gallup: "pettäminen" vs väkivalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "someone"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pettäminen. Paljonharkitumoaa ja ihmisen on oltava jollain tavalla välinpitämätön sen toteuttaakseen.
Väkivaltaan pystyy kuka tahansa tietyssä pisteessä ja tästä ongelmasta pääsee myös terapialla yli jos tahtia on tarpeeksi.

tarkennetaan tuota väkivaltaa siihen että väkivallan syyksi voi riittää esimerkiksi jos et ole pessyt pyykkiä tai ilmaiset oman mielipiteesi.Ei siis liity pettämiseen millään tavalla.

[QUOTE="someone";26593921]tarkennetaan tuota väkivaltaa siihen että väkivallan syyksi voi riittää esimerkiksi jos et ole pessyt pyykkiä tai ilmaiset oman mielipiteesi.Ei siis liity pettämiseen millään tavalla.[/QUOTE]

No sitten ole toista mieltä.

t.nmro 2 jolla ollut väkivaltaa perheessä ja siitä päästy vuosia sitten eroon kovalla tahdolla. Pettämistä ei kumpikaan pystyisi koskaan!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26593941:
Minä koen väkivallan pahempana. Pettäminen on kuitenkin tietyllä tapaa inhimillisempää. Väkivalta on pelkästään toisen satuttamista, pettämisessä on muitakin ulottuvuuksia.

Jokaisella ihmisellä on jokin piste. Väkivalta on erittäin inhimillistä, joskaan ei hyväksyttävää millään tavalla.
Siitä pääsee myös irti, jos tekijä haluaa 100%
Pettäminen on todella harkittua ja epäinhimillistä.

En hyväksy kumpaakaan, mutta varmaan pettäminen olisi pahempi miulle.

[QUOTE="huh";26593956]Jokaisella ihmisellä on jokin piste. Väkivalta on erittäin inhimillistä, joskaan ei hyväksyttävää millään tavalla.
Siitä pääsee myös irti, jos tekijä haluaa 100%
Pettäminen on todella harkittua ja epäinhimillistä.[/QUOTE]

Millä perusteella väität näin? Missä kohtaa väkivalta on inhimillistä, mutta pettäminen ei?

Minä näen kyllä erittäin inhimillisenä sen, että joku sortuu pettämään puolisoaan, koska on esim epävarma itsestään tai parisuhteestaan, yksinkertaisesti ihastuu johonkuhun muuhun tai hakee seksuaalista mielihyvää. Tarkoitus ei ole siis pohjimmiltaan loukata tai satuttaa ketään, vaan joku ajatusmalli vaan ajaa siihen. Sen sijaan en ymmärrä mitä muuta väkivallalla haetaan, kuin nimenomaan sitä toisen osapuolen fyysistä ja henkistä satuttamista.

• Tykkää
Reactions: Myry vaan
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26594132:
Minä näen kyllä erittäin inhimillisenä sen, että joku sortuu pettämään puolisoaan, koska on esim epävarma itsestään tai parisuhteestaan, yksinkertaisesti ihastuu johonkuhun muuhun tai hakee seksuaalista mielihyvää. Tarkoitus ei ole siis pohjimmiltaan loukata tai satuttaa ketään, vaan joku ajatusmalli vaan ajaa siihen. Sen sijaan en ymmärrä mitä muuta väkivallalla haetaan, kuin nimenomaan sitä toisen osapuolen fyysistä ja henkistä satuttamista.

Mä olen tismalleen samaa mieltä sun kanssa. Sen vuoksi mä saattaisin kestää vielä sen, että mua on petetty, mutta yhtään lyöntiä, potkua tai muuta väkivallan tekoa en kestäisi.

• Tykkää
Reactions: Myry vaan
Mä olen menneisyydessä kokenut molemmat ja omalla kohdallani pettäminen on jättänyt ikuiset henkiset arvet. Jotenkin ajattelen, että lyönti koskee tietyn ajan mutta pettäminen särkee sydämen osittain lopullisesti. Lyömisestä (ilman varsinaista hengenvaaraa?kai) itse vain sisuunnuin ja lopulta lähdin suhteesta. Uskottomuuden tuomia pelkoja kannan mukanani varmaan loppuelämän ja ne vaikuttaa uuteenkin suhteeseeni. Pakko siis vastata hiukan epäröiden pettäminen. Kumpaakaan en toki hyväksy!

Yhteistyössä