GALLUP: Paljonko päänympäryksesi on? (viitaten IS:n juttuun)

08.05.2012
772
0
16
Oletko täysin suomalainen? Koetko olevasi isopäinen kansainvälisesti verrattuna? Oletko nainen vai mies? (voit kertoa myös pituutesi)

Viittaan tähän uutiseen:
Selitt

Katsotaan siis kuinka isoja päitä suomalaisilla oikein onkaan…. :D

-----------------------------

Kerran aikoja sitten lapsuudenperheen kanssa mittailtiin näitä, ja silloin totesin olevani aika isopäinen. Mun pään ympärys on 56,5cm eli tasan 1cm isompi kuin mun isällä, joka on sentään 183cm pitkä. Itse oon 165-167cm. Veljellä oli yhtä suuri pää kuin minulla (se on pari senttiä isää lyhyempi) ja olen veljeni kanssa lapsuudenperheeni isopäisin. Äiti oli pienipäisin mutten muista enää sen päänympärysmittaa, useamman sentin pienempi kuitenkin kuin mulla. Täysin suomalaisia ollaan kaikki.

Kyllä olen mielestäni. En löydä nyt mittanauhaakaan, mutta mun mielestä mun hatun koko on aika tavalla sama kuin miehelläkin eli joku 58 (pään koko sitten varmaan 57-58cm välillä), luulen. :D Pituutta 167 cm.

Viimeksi muokattu:
Mun päänympärys on huikeat 59 cm, eikä mulle yleensä mahdu juuri mitkään hatut. Meillä on äidin kanssa molemmilla pitkä takaraivo ja äiti on aikanaan ostanut liian pienen ylioppilaslakin, mä liian pienen ratsastuskypärän, kun ei olla kehdattu enää pyytää suurempaa kokoa :D

Just nauroin tota lehtijuttua. :D

Mutta kyllä se varmasti totta on.
Itsellänikin on iso (leveäkalloinen) pää. Ei ole mittanauhaa, mutta iso on.
Monilla ulkomaalaisilla on nuppineulan kokoinen puikulapää.

Joo on iso pää, olikohan mun lakki 59 ja on vähän iso ja jäi harmittamaan, eli varmaan oikea koko on 58. Pituus 173cm.
Esikoisella on iso pää ja tokalla enemmän keskimittainen neuvolan käyrien mukaan, on kyllä muutenkin pienempi, eli siihen nähden hänelläkin vähän iso kupoli.

Mittasin ja on tosiaankin iso pää: 59 cm. Mutta mukava, että en ole selkeästikään ainoa :) Mistä yleensä ostatte hatut?? Monesti pipot ym. on ihan liian pieniä, ainoastaan itse tekemällä olen saanut semmoiset mitkä ei purista.

Ja lapset on myös isopäisiä.

[QUOTE="pikkupää";29953583]54cm ja mittaa 173cm. Poika on 9,5kk ja hänellä 47cm :D ![/QUOTE]

Niin sitä ollaan erilaisia. Omilla lapsilla ollut tuon 47cm 5-6kk välillä:) esikoinen nyt 7v ja pää suurempi kuin aloittajalla, joka pitää päätään suurena.

• Tykkää
Reactions: taivaanrantaheinä
52 on pääni ympärys. Oon 152 cm pitkä. Ei mitkään hatut sovi, että jos lippistä tarttee niin pikkupoikien osastolle vaan.

Mun veljellä on 54 cm, se on 170 senttinen hyvin pikkuinen mutta sopusuhtainen mies. Usein lyhyillä on aika iso pää, mutta meidän suvussa kaikilla pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29953151:
Oletko täysin suomalainen? Koetko olevasi isopäinen kansainvälisesti verrattuna? Oletko nainen vai mies? (voit kertoa myös pituutesi)

Viittaan tähän uutiseen:
Selitt

Katsotaan siis kuinka isoja päitä suomalaisilla oikein onkaan…. :D

-----------------------------

Kerran aikoja sitten lapsuudenperheen kanssa mittailtiin näitä, ja silloin totesin olevani aika isopäinen. Mun pään ympärys on 56,5cm eli tasan 1cm isompi kuin mun isällä, joka on sentään 183cm pitkä. Itse oon 165-167cm. Veljellä oli yhtä suuri pää kuin minulla (se on pari senttiä isää lyhyempi) ja olen veljeni kanssa lapsuudenperheeni isopäisin. Äiti oli pienipäisin mutten muista enää sen päänympärysmittaa, useamman sentin pienempi kuitenkin kuin mulla. Täysin suomalaisia ollaan kaikki.
Hevosella on pienempi pää ku mulla :)

Päänympärys on 58-59, nainen 170cm.
Mieheni päänympärys on 60cm, tavallisesta kaupasta ei esim löydy sopivaa pyöräilykypärää ku hällä pää vielä oudon mallinen.

Yhteistyössä