Gesslein vai Emmaljunga?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PulmaAlma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PulmaAlma

Vieras
Kakkoselle mietin rattaita, kokemusta on Emmaljungasta muttei Gessleinista. Vaihtoehdot: Emmaljunga City Cross ja Nitro City (molemmat Quadrolift kantokopalla) TAI Gesslein F6.

Gessleinissä (F6) on noi vaihdettavat pyörät, mut Emmaljunga on ainakin kesävä ja sillä on aika hyä jälleenmyyntiarvo. Kumpaa suosittelette? Emmaljungaan olen ollut tyytyväinen aikaisemman kokemuksen perusteella, mutta tuo Gesslein houkuttelisi ulkonäöllisesti. En ole vielä ehtinyt kauppaan kokeilemaan.

Mulla on kokemusta Emmaljungan Edgeistä ja Classic-kuomurattaista (en tiedä, millä nimellä nykyään ovat myynnissä...). Sitten kokemusta on myös Gessleinin Visioneista sekä Swingeistä. Omalla kohdalla Swingit olivat noista kaikista ehdottomat lempparit. Laadussa ei mielestäni ole ollut moittimista kummallakaan merkillä.

Meillä on nuo Gesslein F6:t. Ollaan tykätty tosi paljon. Vaihdettavat etupyörät on tosiaan kätevät ja se oli alunperin se asia, joka sai meidät ne vaunut valitsemaan. Muutenkin on olleet hyvät käytössä. Ainoastaan jarru on vähän kömpelö, se miinuksena.

Meilläkin ollut kolmella lapsella käytössä Swingit ja niissä ei ole mitään muuta valitettavaa kuin suht pieni tavarakori. Noista uudemmista Gessun malleista mulla ei ole tietoa.

Gessleinit meillä olleet, vaan ei noita malleja kun sen verran aikaa ja tosi tyytyväinen niihin olin ainakin.. Emmaljungia kokeilin liikkeessä niin myyjä suositteli ennemmin Gessleinejä kun olivat huomattavasti kevyemmät näille lihaksille hangessa ja ylämäessa työntää. Vaan silti olivat uuden veroiset kahden lapsen jäljiltä tuosta kevyemmästä rungosta huolimatta. Kaverin Emmaljungeja kerran työntelin niin kyllä huomas eron! =)

Kiitos kaikille! Vielä olisi mukava kuulla kokemuksia.

Onko Gessleinin F6:ssa minkälainen jousitus? Onko kuomu suojaisa, miten alas menee? (Nämä olivat todella huonot Briossa, jota en siis aio enää koskaan ottaa...)

Meillä on Gessleinin Swingit ja aivan mahtavat on. En todellakaan huolisi klohmoja Emmaljungia, rumiakin ne on. Mutta kahta kauppakassia ei ainakaan swingeihin mahdu ja en usko että mahtuu f6-malliinkaan. Itse en käy vaunujen kanss kaupassa, korkeintaan pari maitoa hakemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
...näyttäisi siltä, että huutiksessa Gessujen jälleenmyyntiarvo ei olisi yhtä hyvä kuin Emmaljungalla?

Oisko se osalle väestä tuntemattomampi merkki. Itse uskon, että se on kuitenkin ns. nouseva merkki eli sen jälleenmyyntiarvo varmasti paranee koko ajan kun se tulee tunnetummaksi. Itse kuitenkin ostan mieluiset vaunut enkä mitään jälleenmyyntiarvoa miettien.

Uskon kyllä, että meidän vaunuissa on hyvä jälleenmyyntiarvo, koska on gessleinin ns. tyttöväriset vaunut ja tuommoiset erikoisemmat värit menee aina huutiksessa hyvin.

Minulla kokemusta molemmista merkeistä ja Gesslein ehdottomasti parempi, sitä siis suosittelen! Ja kyllä on selvästi laadussa eroa näissä kahdessa merkissä.
Emmaljungaa en pidä nykyään edes merkkivaunuina, painivat samassa sarjassa Brion kanssa. Nitisevät ja natisevat kammotukset..
Emmaljungasta mulla on kokemusta malleista Edge ja Cerox, molemmissa oli runsaasti pikkuvikoja. Gessleinin yhdistelmissä ei mitään :)

Ei sillä Merkillä kyllä ole niin paljon merkitystä sitten loppuvaiheessa.

Kannattaa ostaa sellaiset vaunut/yhdistelmä/rattaat, joita ei turhaan tarvitse toiseksi vaihtaa. Kolmessa vuodessa ei käytössä olleet kulkupelit ole missään tapauksessa uuden veroiset. Silloin on merkitystä enemmän kunnolla ja sillä että väri/kuosivalinnat ovat ostajaa miellyttävät.

Emmaljungasta ei ole kokemusta, mutta Gessun Swingit ovat mainiosti kestäneet kovaa käyttööä yli kolme vuotta yhdellä lapsella.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Saako Gessleiniin sisaruslaudan?

Saa. Meillä tosin oli valmiina Brion lauta, koska edelliset vaunut oli Brion. Veljeni hitsasi sitä kiinnityskohtaa kapeammalle jotta ne saatiin kiinni gessleineihin niin ei tarvinnut ostaa uutta kallista lautaa.

Gessleinejen jälleenmyyntiarvoa taitaa vähentää ainakin haalistuvat kankaat. Itse en tykännyt yhtään Gessujen jousituksesta, vaihdoimme Emmaljungiin. Niihin olemme enemmän kuin tyytyväisiä.

Nostetaanpas tätä keskustelua. Näitä kahta merkkiä ollaan mietitty esikoisellemme. Meillä on taloudessa kaksi isoa koiraa, joidenka kanssa tulisi lenkkeiltyä eri maastoissa kera vaunujen. Onko koirallisilla kokemuksia näistä vaunuista. Gessleineistä olen kuullut, että sopisivat jousituksensa takia eri maastoihin paremmin. Miten on?

Meillä oli Gesslein Vision (?) ja hyvin toimi off-road maastossa ja lumihangessa. Kääntyvä etupyörä vaan lukkoon ja menoksi. Lainassa oli myös systerin Emmaljunga Scooterit, tykkäsin myös niistä. Mutta näitä Gessleineja oli niin helppo ja kevyt työnnellä. Rattaita ei käytetty tavaroiden kuljetukseen, joten siitä ominaisuudesta en osaa sanoa mitään. Gessleinit saa muuten edullisimmin tilattua suoraan Saksasta ja dhl tai joku toimittaa kotiin.

Yhteistyössä