Geokätkentä

Harrastaako kukaan muu täällä geokätkentää? Meillä mies joskus vuosi sitten ehdotteli sellaiseksi koko perheen harrastukseksi ja nyt ollaan koko sakki ihan hurahtaneita. Tulee kivasta yhdistettyä ulkoiluun ja retkeilyyn jotain erilaista. Ja etenkin 7-v on ihan täpinöissään aarteenetsinnästä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Oon kuulla kanssa tuosta, mutten erityisemmin kiinnostunut itse. Varmaan ihan hauskaa puuhaa jos on ylimääräistä aikaa =) Näkee oman ympäristönsä vähän eri kuvakulmasta.
No meillä retkeillään ja ulkoillaan joka tapauksessa eli sinällään ei edes tarvitse mitään ylimääräistä aikaa :)

Kesälomareissukin tehdään hiukan tuota silmällä pitäen, käydään hakemassa yksi kätkö Nuorgamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taitai:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Oon kuulla kanssa tuosta, mutten erityisemmin kiinnostunut itse. Varmaan ihan hauskaa puuhaa jos on ylimääräistä aikaa =) Näkee oman ympäristönsä vähän eri kuvakulmasta.
No meillä retkeillään ja ulkoillaan joka tapauksessa eli sinällään ei edes tarvitse mitään ylimääräistä aikaa :)

Kesälomareissukin tehdään hiukan tuota silmällä pitäen, käydään hakemassa yksi kätkö Nuorgamista.

No tuolleenhan se onkin sopivasti lisämausteena. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiksu:
:wave: täällä harrastetaan myös kätköilyä
Jee, ei olla siis ainoita :) Tai no, tiedän kyllä ettei todellakaan olla ainoita mutta tuntuu että kaikki muut kätköilijät ovat miehiä, joko sinkkuja tai sitten sellaisia joille se on tapa ottaa sitä omaa aikaa.

Ylläpidättekö yhtään kätkö itse? Meilä on ajatuksena nyt loman aikana saada aikaiseksi pari omaa kätkö, paikatkin on jo katsottu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taitai:
Alkuperäinen kirjoittaja tiksu:
:wave: täällä harrastetaan myös kätköilyä
Jee, ei olla siis ainoita :) Tai no, tiedän kyllä ettei todellakaan olla ainoita mutta tuntuu että kaikki muut kätköilijät ovat miehiä, joko sinkkuja tai sitten sellaisia joille se on tapa ottaa sitä omaa aikaa.

Ylläpidättekö yhtään kätkö itse? Meilä on ajatuksena nyt loman aikana saada aikaiseksi pari omaa kätkö, paikatkin on jo katsottu.
Me suunnittelemme myös omaa kätköä, nimenomaan sellaista ns. perhekätköä, joka on helpossa ja lapsia kiinnostavassa paikassa. Siten tietysti vaihtareiksi pitää laittaa pikku leluja tms lapsista mukavaa tavaraa :)
Suunnitelmissa on myös perustaa ihan normikätkö ennen syksyä, sille on jo paikkaa katsottukin.
 
mekin harrastetaan :) Täällä meillä päin on pari tosi omistautunutta kätköjen tekijää, joten niitä löytyy tosi monta jo ihan alle kilometrin päästä. Tänäänkin käytiin lasten kanssa yksi löytämässä, ja toista ei löydetty (siinä piti kiivetä tikapuita pitkin yhden talon katolle, siellä se varmasti olisi ollut, mutta itse en uskaltanut kiivetä niin korkealle, ja mies ei ollut löytänyt :eek: )
 
täällä myös :wave:
Eniten kyllä miehen harrastus, käy paljon yksin fillarilla, mutta käydään myös koko perheen voimin.
Tänään kätköiltiin Tammistossa.
Yhdistetään ulkoiluun, aiotaan lomalla myös tsekkailla muualta Suomesta ja jopa ulkomailtakin :)
 
Olen kyllä innostunut aiheesta, mutta vielä on se tärkein varuste hankkimatta.
Mutta suunnitelmissa on. Ja kesälomalla kyllä meinattiin aarteita etsiä, otetaan moffalta gepsi lainaan. Tiedä vaikka olis joku mielenkiintoinen paikka jo tuossa välillä, niin vois automatkalla pysähtyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Mä olen joskus lukenut lehdestä ja kiinnostuin kyllä heti =) Olis niin kiva jos sais miehen myös innostumaan.
Olisko antaa jotain hyvää linkkiä, missä kerrottais vähän enemmän? :whistle:
Tässä viralliset sivut.
http://www.geocaching.com/

Ja jos haluat katsella mistä kätköjä löytyy alueellasi, niin klikkaa vasemmasta reunasta aika ylhäältä hide & seek a gache, seuraavasta ikkunasta mene linkkiin search with google maps, ja siellä onkin sitten kiva hakea ihan mistä vain. Kirjoitat vain paikkakunnan ja kartta näyttää mistä kätköjä löytyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Mä olen joskus lukenut lehdestä ja kiinnostuin kyllä heti =) Olis niin kiva jos sais miehen myös innostumaan.
Olisko antaa jotain hyvää linkkiä, missä kerrottais vähän enemmän? :whistle:
Tässä viralliset sivut.
http://www.geocaching.com/

Ja jos haluat katsella mistä kätköjä löytyy alueellasi, niin klikkaa vasemmasta reunasta aika ylhäältä hide & seek a gache, seuraavasta ikkunasta mene linkkiin search with google maps, ja siellä onkin sitten kiva hakea ihan mistä vain. Kirjoitat vain paikkakunnan ja kartta näyttää mistä kätköjä löytyy.
tank juu :flower:
 
Oon lukenu tosta joskus, ja kuulosti ideana kivalta, mutta sitten tökkäs tohon geepeeässään. Jos moista harrastaisin, haluaisin käyttää tavallista karttaa.

Oliko siihen joku perustelu? (En ehdi sivuille, esikoinen herää millä hetkellä hyvänsä ja siihen loppuu mun palstailu.) :D
 

Yhteistyössä