Jos minulla siis olisi mielikuvituslapsia, jotka olisivat jo siinä iässä, että sanoisivat tuollaista...
1. ... lähihoitaja!
- Tarpeellinen ammatti. Jos lapsi tulisi hyvin toimeen ihmisten kanssa ja olisi sen luonteinen, että sopisi hoitotyöhön, niin siitä vain!
2. ... laivakokki!
- Hyvä ammatti tämäkin. Jos kiinnostaa, niin ei muuta kuin kokiksi!
3. ... kuuluisa ja kansainvälinen filmitähti!
- Pikkuisen yrittäisin toppuutella, että sellaiseksi voi olla hyvin vaikea päästä. Mut jos näytteleminen kiinnostaa, niin kokeilkoon vaikka kesäteatteria, harrastakoon näyttelemistä, pyrkikööt TEAKkiin tai Nätyyn ja yrittäkööt ensin päästä pinnalle Suomessa, koska se on vähän realistisempi tavoite. Sen jälkeen vasta ulkomaille. Näyttelijäksi on hankala päästä ja vielä tienata sillä elantonsa, joten muistuttaisin, että muitakin ammatteja on ja että olisi hyvä keksiä myös jokin varasuunnitelma. Haaveilla toki aina saa ja niiden eteen saa tehdä töitä. Kunhan ei aivan vaivu epätoivoon, jos ei näyttelijäksi pääsekään.
4. ... huippumalli!
-Jos pituus ja ulkonäkö riittää, niin saahan sitä yrittää päästä mallitoimiston listoille. Olisin kuitenkin huolissani mallimaailman sairaista laihuusihanteista, syömishäiriöistä ja huumeista. Toivoisin, että lapseni olisi niin fiksu, ettei sekaantuisi niihin ja pitäisin häntä silmällä.
5. ... lentoemäntä!
-Ei mitään sitä vastaan.
6. ... siivooja!
-Jos tää on se mitä hän haluaa tehdä, niin ei kai siinä mitään. Palkka ja työolot tosin on siivoojan työssä huonot, mutta jos haluaa olla siivooja ja tulee toimeen sillä palkalla, niin mikä minä olen sitä estämään. Hyödyllinen ja tärkeä ammatti.
7. ... tanssija Moulin Rougeen Pariisiin!
-Unelmia saa olla. Jos hän harrastaisi tanssia tosissaan, niin kannustaisin häntä siinä. Moulin Rougeen ei kovin helposti pääse, mutta tanssimisesta voi muutenkin saada itselleen ammatin.
8. ... kaupan kassa!
-Hyvä ja tarpeellinen ammatti.
9. ... vartija!
-Mikä nottei.
10. ... yläasteen opettaja!
-Mikä ettei.
11. ... cowboy!
-Sanoisin, että ovat melko harvinaisia nykyisin ja pitäisi muuttaa Amerikkaan, jos haluaisi olla todellinen cowboy. Voisihan hän suomeenkin perustaa oman maatilan ja ratsastella siellä hevosellaan.
12. ... rikospoliisi!
-Käypi mulle. Yrittää vain päästä sisälle poliisikouluun.
Ehkä mulla tosiaan on hiukan tylsää... :snotty: Mutta on kiva lukea ihmisten vastauksia

[/QUOTE]