Gessleinin omistajat!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itselläni ollut Gessleinin Swing-finit (vm.07) ja minusta loistomenopelit. Nahka-/lasikuituremmijousituksesta tykkäsin kovasti, meno oli pehmeää maastossa kuin maastossa. Tavarakori tosiaan on pieni ja itselleni (178cm) kyseiset vaunut olivat vähän turhan matalat. Työntökorkeuden siis sai säädettyä täysin sopivaksi, mutta lapsen laittaminen vaunuihin ja poisotto niistä kävivät lopulta selän päälle.

Nyt meillä on Gessleinin Visionit (Saksasta ostetut) vielä rattaina 2v3kk vanhalla pojalla (n.92cm pitkä) ja ihan hyvin mahtuu vielä rattaissa istumaan kasvot menosuuntaan (käytän viisipistevöistä ainoastaan lanneosaa eli kolmipistevyöt käytössä...), makuuasenossa sen sijaan tilaa on tässä vaiheessa turhan naftisti. Nämä ovat korkeampaa mallia kuin nuo Swingit, olemme olleet tyytyväisiä. Koiraihmisille (jotka siis lenkkeilevät koiran ja vaunujen kanssa) myyjä ei näitä rattaita/yhdistelmiä suositellut, 3-pyöräiset kun ovat kuitenkin kiikkerämpiä kuin nelipyöräiset. Tavarakori tässäkin mallissa pieni.

Meille ei enää lapsia ole tulossa, mutta jos nyt ostaisin uudet vaunut, niin haluaisin kyllä ehdottomasti kokeilla Gessleinin Futureja. Sekin malli on korkeampi kuin Swingit ja ainakin liikkeessä hiplattuna vaikutti tukevalta menopeliltä.

Meillä Gessleinin Swingit enkä pois antaisi! Ostettu reilu vuosi sitten meidän kuopukselle.

Aivan ihanat jousitukset ja meno on pehmeää maastossa kuin maastossa.

Menee pieneen tilaan, mutta meillä likka nukkui siinä puolikovassa kantokopassa yli 1v ikäiseksi. Sitten toppavaatteiden poistuttua alkoi nousta istumaan siellä herättyään ja oli pakko jättää koppa pois, jotta sai valjaat käyttöön. Mutta mahtunut olisi vieläkin siis ja ihan keskikäyrällä kasvava ns. normaalikokoinen lapsi on. Puolikovasta kantokopasta saa tehtyä kyllä lämpöpussin ja siitä pujoteltua valjaat eli sekin on hyvää.

mulla on kokemusta vain swng fi:stä. Minua ei ole matalalla oleva istuin haitannut yhtään. Lapsi pääsee kivasti kiipeåmåån sinne itse. Ja ajoasento sopii niin 160cm isovanhemmille kuin minulle 175cm miehelle vajaat 190cm. Tavarakori on toki pieni. Oikein hyvin rullaavat menopelit ja ainakin tuo reilu 3vee mahtuu istumaan ja jopa nukkumaan rattaissa.

Me ostimme Gessleinen F6 mallin viime vuonna ja noissa vaunuissa oon juuri ollut tyytyväinen vaunujen pieniin ulkomittoihin; mahtuu paremmin pyörimään kaupoissa, mahtuvat meidän hissiin (joka on tosi pieni), ovat kevyet nostaa ja mun mielestä ovat silti myös tosi tilavat. Tällä hekellä 1-vuotias poikamme nukkuu niissä niin, että oon ottanut sen pehmeän kantokopan pois eli ratasosassa nukkuu. Ovat mun mielestä todella tilavat sekä pituussuunnassa että varsinkin leveyssuunnassa lapsi "hukkuu" niihin edelleen.

Toiseksi musta noissa on tosi hyvä jousitus, paljon parempi kuin esim Brion Happy-vaunuissa. Se on ollut myös yks asia johon oon ollu tosi tyytyväinen, koska jouduin silloin usein heijaamaan vaunuja, kun poitsu oli pienempi.

F6:ssa on myös heittoaisa, mikä on hyvä esim bussissa saa aisan pois tieltä ja jos aurinko paistaa lapsen silmiin, voi työntää vaunuja toisin päin.
Oon myös huomannut, että kuomu on kätevä kun sen saa vedettyä vaikka kuinka alas (suojaa tuulelta, auringolta yms.). Noissa on myös vaihdettavat pienemmät etupyörät, jotka kätevät pienissä tiloissa. Itse tosin oon käyttänyt noita isompia jatkuvasti, koska ulkoillaan niin paljon ja matkarattaat sitten erikseen kaupunkikäyttöön.
Huonona puolena voin sanoa jarrun. Ainakin noissa on käsijarru, joka on tosi hankala ja tiukka. Oikeestaan muuta huonoa en noista sitten keksikään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nalkuttava talonmies:
mulla on kokemusta vain swng fi:stä. Minua ei ole matalalla oleva istuin haitannut yhtään. Lapsi pääsee kivasti kiipeåmåån sinne itse. Ja ajoasento sopii niin 160cm isovanhemmille kuin minulle 175cm miehelle vajaat 190cm. Tavarakori on toki pieni. Oikein hyvin rullaavat menopelit ja ainakin tuo reilu 3vee mahtuu istumaan ja jopa nukkumaan rattaissa.

Joo, mä luulen, että noi Swingit ovat tilavammat ja siis menevät pitempään kuin esimerkiksi nuo meidän Visionit. Niissä on nykyään vielä plussana se säädettävä (pidennettävä ) jalkatuki. Ja siinä vaiheessa tuo mataluus kyllä on tosi kätsyä, kun lapsi pääsee ratasosaan itse kiipeämään. Eli kaiken kaikkiaan rankkaisin nuo Swingit esimerkiksi Visioneiden edelle. Futureista mulla ei tosiaan ole kokemusta.

kiitoksia kaikille vastauksista! Lisää kokemuksia saa vielä laittaa! Ajattelin tilata vaunut saksasta, millaisia kokemuksia teillä olisi siitä?? Onko tullut jotakin ongelmia?

-ap

Meillä oli vajaat 2 vuotta käytössä Swingit ja ne oli TOSI hyvät! Ainoa miinus oli se selkänojan jatkopala, joka irtoaa aina paikaltaan anopin tai oman äidin käsittelyssä, kun eivät oppineet vaunuja käyttämään "oikein". =)
Tavarakori tosiaan on hieman pieni, mutta meillä se ei haitannut.
Todella pehmeät menopelit! Suosittelen!
Tyhmänä menin myymään vaunut pois ja nyt ollaan hommaamassa Visioneja tilalle.
Saas nähdä, mitä niistä pidän. =)

Meillä on Gessleinin F6:t ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä niihin. Joku aiemmin jo aika tyhjentävästi selittikin näiden hyvät puolet. Noista mitoista vielä, että meillä on aika isokokoinen poika (8kk tällä hetkellä, pituutta 77 cm ja painoa 11 kg) eikä todellakaan ole vielä rajat tulleet lähellekään vastaan. Ja vaunut menee muuten sitten tosi pieneen tilaan myös kasattuina, esim. auton takakontista vievät mun näkemän mukaan paljon vähemmän tilaa kuin esim. ne Emmaljungat tai Briot, joita meidän tutuilla on.

Edellinen vieras jatkaa vielä: jos jotain huonoa puolta sanoisi, niin tavarakori on himpun liian alhaalla. Jos joutuu ylittämään jotain estettä (lumikinosta tms.) niin se osuu kyllä siihen.

Nyt kesällä mulla on ollut ne pikkurenkaat käytössä, ja ne on kyllä kätevät. Ainut huono puoli niissä on se, että heittoaisaa ei oikein voi käyttää. Tai voi käyttää, mutta vaunujen ohjattavuus on heikompi, kun ne pienet renkaat on takana. Mutta noissa on myös tosi näppärästi käännettävissä se ratasosa (mä käännän sen monesti niin, että poika istuu rattaissa ja samalla nostan ja käännän sen, eli ei paina paljoa).

Yhteistyössä