Girl Poweria! Näyttäkää nyt poliitikkomimmit ne kuuluisat närhen munat...

Vaikka asia ei minua henkilökohtaisesti koskekaan, koen että asenteesi on syyllistävä, vihjaat moraalin puutteella ja sillä, etteivät naiset ole järkeviä, vaikka sinulla ei ole näiden naisten osalta muuta kuin omat arvailusi.
Niin, se on ihan sinun oma ongelmasi. Siihen minä en voi auttaa.
Tosiasia tässä raadollisessa elämässä nyt vain on, että naiset synnyttävät. Ja heti synnäriltä kukaan ei palaa täyspäisesti ministerin töihin. Näin ollen, jos tavoitteena on parantaa naisten asemaa työmarkkinoilla, ei kannata ehdoin tahdoin tehdä jotain, josta mielikuva naisista kalliina ja haitallisina työntekijöinä vahvistuu. Ja jos jostain niin tärkeästä virasta kuin mitä ministerinä tai kansanedustajana toimiminen on, näin tulee väistämättä tapahtumaan. Eikä se ole vain omia arvailujani. Itsehän sinä linkitteliti niitä mammalomalle jääneitä.
 
Laitoin sinulle linkit juttuihin, joissa kerrottiin Eeva Vikatmaan 2 kuukauden äitiysvapaasta ja Eva Biaudet'n 4 kuukauden vapaasta, ja kerroin myös muistavani, kun Janina Andersson tuli ihan pienen vauvansa kanssa eduskunnan istuntoon vauva mukanaan.
Käsittääkseni evan lapset on adoptoitu ja janinan andersson ei ole koskaan ollut ministeri. Vai muistanko väärin. Evan kohdalta en viitsi sanoa mitään, koska elämä lienee ollut sen verran tuskaista, että kuka tahansa olisi mielummin palannut töihin kun jäänyt kotiin märehtimään.
 
vierailija
Niin, se on ihan sinun oma ongelmasi. Siihen minä en voi auttaa.
Tosiasia tässä raadollisessa elämässä nyt vain on, että naiset synnyttävät. Ja heti synnäriltä kukaan ei palaa täyspäisesti ministerin töihin. Näin ollen, jos tavoitteena on parantaa naisten asemaa työmarkkinoilla, ei kannata ehdoin tahdoin tehdä jotain, josta mielikuva naisista kalliina ja haitallisina työntekijöinä vahvistuu. Ja jos jostain niin tärkeästä virasta kuin mitä ministerinä tai kansanedustajana toimiminen on, näin tulee väistämättä tapahtumaan. Eikä se ole vain omia arvailujani. Itsehän sinä linkitteliti niitä mammalomalle jääneitä.
Nämä harvat naiset ovat olleet keskimääräistä lyhyemmällä "mammalomalla" kuin ns. tavalliset työntekijät. Itse olen yrittäjänaikana saanut lapset ja vastuu on jaettu.

Kyllä minä näen, että ne harvat ovat nimenomaan halunneet palata mahdollisimman pian työhön ja varsinkin, kun siitä varsinaisesta "mammalomasta" ei edes laissa ole virallisesti säädetty.

Kyllä aikaisemmissakin hallituksissa on ollut naisia, jotka olisivat voineet saada lapsia, mutta en muista kovin monta, jotka olisivat joko kansanedustajan tai ministerin tehtävästä jääneet pois.
 
vierailija
Käsittääkseni evan lapset on adoptoitu ja janinan andersson ei ole koskaan ollut ministeri. Vai muistanko väärin. Evan kohdalta en viitsi sanoa mitään, koska elämä lienee ollut sen verran tuskaista, että kuka tahansa olisi mielummin palannut töihin kun jäänyt kotiin märehtimään.
Kyllä näin on, mutta otin vain sen asian esiin, että jopa kansanedustajana on palattu töihin hyvinkin pian, vauva mukana. Mitä tulee adoptoituihin lapsiin niin kyllähän se hoitovapaa kai noin yleisesti kuuluu heidänkin vanhemmilleen, siis ns. tavallisissa perheissä.
 
Kyllä näin on, mutta otin vain sen asian esiin, että jopa kansanedustajana on palattu töihin hyvinkin pian, vauva mukana. Mitä tulee adoptoituihin lapsiin niin kyllähän se hoitovapaa kai noin yleisesti kuuluu heidänkin vanhemmilleen, siis ns. tavallisissa perheissä.
Mutta käsittääkseni ei ollut edes ministerinä silloin, kun oli vapaalla. Vai oliko?
Kansanedustajaksi nyt valitaan mitä tahansia toopeja, mutta ministeriksi pitäisi edes vähän enemmän karsintaa olla. Samoin kun itsearviointitaitoa.
 
Nämä harvat naiset ovat olleet keskimääräistä lyhyemmällä "mammalomalla" kuin ns. tavalliset työntekijät. Itse olen yrittäjänaikana saanut lapset ja vastuu on jaettu.

Kyllä minä näen, että ne harvat ovat nimenomaan halunneet palata mahdollisimman pian työhön ja varsinkin, kun siitä varsinaisesta "mammalomasta" ei edes laissa ole virallisesti säädetty.

Kyllä aikaisemmissakin hallituksissa on ollut naisia, jotka olisivat voineet saada lapsia, mutta en muista kovin monta, jotka olisivat joko kansanedustajan tai ministerin tehtävästä jääneet pois.
No kun selaat noita aikaisempien hallitusten kokoonpanoja taaksepäin. Niin ei sieltä kyllä kovin montaa synnytysikäistä naista löydy.
 
vierailija
No ketä sieltä löytyy?
No vaikka just tämä Biaudet, Tuija Brax, Maria Guzenina, Susanna Huovinen, Anni Sinnemäki, Tanja Karpela, Henna Virkkunen, Merja Kyllönen tulee ainakin mieleen. Ei heitä paljon ole ja ylipäänsä naisia, mutta on kuitenkin ollut.

Paula Lehtomäen muistan jääneen muutamaksi kuukaudeksi pois lapsensa saatuaan.

Mutta kukaan ei siis ole ollut "siitä ajasta ison osan olla pois toimesta", kuten kirjoitit.
 
vierailija
Mutta käsittääkseni ei ollut edes ministerinä silloin, kun oli vapaalla. Vai oliko?
Kansanedustajaksi nyt valitaan mitä tahansia toopeja, mutta ministeriksi pitäisi edes vähän enemmän karsintaa olla. Samoin kun itsearviointitaitoa.
"Peruspalveluministerinä toiminut Eva Biaudet (r) suosittelee Lehtomäelle, että tämä rauhoittaisi loman itselleen kokonaan ilman työpaineita. Hän itse piti äitiyslomaa neljä kuukautta siirtyen kansanedustajaksi ja palasi sen jälkeen takaisin ministeriksi."

Ne toopet äänestämme me kansalaiset, ja kyllä monta sellaista siellä on nytkin.
 
No vaikka just tämä Biaudet, Tuija Brax, Maria Guzenina, Susanna Huovinen, Anni Sinnemäki, Tanja Karpela, Henna Virkkunen, Merja Kyllönen tulee ainakin mieleen. Ei heitä paljon ole ja ylipäänsä naisia, mutta on kuitenkin ollut.

Paula Lehtomäen muistan jääneen muutamaksi kuukaudeksi pois lapsensa saatuaan.

Mutta kukaan ei siis ole ollut "siitä ajasta ison osan olla pois toimesta", kuten kirjoitit.
Mitä sekoilet? Eivät nämäkään olleet ministerinä silloin, kun saivat lapsia :confused:
 
vierailija
Mitä sekoilet? Eivät nämäkään olleet ministerinä silloin, kun saivat lapsia :confused:
No eivät niin enkä niin ole väittänyt vaan juuri sitä tähdennän, että aika harva ottaa ministerin pestin vastaan ja jää sitten kohta "mammalomalle", kun sinä alussa vihjailit, että näistä nykyisistä voisi olla houkuttelevaa niin tehdä.

Summa summarum: valtaosa on sitoutunut tehtäväänsä ministerinä ja lapsiasiat jäävät sivuun.
 
vierailija
Sukupuolella ei ole mulle mitään merkitystä, mutta nuori ikä vähän kammoksuttaa. Kun työllisyys ja talouskasvulukuihin ei sitten päästäkään, niin se on "maailmantalouden kehityksen" ja kaiken maailman sattumusten summa. Seuraavien eduskuntavaalien persujen menestys on syytä "vastuun kantamisesta" ja semmottis tämmöttis.

Nyt voitaisiin ihan rehellisesti sanoa, että parhaassa lapsentekoiässä olevat voisivat mennä kotiin leipomaan pipareita. Niin naiset kuin miehet. Jos vaikka jätettäisiin ne ministerinsalkut inosen verran kokeneemmille kavereille.
 

Yhteistyössä