulla poistunut. Meni sitten autoon istumaan ekaksi mittausväliksi ja toisen mittausvälin istui kauppakeskuksen penkillä, tukihenkilöä ei ollut mutta piti kännyn lähellä jos tulee huono olo.

Ajattelin tehdä saman. Labran odotusaulaan en mene. Olin edellisellä kerrallakoko rasituksen ajan niin hyvävointinen että mainiosti olisin voinut istua vaikka puiston penkillä.
 
vierailija
Monissa labroissa on erillinen huone (ja tyhjiä huoneita on, joista tarvittaessa järjestetään erillinen tila) rasituskokeessa oleville (raskaana oleville). Itse olin ainakin niin pahoinvoivat molemmilla kerroilla, että lepäilin erillisessä huoneessa, istuminen olis kyllä aiheuttanut oksennusta + ei olis kankut kestäneet niillä kovilla penkeillä 2 t istumista. Eli pyydä reilusti / selvitä etukäteen erillisen lepohuoneen mahdollisuus.
 
vierailija
Mä jätän koko sokerirasituksen välistä. Terkka ei tykännyt ajatuksesta, ihan tasan ku oon 32v, nii kuulemma pitäs ku oon yli 30v odottaja. Minä en turhaan stressauta vauvaani tuollaisilla ns. shokeilla, eli jättäis syömättä ja sit joisin sokerilitkua, koska en käytä paljoa sokeri tuotteits, ei sovi mulle, saan pääni sokerihumalaan helposti. Lisäksi ahdistun helposti, nii tää korona on muutenkin ollu tuskaa, en käy muuta ku pakollisissa menoissa. Eri asia tietty jos huolta tulee, mutta olen normaalipainoinen ja terveelliset elämäntavat ym. Nii minusta ei omalle kohdalle tärkeä.
 

Yhteistyössä