Garda-järvi

En muista mikä firma oli.. Mutta tästä määkin haaveilen ja joskus sinne vielä lähden mieheni kanssa, lapset saa jäädä mummun hellään hoivaan siksi aikaa. Kuulema aivan todella ihana paikka. Tuskin maltan odottaa, että nuorempi kasvaa vielä hieman ja sitten päästään reissuun miehen kans kaksin :p
 
Oiskohan ollut ihan finnmatkoje tai aurinkomatkojen tekemä matka....? En ole ihan varma... Matkasta on muutama vuosi jo aikaa...

Pidin kyllä itse paikasta todella paljon. Erittäin romanttinen ja tunnelmallinen paikka oli. Muistan vain kun haaveilin, että sinne menen sitten harrastamaan tulevan mieheni kanssa romanttisia iltakävelyjä järvenrantaan jne. (Olin silloin sinkku) Hyvää ruokaa ja aurinkoa, se riittää ainakin miulle rantalomalle...
 
Me on oltu siellä aikuisporukalla pari kertaa (2004 ja 2006) ja suosittelen. Joskus lähdetään varmasti muksun kanssa. Siisti ja miellyttävä kohde, ei mikään rysä. Ruoka on joka kerta ollut hyvää ja säätkin ovat suosineet meitä.
 
Me oltiin Moottoripyörällä -ja oikeastaan vaan ohikulkumatkalla- mutta pakko kommentoida senverran, että vuokratkaa sitten ehdottomasti joku kulkuväline! Lähistöllä on aivan uskomattomia maisemia, se Garda-järvi ei ole alueen ainoa (eikä ehkä edes upein) maisemanähtävyys!
 
Heips, olin viime kesänä Riva del Gardalla reilun viikon 4,5kk vanhan tyttöni ja mieheni kanssa. Hotellina oli Hotel Europa. Itse olen tottunut lomailemaan suurkaupungeissa ehkä juuri tästä syystä en viihtynyt ko. paikassa yhtään :( Kierrettiin lähikylät lautalla, mutta eipä niissä ollut yhtään sen enempää nähtävää kuin Rivallakaan. Kyseessä ei ole mikään perinteinen rantakohde sillä rannat ovat kivikkoisia. Bailupaikaksi en myöskään suosittelisi Gardaa, ei siellä kauheammin yöelämää näyttänyt olevan...ehkä eri tilanne muissa kylissä. Rivalta löytyi pari ruokakauppaa jotka olivat auki miten sattuu. Menivät molemmat kiinni jo klo 19 ja pitivät kolmen tunnin siestan keskellä päivää, jota 24/7-meininkiin tottunut meikäläinen piti suurena vitutuksen lähteenä. Jonkin verran tuli nähtyä maastopyöräilijöitä ja jos olisin ollut ilman lasta liikkeellä olisin itsekin vuokrannut pyörän ja yöpynyt joka yö eri kylässä :) Jos liikuntapainotteista lomaa kaipaa, uskoisin Garda-järven soveltuvan mainiosti sellaiseen. Täytyy loppuun vielä sanoa että maisemat olivat henkeäsalpaavan kauniit ;)
 

Yhteistyössä