Meidän esikoinen sairastui ko. infektioon synnytyksessä ja oli menettää henkensä. Kävin vielä yksityisellä jälkitarkastuksessa ja lääkäri toisti samaa mitä terveyskeskuksenkin lääkäri. Elikkäs seuraavissa synnytyksissä pitää osata itse vaatia antibiottikuuri sekä lapselle, että itselleen. Jos raskauden aikana on altis tulehduksille niin silloin noi pahat pöpöt pääsee jylläämään ja mulla ilmeisesti paikallinen tulehdus porautui sikiökalvojen läpi ja lapsi syntyi ennenaikaisesti. Ja mulla oli raskauden aikana aika paljon tulehduksia. Ja nämä tulehdukset ovat erityisesti ensisynnyttäjien ongelma.
Kokemus oli todella kauhea ja ärsytti, kun aiheesta ei saanut oikein tietoa. Mutta totesin vain miehelle, että ei me saada enää lapsia, jos me ei vaan uskalleta. Jos seuraava raskaus päättyy kuten ensimmäinen niin sitten lopetan suosiolla lasten teon. Pikkuinen oli teholla letkuissa ja en saanut häntä edes koskea, kun hän oli niin kipeä, että silittäminenkin sattui. Ja olisin halunnut hänet niin rinnalle ja syliin, mutta kaksi viikkoa piti odottaa ennenkuin hän pääsi kotiin toipumaan. Ja mullahan oli muuten supistuksia jo rv 19 lähtien mikä viittaa streptokokkiin. Neuvolassa asiasta mainitsin aikanaan ja kun vauva oli syntynyt ja shokista toivuttuani ollessani th vastaanotolla hän sanoi, että sullahan olis pitänyt olla supistuksia jo aika alku vaiheessa... Niinpä! Mulle vaan sanottiin, että ne ovat niitä harjoittelusupistuksia. En ymmärrä miksi joiltakin ystäviltäni on streptokokki testattu heti, kun on tullut epäilyttäviä supistuksia ja multa ei testattu vaikka olin rv 26-> kaksiviikkoa niiden takia sairaslomalla.
Ai niin, kuulin muuten, että ns. hyvien maitohappobakteerien nauttiminen raskauden aikana vähentää ""elinmahdollisuuksia"" haitallisille bakteereille, joten mahdollisen seuraavan raskauden aikana aion syödä maitohappoja. Ja on niitä kuulema sellaisiakin maitohappokapseleita, joita voi laittaa SINNE, ettei tule esim. hiivatulehduksia.