Gesslein vision fi ajopelit hyvät?

  • Viestiketjun aloittaja Ruusunen
  • Ensimmäinen viesti
jurristi harmaana
No mä avaan suuni, jos kukaan muu ei...:D Meillä Gessleinin Swing-fi merkkiset yhdistelmät, vm.2007. Olleet käytössä nyt reilu 8kk ja olemme olleet todella tyytyväisiä valintaamme. Niillä pääsee etiäpäin maastossa kuin maastossa, ja se jousitus (ne remmit) on loistava. Ja ainakin meillä tuo pehmeä kantokassi on riittänyt oikein hyvin, eikä ole jäänyt aikaisin pieneksi. Muutin sen juuri lämpöpussiksi, sillä lapsi luonnollisesti haluaa jo istua ulkoillessa. Muuten olisi mahtunut vielä hyvin kantokassiin (poika on n. 74cm pitkä ja hoikka).

Ainoa miinuspuoli on pieni tavarakori, eli jos meinaa kauheasti tavaraa roudata niitten rattaiden kanssa, silloin Gessleinit eivät ole oikea valinta. Ja jos ei tykkää matalista yhdistelmistä, niin Gessleinilla noita Swingejä korkeampia malleja ovat juuri nuo Visionit sekä sitten Futuret.

 
vieras
Jos mahdollista, niin kannattaa käydä lastentarvikeliikkeessä kokeilemassa "ajotuntumaa". Itse en pidä Gessleinejen löysästä jousituksesta, vaikka muuten varmaann ovat OK rattaat. Makuasoita...Ja tavarakori tosiaan on pieni ja istuin niin alhaalla, että tavarakoria on vaikea käyttää.
 
Määkin vastaan. Meillä oli just noi vision fi kolmipyöräset ja myin ne pois ja vaihdoin nelipyöräsiin. En tykännyt, istuinosa oli aika pieni, aina oli pakko pitää valjaita kiinni lapsella, muuten olisi valunut vaunuista pois(turvakaaressa ei oo sitä haarojen välistä meneevaa osaa).
Ja kolmipyöräsistä sanotaan aina et on tukevia, mutta mulla vaunut kaatui kerran, ja meinas kaatua monta kertaa, joten ei oo tukevia.
 
Äksä
Hyvät on! Kevyet, helposti ohjattavat. Istuinosa on ehkä kapeahko, verrattuna joihinkin muihin merkkeihin, mutta meidän sirppanalle lapselle aivan riittävät. Valjaat laitetaan lapselle kiinni käytännössä aina mitä vaan rattaita käytettäessä, joten en koe turvakaaren haarojen väliin menevän lipareen puuttumista lainkaan pahana. Itse asiassa, me ei usein käytetä koko turvakaarta, valjaita vain.

Käännettävä istuinosa on tosi näppärä; ei mun mielestä juuri häviä heittoaisalle.

Tavarakori on pienehkö, mutta kyllä sinne pari maitopurkkia ja päivän ruokaostokset mahtuvat. :)
 

Yhteistyössä