Galluppia pulskille/lihaville:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pullea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pullea

Vieras
Missä vaiheessa (minkä ikäisenä, minkä painoisena, missä tilanteessa,..) tajusit olevasi ylipainoinen? Vai oletko "aina" ollut, jo lapsena? Rupesitko heti sen tajuttuasi laihduttamaan vai harkitsetko sitä edelleen? Vai oletko päätynyt ajatukseen, että "elän lihavana, kuolen lihavana", ts. et edes yritä enää tehdä asialle mitään? Kiinnostaa, kun itse huomasin tuossa vähän aikaa sitten lihoneeni 5 kiloa (eräät tietyt housut kiristivät, joten kävin uimahalin vaa'alla), ja nyt ajattelin että en aio päästä tilannetta repsahtamaan 10, 15 tai 20 ylimääräiseen kiloon... Itsekuri on olematon, mutta aion silti nyt tehdä asialle jotain, vielä kun se ei ole oikeasti ylivoimaista.

Lukioaikana lihosin, aloin seurustella ja syödä e-pillereitä.. Viimeisilläni raskaana painoin 127kg..Nyt siitä menty alaspäin ja suunta toivottavasti pysyy samana.. Muuten pitää huolehtia et riittää arkulle kantajia..

Viime kesänä alotin erään lääkityksen, jonka ansioista lihoin 14 kiloa
Vasta joulun aikaan aloin ite tajuamaan, miten lihava oon

Yritän kyllä saada kiloja pois, mutta motivaatio on kadonnut johonkin

Alkuperäinen kirjoittaja Ihris:
Lukioaikana lihosin, aloin seurustella ja syödä e-pillereitä.. Viimeisilläni raskaana painoin 127kg..Nyt siitä menty alaspäin ja suunta toivottavasti pysyy samana.. Muuten pitää huolehtia et riittää arkulle kantajia..

Mutta siis oliko se vasta tuon 127 kilon kohdalla kun tajusit, että "ohops, olen lihava"? Kun mua just ihmetyttää, että lihooko jotkut ihmiset ihan vain huomaamattaan, ja sitten tulee se joku kiloraja, tapahtuma tms, joka saa pysähtymään?

Lapsena olin normaalipainoinen ja kotona terveellistä ruokaa. Jossain vaiheessa aloin syödä pahaan oloon ja sitä rataa...vuosien myötä olen kiloni kerännyt. Luovuttanut en ole laihdutuksen suhteen, vielä se ei ole saanut tarpeeksi tulta alleen.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Lapsena olin normaalipainoinen ja kotona terveellistä ruokaa. Jossain vaiheessa aloin syödä pahaan oloon ja sitä rataa...vuosien myötä olen kiloni kerännyt. Luovuttanut en ole laihdutuksen suhteen, vielä se ei ole saanut tarpeeksi tulta alleen.

Mutta onko sulle silti olemassa joku kiloraja, minkä yli paino ei enää koskaan saa missään nimessä mennä? Mä ajattelin nimittäin, et ottaisin loppuelämäkseni jonkun tietyn kilomäärän, jonka alle on aina päästävä, ennen kuin saa seuraavan kerran syödä jotain herkkua. Toimiskohan tuo?

Tavattuani nykyisen mieheni ja tultuani raskaaksi lihoin. Raskauden piikkiin en kyllä voi kilojani laittaa vaan autoilun ja ruokailun. Mieheni tavattua aloin kulkemaan lähes joka paikkaan autolla (koska sellaisen sain käyttööni) ja ennen liikuin todella paljon, monesti päivässä. Kiireistä elämää "helpotettiin" usein valmisruoilla ja soppa oli valmis kilojen kerryttämiseen.

Nyt koitan päästä takaisn lähelle vanhoja mittoja mutta se ei ole lainkaan helppoa.

Olin ala-asteen lopussa melko ylipainoinen ja siitä terkkari minulle huomautti. Aloin sitten omasta halustani syömään kevyemmin (eli käytännössä aloin nälkäkuurille) ja kuinka ollakaan, olinkin vähällä sairastua anoreksiaan. 13-14-vuotiaana painoin vain jotain 47 kiloa (pituutta 161). Järkyttää katsella kuvista miten riuku olin. :o

Onneksi aika pian huomasin itsekin että olin laihtunut ihan liikaa. Oma äitini on todella ylipainoinen ja perheessäni on syöty aika raskasta karjalaista lihapainotteista ruokaa. Jossain vaiheessa tajusin että kasvispainotteinen ruokavalio olisi se oma juttuni ja lopetin lihansyönnin ainakin kymmeneksi vuodeksi. Pystyin syömään melkein mitä vain painon pysyessä siinä 58-60 kilon tietämillä mikä on itselleni paras paino. :) Parin kilon heittoja välillä on mutta aikalailla kuosissa olen vuosikausia kasvisruualla pysynyt. Eron jälkeen kylläkin olen sortunut lihaakin mussuttamaan. :ashamed: Huomaa että näkyy heti kropassa erilainen ruoka. :snotty: Eipä taida tämä lihahörähdys kauaa kestää!

"kasviskilot" lähtee jotensakin nopeammin pois kuin "lihakilot" kun kyseessä on pehmeä rasva joka ei takerru niin tiukkaan elimistöön.

Yhteistyössä