galluppia yksinhuoltajille ja yhteishuoltajille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöppönen

Aktiivinen jäsen
13.05.2005
22 173
1
36
noista isin poissulkemisia koskevista ketjuista tuli mieleen seuraavia kysymyksiä..

1. kumpi teistä asuu lapsen kanssa pääsääntöisesti isä vai äiti?
2. onko tapaamissopimus tehty ja toimiiko tapaamiset?
3. onko huoltajuudesta ja lähivanhemmuudesta oltu oikeudessa?
4. olisko teistä jompi kumpi halunnut enemmän tai vähemmän tapaamisia etävanhemman kanssa?
5. millainen tapaamissopimus teillä on jos on, tai miten muuten asia on järjestelty?

1. äiti asuu lapsen kanssa
2-5. isä ei ole koskaan halunnut tavata lastaan eikä huoltajuudesta ole taisteltu. Hän itse halusi, ettei hänen nimeään nosteta esiin missään vaiheessa =(

1. kumpi teistä asuu lapsen kanssa pääsääntöisesti isä vai äiti? Äiti
2. onko tapaamissopimus tehty ja toimiiko tapaamiset? Ei ole tehty eikä kyllä toimikaan
3. onko huoltajuudesta ja lähivanhemmuudesta oltu oikeudessa? Ei
4. olisko teistä jompi kumpi halunnut enemmän tai vähemmän tapaamisia etävanhemman kanssa? Ei
5. millainen tapaamissopimus teillä on jos on, tai miten muuten asia on järjestelty? Tyttö ei näe koskaan "isäänsä", tai no viimeksi nähnyt 2004 vuonna.

niin ja siis itsellä nämä mennyt näin
1. äiti
2. on tehty, muttei ne toimi. korjausta tapahtunut ja ehkä jossain vaiheessa isä tapaa edes sen verran mitä sopimukseen on laitettu.
3. ei
4. minä olen halunnut että edes sopimukseen kirjatut olisi toteutunut.
5. tapaamissopimuksessa lukee että lapset on joka toinen viikonloppu isällään ja sen lisäksi yhden illan niillä viikoilla kun on viikonloppu ja kaksi iltaa niinä viikkoina kun ovat viikonlopun minun luonani.

1) lapsi asuu äidillä.
2) on tehty yhteisymmärryksessä, ja toimii hienosti
3) ei ole ikinä edes ajateltu sellaista vaihtoehtoa
4) kyllä
5) joka toinen viikonloppu ja juhlapyhät vuorotellen, sekä muuten sopimuksen mukaan

2. onko tapaamissopimus tehty ja toimiiko tapaamiset? On tehty,vaan ei toimi
3. onko huoltajuudesta ja lähivanhemmuudesta oltu oikeudessa? elarit ja tapaamiset sovittu
4. olisko teistä jompi kumpi halunnut enemmän tai vähemmän tapaamisia etävanhemman kanssa?ei
5. millainen tapaamissopimus teillä on jos on, tai miten muuten asia on järjestelty? Isä ei ole halunnut yli 7 vuoteen tavata lapsiaan sovitusti.
Lapset nyt 14 vee,ja kaksoset 9 vee.
NÄkee ehkä kerran vuodessa mummolassa,tai kuten nyt,kaksi vuotta sitten ohimennen kadulla.

Yhteishuoltajuus:

1. Minä eli äiti
2. Tapaamissopimus tehtiin, joka toinen viikonloppu isällä sekä kerran viikossa yksi yö (joka toinen viikko) Juhlapyhät vuorotellen (olen ollut itsekäs ja halunnut pitää luonani joulun aina, meillä on perhejuhla, isä ei niin välitä koko touhusta)

Ei ole toiminut sen jälkeen kun isä alkoi muutella töiden perässä paikkakunnalta toiseen. Tapaavat kuitenkin ainakin kerran kuussa ja pidennettyn viikonlopun jos mahdollista.

3. Ei
4. Välillä harmittaa pojan puolesta kun ei tapaa isäänsä säännöllisesti.
5. Vastasinkin tähän oikeastaan jo yllä.

1. Äiti asuu lasten kanssa.

2-5. Biologinen isä ei ole ollut lapsiin yhteydessä 10 vuoteen. Omasta tahdostaan. Lapset hän kyllä halusi. Mutta tapaamattomuus on ilmeisesti kosto minulle, koska otin avioreon. Omaan nilkkaansa kolahti.

1. lapsi asuu äidillään
2. ei ole tehty, tapaamiset ovat sujuneet aina mallikkaasti ilman erillisiä sopimuksiakin. Luultavasti junnu on tavannut isäänsä huomattavasti enemmän kuin eroperheiden lapset yleensä ( esim ensimmäiset 9 vuotta lähes päivittäin )
3. ei
4. ei
5. etä on saanut tavata poikaansa aina kun on halunnut

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
noista isin poissulkemisia koskevista ketjuista tuli mieleen seuraavia kysymyksiä..

1. kumpi teistä asuu lapsen kanssa pääsääntöisesti isä vai äiti? Äiti.
2. onko tapaamissopimus tehty ja toimiiko tapaamiset? Jonkinmoinen sopimus on tehty mutta se on aika häilyvä exän työn takia.
3. onko huoltajuudesta ja lähivanhemmuudesta oltu oikeudessa?Ei.
4. olisko teistä jompi kumpi halunnut enemmän tai vähemmän tapaamisia etävanhemman kanssa? Minä olen halunnut että tyttö näkis isäänsä enemmän ja säännöllisemmin.
5. millainen tapaamissopimus teillä on jos on, tai miten muuten asia on järjestelty? Mies ottaa aina kun kynnelle kykenee.On vuorotyöläinen joten näkeminen on hyvin epäsäännöllistä.Kesäisin on aina väh.viikon lapsensa kanssa.

1. kumpi teistä asuu lapsen kanssa pääsääntöisesti isä vai äiti?Äiti
2. onko tapaamissopimus tehty ja toimiiko tapaamiset?On tehty joskus,en muista miten kirjattu. Isä ei halua tavata valvotusti.
3. onko huoltajuudesta ja lähivanhemmuudesta oltu oikeudessa?Ei ihan tarvinnut mennä oikeuteen asti.
4. olisko teistä jompi kumpi halunnut enemmän tai vähemmän tapaamisia etävanhemman kanssa??En tiedä lasten isän mielipidettä.
5. millainen tapaamissopimus teillä on jos on, tai miten muuten asia on järjestelty?Lapset eivät näe isäänsä. Koska isä ei halua valvottuja tapaamisia.

4. olisko teistä jompi kumpi halunnut enemmän tai vähemmän tapaamisia etävanhemman kanssa?
5. millainen tapaamissopimus teillä on jos on, tai miten muuten asia on järjestelty?

1. Äiti asuu lasten kanssa
2. Tapaamissop. tehty ja toimii
3. Ei oikeushommia
4. Minä haluisin ehkä enemmän tapaamisia noille, mutta hyvä näinkin.
5. Lapset ovat isällään joka toinen viikonloppu, lisäksi tapaavat satunnaisesti myös muulloin.

1. Lapsi asuu äidin kassa
2. Tapaamissopimus on tehty, lapsi tapaa isäänsä säännöllisesti sopimuksen mukaisesti, ja välillä jopa enemmän.
3. Ei ole
4. Ei
5. meillä lapsi isällään joka toinen to - ma välisen ajan. Lisäksi juhlapyhät vuorotellaan, siis vuoro joulu, uusivuosi, juhannus ja pääsiäinen. Talvilomaan kummallakin oikeus 2:een viikkoon, kesällä 3:een viikkoon.

-äiti
-sopimus on tehty ja toimii toistaiseksi ihan jees
ei ole
-minä olisin halunnut enemmän päiviä isälle mutta isä ei halunnut
-tapaamis sopimuksessa on että lapsi on isällään 5vrk kk, joka toinen joulu ja kesälomalla viikon yhtämittaisen ajan (niiden 5vrk lisäksi siis)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
1. äiti asuu lapsen kanssa
2-5. isä ei ole koskaan halunnut tavata lastaan eikä huoltajuudesta ole taisteltu. Hän itse halusi, ettei hänen nimeään nosteta esiin missään vaiheessa =(

Siis ihan samanlainen peesi tähän, oli kuin minun kirjoittama.

-äiti, mutta nyt kun isi asuu lähempänä, niin lapsi on siellä paljon iltaisinkin.
-on tehty ja toimii.
-ei olla.
-ollaan tyytyväisiä tilanteeseen :)
-paperilla lapsi on jokatoisen viikonlopun isällään ja arki-iltoja päälle riippuen miten sopii. ja hyvin on sopinut ja toiminut, ei ole valittamista :)

Äiti

Ei ole sopimusta paperilla, mutta tapaamiset toimii.

No ei ole. :o

Ehkäpä isä haluais pitää enemmänkin.

No ihan sopimalla vaan. Normaalisti lapsi on isällään jokatoinen vkl, mutta useemminkin jos sovitaan, ei ole niin tarkkaa. Lomilla pitempiä aikoja.
Isukki ottaa myös heti jos vaan pyydän, olen sairas, väsynyt tms menoa.
.

1. isä
2. ei vielä
3. ei
4. ei
5. saan tavata aina kun minulla on aikaa

Virallisesti lapset asuvat isän luona. Aikaansa lapset viettävät äidin luona ehkä vähän enemmän.

Ei ole mustaa valkoisella, yhdessä sovittu. Toimii hyvin.

ei.

ei.

Ei ole tapaamissopimusta. Olemme yhdessä sopineet vuoroviikkojärjestelystä.

2. onko tapaamissopimus tehty ja toimiiko tapaamiset? Ei ole tehty
3. onko huoltajuudesta ja lähivanhemmuudesta oltu oikeudessa? Kyllä, hain huoltajuutta oikeudesta ja sain sen.Isää ei kiinnosta lapset enää.
4. olisko teistä jompi kumpi halunnut enemmän tai vähemmän tapaamisia etävanhemman kanssa? ISä lopetti tapaamiset,alkuvuodesta.
5. millainen tapaamissopimus teillä on jos on, tai miten muuten asia on järjestelty?Ei löydy sellasta. Eli isä ei ole tekemisissä ollenkaan.

1.Äiti
2.ei ole tehty, ei haluttu. tapaamiset toimivat hyvin.
3.Ei
4-Ei
5. Tytön soittelee kun tulee .ollaan tosi hyvissä väleissä ja tytön isä käy melkeimpä joka päivä..joskus joka toinen

Yhteistyössä