Gesslein

Tibu
Mulla on Gessleinin Swingit pehmeällä kantokopalla ja oon kyllä tykänny. Vaunuileva kaverikin kokeili niitä kerran ja sanoi, että onpa ihanan kevyet , helposti liikuteltavat ja joustavat verrattuna omiin vaunuihin. Eli vaunuissa olevat remmit siellä renkaiden "vieressä" tekevät vaunujen liikkeen pehmeäksi ja liikkeen heijaavaksi. Hyvä siis hytkytellä lasta uneen ja ihan kätevät ovat olleet kauppareissuillakin ostoskeskuksissa.

Kääntöaisaa olen käyttänyt jonkin verran kelin mukaan (jos esim. tuulee tai aurinkopaistaa lasta kasvoihin, olen kääntänyt). Tosin vauva-aikana (pehmeän kantokopan aikaan) ei aisalla ollut juuri käyttöä. Aisassahan on myös useita eri asentoja siis korkeussuunnassa, mikä on hyvä, jos vaunun työntelijät on eri kokoisia. Tämä säätö on mun vaunuissa ainakin tosi tiukka, mutta se on pieni miinus.

Kesällä vaunuissa on kiva, kun vaunuissa on tuuletusaukko. Kuomun päällä on kurkistusluukku, jota en ole kyllä kauheasti hyödyntänyt, sillä yleensä vaunujen päällä on hyttysverkko (tai syksymmällä sadesuoja), joten luukkua ei voi käyttää. Ehkäpä sitten enemmän ratasvaiheessa luukulla on merkitystä (?). Kuomu on mun mielestä ollut ihan tarpeeksi suojaava talven tuiskuissa + kesällä.

Ratasvaiheessa on hyvä, että vaunut ovat aika matalat (käsittääkseni matalimmat verrattuina muihin). Pääseepä lapsikin kiipeämään itse helpommin kyytiin. Jotkut taas eivät tykkää tästä mataluudesta vauvavaiheessa: ottaa selänpäälle kurkistella matalalla olevaan vaununkoppaan. Rattaissa myös tuo vaununpeitto (tai jalkapussi kai se on??) on mielestäni vähän omituinen: se ei oikein meinaa pysyä päällä. Sen sijaan pehmeä koppa oli vauvalle ihan mainio.

Suurin miinus on Gessleinin tavarakori: sinne on ihan mahdottoman hankala esim. tunkea maitopurkin sisältävä ostoskassi. Ratasvaiheessa tavarakori painuu niin alas ostoskassin kanssa, että se laahaa maata.


 

Yhteistyössä