GALLUPPIA Asuntonäytöistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viviannex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viviannex

Vieras
Eli myytävästä asunnosta kyse:
- Oletteko itse olleet paikalla esittelyn aikan? (ei julkinen)
- Onko lähtenyt tavaraa kävelemään?
- Miten tarkkaan siivottava?
- Jotain tärkeetä huomioitavaa?
- Saako porukkaa vahdata kaapit?

Itse katsojana vastaan:

Katson yhdestä makuuhuoneesta aina vaatekaapit, jos en ole kaapin ulkonäöstä varma millainen on sisältä. Avokaappeja, vai hyllyllisiä. Lisäksi kunto. vaatehuoneen vilkaisen AINA.
Keittiön kaappeihin en koske.
Ei tulisi mieleenkään varastaa tavaraa, ja jos asunto on paskainen niin mielenkiinto tipahtaa heti.

Jos on välittäjä näyttö niin en minä haluaisi että ko. omistaja olisi kotona, ei olisi rauhaa tutustua ja olisin tosi vaivautunut.

[QUOTE="mä";22765132]välihuomautus: veisin kaiken tärkeän pois, koska olen kuullut että näytöissä lähtee tavaraa...[/QUOTE]

Tätä juuri pelkäänkin! Vielä kun kuitenkin asutaan talossa jokunen aika niin ei haluiaisi jo arkistoida tavaroita, mutta pakkohan se varmaan on ://

[QUOTE="mä";22765177]varman päälle kannattaa ottaa. itse meinataan ainakin kun tulee ajankohtaiseksi. ja kaikki valokuvat pois esiltä..[/QUOTE]

Valokuvat olinkin ajatellut laittaa veke. Mites muuten kissojen laita? Saako ne olla kotonaan vai pitääx neki roudaa johki?

[QUOTE="mä";22765177]varman päälle kannattaa ottaa. itse meinataan ainakin kun tulee ajankohtaiseksi. ja kaikki valokuvat pois esiltä..[/QUOTE]

Hyvä vinkki. Nehän on etsimässä itselleen asuntoa ja pyrkivät näkemään sen kämpän omanaan tulevana kotinaan, ei jonkun muun kotina.
Kaikki liika tavara pois jonnekkin varastoon, arvokas kama jemmaan jonnekkin muualle, näytä pelkistettyä ja puhdasta. Lavasta/tuunaa siis kämpästä mahdollisimman anonyymi näyttöjen ajaksi, että tuo kuvittelu olisi helpompaa.

Mitä sellaista teillä sitten on esillä, jonka joku saattas haluta viedä? Tuskin ne kaapeista vievät, varsinkaan jos näyttö ei ole yleinen. Ja omistajat ei yleensä ole paikalla, paitsi jos itse myyvät. Myynti on kiinteistövälittäjien hommaa ja omistaja koko ajan kurkkimassa olan yli vaikeuttaa myymistä.

Vastaan näihin asunnonkatsojana.

Eli myytävästä asunnosta kyse:

- Oletteko itse olleet paikalla esittelyn aikan? (ei julkinen)
* olisi epämiellyttävää jos omistjat olisivat paikalla asunnon esittelyssä, miten siinä voi äänneen kommentoida asunnon huonoja puolia
- Onko lähtenyt tavaraa kävelemään?
* en ole vienyt mitään
- Miten tarkkaan siivottava?
* sotkuinen/epäjärjestyksessä oleva asunto antaa epämiellyttävän kuvan asunnosta ja sen kunnossapidosta
- Jotain tärkeetä huomioitavaa?
*mikäli mahdollista poista roinat keittiön tasoilta ja tyhjät kaljapullot alakaapista. Mikäli jääkaapin ovi on täynnä magneetteja ja muistilappuja niin poista ne.
- Saako porukkaa vahdata kaapit?
* jos olen oikeasti ostamassa asuntoa niin todellakin katson kaappeihin

Eläimet pois jaloista.
Ehkä olen liian luottavainen tai sitten oletan välittäjän huomaavan jos joku alkaa roudaamaan televisiota tai tietokonetta näytön aikana, joten ei ole tullut mieleenikään piilotella "arvotavaraa", korut ei mulla ainakaan tuhansia maksa (toki ne ei olekaan tarjottimella ulko-oven vieressä) ja tiedoksi että välittäjä yleensä tiedustelee nimet ja puhelinnumerot näyttöön saapuvilta henkilöiltä.
Itse katson ennemmin keittiön kaappeihin kuin vaatekaappeihin, mahdollisten putkivuotojen ja kaappien kunnon vuoksi. Helpompi ja halvempi vaihtaa makuuhuoneen vaatekaappi kuin keittiön kaapistot

En todellakaan siivoa kaappeja nyt kun olemme vuokralla ja asunto on myynnissä. Saa asunnon omistaja tulla viikottain aina ennen esittelyä siivoamaan kaapit, jos ne haittaavat. Perussiivouksen teen joka kerta. Eikä ole tavaraa lähtenyt käveleen.

Itse kiinteistönvälittäjänä huomioin siivomattomuuden. Lattiat voi pestä, puhdas tuoksu tekee hyvän alkuvaikutelman. Muuten koti voi näyttää kodiltanne.. Jos on talvi ja teillä on piha, jätä kesäisiä pihakuvia näytille. Eläimet pois kotoonta ja tuuleta hyvin ennen näyttöä!

Asunto pitää olla kunnolla siivottu ja ylimääräisen tavaran pitää olla poissa näkösältä. Talo ei siis saa olla liiian "asutun" näköinen, vaan pitää jättää sopivasti tilaa potentiaalisen ostajan mielikuvitukselle (vrt.sisustuslehtien kuvat, ei siis ylimääräistä rompetta missään). Likaista ei siis missään nimessä saa olla. Panosta siisteyteen, myös ikkunat. Siisti ja huoliteltu yleisilme saa kiinnostumaan. Ei lemmikkielämiä eikä talonväkeä "haitolla pyörimässä" esittelyn aikana. Jos on kesä, kiinnitän huomiota kuinka pihaa on hoidettu ja onko istutuksia. Tosiostaja todennäköisesti kurkistaa ainakin vaatehuoneeseen ja keittiön kaappeihin.

Yhteistyössä