Gallup: Tuplat vai normaalivaunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sini

Vieras
Kaipaisin neuvoa teiltä, joilla on jo useampia lapsia, joilla n. 2v. ikäero ja kokemusta että kummat vaunut ovat käytännöllisemmät/pidenpiaikaiset tuplavaunut vai normaalit yhden lapsen istuttavat vaunut (+seisontalauta)? Ja jos sais vielä perusteluineen niin olisin todella kiitollinen :)

Ja lisäksi kaipaisin kokemuksia seisontalaudasta, esim. talvella? pidemmillä matkoilla? yleisillä kulkuvälineillä? turvallisuus? +muut asiat mistä teilläon kokemusta mitä nyt en osaa kysyä.

Kohta olisi vaunujen hankinta ajankohtainen, toinen vauveli syntyy syksyllä ja esikoinen silloin 2v ja kova menijä ;).
Olen miettinyt pääni puhki kumpiin vaunuihin päädyn, joten olis kiva kuulla käytännön kokemuksia! :D

Käytännöstä en valitettavasti osaa sanoa, kun on vain yksi. Mutta huomioi painoraja, eli mikäs on vaunujen suosituspainot. Eli esikoinen+vauva+kantokoppa?, ja sen perusteella voi myös vähän miettiä kannattaa ostaa tuplat.

Itse ehkä ostaisin =) mutta kokemusta siis ei ole. Muilla on varmasti myös kokemuksia.

Meillä 2 lasta, ikäeroa 1v 11kk. Ostettiin yhdistelmävaunuihin seisomalauta käytettynä ja hyvin ollaan pärjätty (kakkonen nyt 8 kk), tosin emme kulje paljon vaunujen kanssa. 2-vuotiashan kävelee jo paljon itse ja seisomalaudan päällä kulkee sujuvasti kun väsähtää. Talvella ei lauta varmaankaan toimi kovin hyvin, mutta meillä esikoinen kulki talvella pulkan/stigan kyydissä. Bussiin pääsee laudan kanssa helposti, eikä vaaratilanteita ole tullut vastaan. En ole tuplavaunuja kaivannut, mutta jos kulkisimme paljon vaunujen+molempien lasten kanssa tai pidempiä matkoja, niin sitten voisivat olla helpommat, vaikka käyttöaika jääkin niillä n. vuoteen..

ikäero tasan kaksi vuotta. Ostimme seisontalaudan. kokemusta on vasta 6 viikon ajalta, mutta hyvin toimii, tuplia en ole kaivannut. esikoinen seisoo mielellään.
välillä myös liikumme siten, että vauva on kantoliinassa kantotakin alla ja esikoinen saa istua rattaissa. Nämä kaksi tapaa ovat toistaiseksi toimineet meillä, mutta tosiaan kokemukseni ovat vasta muutaman viikon ajalta.

Yhteistyössä