Galluppi eri ammateista: Mitä sanoisit jos lapsesi ilmoittaisi että hänestäpä tulee vielä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Carolyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Carolyn

Vieras
(Olen poiminut tähän erilaisia ammatteja... mitä tuumisit kustakin eri ammatista? :))

1. ... lähihoitaja!
2. ... laivakokki!
3. ... kuuluisa ja kansainvälinen filmitähti!
4. ... huippumalli!
5. ... lentoemäntä!
6. ... siivooja!
7. ... tanssija Moulin Rougeen Pariisiin!
8. ... kaupan kassa!
9. ... vartija!
10. ... yläasteen opettaja!
11. ... cowboy!
12. ... rikospoliisi!

Ehkä mulla tosiaan on hiukan tylsää... :snotty: Mutta on kiva lukea ihmisten vastauksia ;)

Miksi näissä kyselyissä on aina tuo Moulin Rougen tanssija, mutta ei koskaan jotain vähemmän glamööriä toimistoammattia jossain suuressa monikansallisessa yhtiössä tai vaikka abortteja suorittava lääkäri, katolinen pappi, parittaja, lihanleikkaaja taikkas tupakkayhtiön toimitusjohtaja?

Kohdissa 3,4,7 ja 11 kehottaisin miettimään myös varasuunnitelmaa. Muuten mulla ei ole väliä, pääasia että pitää työstään ja pystyy elättämään itsensä ja perheensä.

1. Ooks varma et haluut paska vaippoja vaihtaa?
2. Ihan jees
3. Öö no kait sekin voi olla mahdollista
4. Mikäs siinä...ota mutkin sitten jet settiin mukaan :D:D:D:D
5. Joo tää voisi olla aika siisti ammatti...mut tosi vaarallinen Mul on lento pelko :( Mut en kai aikuista lasta voisi estää
6. Joo mä olen nyt siivoja :D :D Ja tähän p***s** duuniin en lastani päästäsi!! NO WAY ihan mitä muuta vain
7. Hyi h**** haluuks et kaikki ällöt äijät lääppii sua?
8. Ihan ookoo
9. Sexy ammatti...mikäs siinä
10. tästä mä voisin olla jo ylpeä
11. öö heh joo...mees hourulaan siitä!
12. tässä ois tosi ISO RESPECT :)

mut siis joo, totta kai tärkeintä et löytäisi sen oman juttunsa...just sen missä itse on onnellinen :)

Jos minulla siis olisi mielikuvituslapsia, jotka olisivat jo siinä iässä, että sanoisivat tuollaista...

1. ... lähihoitaja!
- Tarpeellinen ammatti. Jos lapsi tulisi hyvin toimeen ihmisten kanssa ja olisi sen luonteinen, että sopisi hoitotyöhön, niin siitä vain!

2. ... laivakokki!
- Hyvä ammatti tämäkin. Jos kiinnostaa, niin ei muuta kuin kokiksi!

3. ... kuuluisa ja kansainvälinen filmitähti!
- Pikkuisen yrittäisin toppuutella, että sellaiseksi voi olla hyvin vaikea päästä. Mut jos näytteleminen kiinnostaa, niin kokeilkoon vaikka kesäteatteria, harrastakoon näyttelemistä, pyrkikööt TEAKkiin tai Nätyyn ja yrittäkööt ensin päästä pinnalle Suomessa, koska se on vähän realistisempi tavoite. Sen jälkeen vasta ulkomaille. Näyttelijäksi on hankala päästä ja vielä tienata sillä elantonsa, joten muistuttaisin, että muitakin ammatteja on ja että olisi hyvä keksiä myös jokin varasuunnitelma. Haaveilla toki aina saa ja niiden eteen saa tehdä töitä. Kunhan ei aivan vaivu epätoivoon, jos ei näyttelijäksi pääsekään.

4. ... huippumalli!
-Jos pituus ja ulkonäkö riittää, niin saahan sitä yrittää päästä mallitoimiston listoille. Olisin kuitenkin huolissani mallimaailman sairaista laihuusihanteista, syömishäiriöistä ja huumeista. Toivoisin, että lapseni olisi niin fiksu, ettei sekaantuisi niihin ja pitäisin häntä silmällä.

5. ... lentoemäntä!
-Ei mitään sitä vastaan.

6. ... siivooja!
-Jos tää on se mitä hän haluaa tehdä, niin ei kai siinä mitään. Palkka ja työolot tosin on siivoojan työssä huonot, mutta jos haluaa olla siivooja ja tulee toimeen sillä palkalla, niin mikä minä olen sitä estämään. Hyödyllinen ja tärkeä ammatti.

7. ... tanssija Moulin Rougeen Pariisiin!
-Unelmia saa olla. Jos hän harrastaisi tanssia tosissaan, niin kannustaisin häntä siinä. Moulin Rougeen ei kovin helposti pääse, mutta tanssimisesta voi muutenkin saada itselleen ammatin.

8. ... kaupan kassa!
-Hyvä ja tarpeellinen ammatti.

9. ... vartija!
-Mikä nottei.

10. ... yläasteen opettaja!
-Mikä ettei.

11. ... cowboy!
-Sanoisin, että ovat melko harvinaisia nykyisin ja pitäisi muuttaa Amerikkaan, jos haluaisi olla todellinen cowboy. Voisihan hän suomeenkin perustaa oman maatilan ja ratsastella siellä hevosellaan. :)

12. ... rikospoliisi!
-Käypi mulle. Yrittää vain päästä sisälle poliisikouluun.
Ehkä mulla tosiaan on hiukan tylsää... :snotty: Mutta on kiva lukea ihmisten vastauksia ;)[/QUOTE]

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Olisin onnellinen, että on sen hetkisen haaveammattinsa löytänyt. Tavoitteita pitää olla, vaikka ne vanhemmasta välillä hölmöiltä tuntuisivatkin. Muistan kuinka lapsena tuntui karulta, kun ensimmäiset haaveammatit tyrmättiin typerinä. Kyllä, ymmärrän ehkä nyttemmin, miksei minulla olisi ollut suuria edellytyksiä balettitanssijaksi, mutta olisin silti halunnut viisivuotiaana haaveilla siitä. :D

Riippuen toki lapsen iästä, keskustelisin hänen kanssaan, mitä hän ajattelee työnkuvan olevan ja ylipäätään minkälainen käsitys hänellä on haavetyöstään. Ujuttaisin hieman realismia joukkoon, toki murskaamatta lapsen haaveita. Itse elämänsä suunnan kuitenkin päättää. :)

no poikani on ilmoittanut perustavansa lännenkylän Amerikkaan jossa puhutaan vain suomea. Aikoo rakentaa kaikenlaisia junia, lentokoneita ja lupasi minulle rakentaa liukuportaat töihin, ettei minun tarvitse koskaan sitten enään kävellä väsyneenä töihin. Aikoo lentää avaruusaluksella ja tutkia tulivuoria, kaivaa dinonluita ja aikoo pelata jääkiekkoa. Joka päivä tulee uusia suunnitelmia ja kaiken aikoo tehdä sitten isona.

Mitäkö noihin tuumaan, nooh, sanon että pitää ahkerasti opiskella monia aloja, että toki kaikkea voit sitten aikuisena tehdä, mitä itse haluat rakas. Jo nyt suunnittelee minulle käsitöitä, joita sitten hänelle toteutan, koska omat taidot eivät vielä riitä. 5 vuotiaalla on tarkat suunnitelmat ja varsin tarkka näkemys valmiista tuotteesta. Hauskoja ideoita riittää loputtomasti ja joskus minun taitoni eivät riitä kaiken suunnitellun totettamiseen. Pyrin kannustamaan lastani siihen, että hän on se joka päättää oman tulevaisuutsensa.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree ja felina
Sanosin että heitä helevettiin tuommoset höpöhommat ja alkasin esitelmöimään tavallisista ammateissa joissa oikeasti voi tehdä ikänsä hommia ja elättää perheensä.

1. ... lähihoitaja! Sehän tyttärestäni toivottavasti tuleekin, juuri aloitti opinnot.
2. ... laivakokki! Miksei, ruoanlaitosta tykkäävät tyttäret.
3. ... kuuluisa ja kansainvälinen filmitähti! Oispa mageeta....
4. ... huippumalli! Vanhimmasta voisi tullakin...
5. ... lentoemäntä! Oli pitkään vanhimman tyttären toiveammatti.
6. ... siivooja! Säästettäsiiin siivouskuluissa, kun ei tarvitsisi firmalle maksaa.
7. ... tanssija Moulin Rougeen Pariisiin! Olisipahan syy käydä Pariisissa.
8. ... kaupan kassa! Vanhin haaveilee rahoittavansa opintojaan myyjän hommilla.
9. ... vartija! Yhm.
10. ... yläasteen opettaja! Mieti nyt vielä kerran!
11. ... cowboy! Oh-hoh.
12. ... rikospoliisi! Tärkeä työ, mutta lienee aika huonosti palkattu.

olisin surullinen jos lapsi lähtisi ulkomaille tai edes suomen sisällä kauas eli esim. moulin rougeen, jotenkin sitä haluaisi pitää oman kullan aina lähellä. Vielä onneksi pikkuinen, mutta reilun kymmenen vuoden päästä täytyy varmaan jo alkaa opetella siihen, että lapsi lähtee muualle opiskelemaan ym.

Oikeasti olisin tosi ylpeä siitä, että lapsella menee hyvin ja on vakituinen työ.

Käytettiin mun 5-v siskon kans kissaa eläinlääkärissä. Lääkäri kysyi kissaa hoitaessa siskolta et mikä susta tulee isona. Sisko vastas, että MONITAITULI! (ei osaa ärrää vielä)

Eläinlääkäri hekotteli hetken partaansa ja sanoi sitte siskolle että "Siinäpä riittääki sitten hommaa opiskella." Johon sisko: "Siksi mä alotinki jo kolmevuotiaana!"

:D

• Tykkää
Reactions: sinisulka ja Orion-
Käytettiin mun 5-v siskon kans kissaa eläinlääkärissä. Lääkäri kysyi kissaa hoitaessa siskolta et mikä susta tulee isona. Sisko vastas, että MONITAITULI! (ei osaa ärrää vielä)

Eläinlääkäri hekotteli hetken partaansa ja sanoi sitte siskolle että "Siinäpä riittääki sitten hommaa opiskella." Johon sisko: "Siksi mä alotinki jo kolmevuotiaana!"

:D

Oi :D Lutusta :D:D:D:D::D:D:D::D:D::D:D:D

Yhteistyössä