Gallup: Miten kerroit tulevasta vauvasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten&Kerroit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehelle meni varovainen tekstiviesti plussatestistä (km takana, luuli varmaan siinä vaiheessa, et kuvittelin haamuja). Sitten kävin näyttämässä tikkua todisteeksi ja tuloksia tiirailtiin muilta salaa miehen työpaikalla.

Kaikille läheisille "kerrottiin" näyttämällä varhaisultrassa otettua kuvaa, josta seurasi joko nauru- tai itkukohtaus, yleisemmin nauru. Ainoastaan äitini tiesi asiasta aikaisemmin, kun meillä epäiltiin tuulimunaraskautta.

Minä myös kutsuin lähimmät ystäväni kahville, ja jossain vaiheessa sitten laitoin ultrakuvan kiertämään, että tässä olis tällänen. Reagointi oli kyllä todella yllättynyttä, kuitenkin iloista sellaista. Eivät olleet uskoa silmiään:)

Miehelleni asia selvisi kun tehtiin testi yhdessä :) sovittiin että pidetään asia itsellä jonkun aikaa, mutta sitten kun minun äitini suunnalta alkoi tulla epäilyjä niin oli vaan myönnyttävä että joo näinhän asia on. Mieheni vanhemmille kerrottiin kahvipöydässä kun mieheni kysyi äidiltään että: -Ottaakos mummo lisää kahvia? Entäs vaarille? kyllä siinä hetki meni ennen kuin ne ymmärsivät mistä on kyse :) ilmeet oli näkemisen arvoiset.

Miehen kanssa tehtiin testi yhdessä. Tuleville isovanhemmille vietiin illastamaan mennessä varhaisultrasta saatu kuva, joka oli kääritty pienelle rullalle ja siinä oli punainen silkkinauha ympärillä. Sanoivat, että oli paras "tuliainen"mitä ovat koskaan saaneet:)

me kerrottiin ihan vain, että vauva on tulossa, jos kaikki menee hyvin :). Esikoisesta uskallettiin kertoa vasta viikolla 9 (km takana), kakkosesta kerrottiin melkein heti plussan jälkeen.
Mies oli kotona, kun tein testiä ja samantien näytin plussan.

Iloinen uutinen on ollut kaikille, on onniteltu ja halittu.

Mä ilmoitin miehelle, että olin käynyt hakee testin. Testin tein ja plussahan se oli. Laitoin sen pöydälle odottamaan. Mies ei oo koskaan tullut niin nopeesti töistä kuin silloin.

Miehelle ei tarvinnu ilmoittaa kun testin ostimme yhdessä ja teimmekin sen yhdessä... niin olemme aina tehneet eli kumpikin saa tietää yhtä aikaa ;)

sukulaisille ja yhtäville laitoimme tällaisen viestin

Nyt sulateltavaksi suuri uutinen:
näkyi ultrassa syke pienen sydämen!
Maalis-huhtikuussa meitä on kuusi,
kun syntyy perheeseemme jäsen uusi!

Tosin meillä ei vielä puoli sukua ja ystäväpiiristäkään kaikki tiedä ja nyt viikot 33+5 ;)

Tein testin varhain aamulla, mies nukkui vielä. Testiin tuli heti plussa, ja juoksin kertomaan miehelle, joka oli unenpöpperössä mutta heräsi kyllä pian! :) Perheelle kerrottiin kun oltiin vanhempien luona käymässä. Ihan vaan sanottiin että olis tämmöinen juttu... Olivat tosi onnellisia. Miehen äiti tirautti kyyneleenkin, onhan tämä hänelle eka lapsenlapsi. Läheisimmille kavereilleni laitoin sähköpostin, muille sitten kerrottiin kun nähtiin... Moni oli kuulemma osannut jo odottaa uutisia.

tein kanssa testin aamulla miehen nukkuessa..haamun ilmestyttyä herätin miehen ja kysyin näkeekö hän kaksi viivaa sanoi et taitaa siinä olla..pyöri hetken paikallaan,katsoi minuun ja meni takaisin nukkumaan..oli vähän hämmentynyt,vaikka plussa olikin toivottu.. läheinen ystävä tuli käymään aamukahvilla pian sen jälkeen,enkä voinut olla kertomatta.löin hänelle testin nenän eteen ja kysyin arvaako mikä se on.. :)

vanhemmille tehtiin kortit ultrakuvan kopioista ja laitettiin runonpätkät..hetken miettivät kaikki,että mitä tarkoittaa..

Miehen kanssa epäiltiin jo raskautta ja sitten tein testin eräänä aamuna, tuli haamuviiva ja herätin miehen sitä tiirailemaan. Epävarman iloisia oltiin jo silloin.
Äidille kerroin pienen vauvanvaatteen kera, tuli halaamaan iloisena ja oli aika epäuskoinen hänkin vielä. Ultrakuva sähköpostitse tutuille, kysyin että tiedättekö mitäs tämä tarkoittaa. Puhelin pirisi sen jälkeen ahkerasti:)

Me ostettiin mun vanhemmille vaneriset mies ja naishahmot. Toisessa lukee vaarila ja toisessa mummola. Saavat naulata vaikka ovenpieleen jos haluavat. Äiti kysyi, onko tämä nyt sitä mitä minä luulen;)

Mä olin käynyt lääkärissä elokuussa kuukautishäiriöiden vuoksi ja sitten siellä todettiin etten luultavasti luonnollisin menetelmin lapsia saisi. Itkuisia puheluita tuli juteltua äidin kanssa ja miehenkin kanssa tietty paljon keskusteltiin vaihtoehdoista. Suurin osa ystävistänikin oli jo kuullut mun "hedelmättömyydestäni".

Syyskuussa olin kolme päivää poissa töistä kun iski kamala vatsatauti ja työnantaja kehotti sitten menemään lääkäriin. Ennen lääkäriin menoa mieleeni juolahti että mitä jos olenkin raskaana ja mies löysi apteekkikaapista ikivanhan raskaustestin jonka päiväyskin oli jo mennyt. Testi lojui lavuaarin päällä 10 min ennen kuin viitsittiin mennä katsomaan, ei me uskottu sen näyttävän positiivista, enhän mä tule raskaaksi.

Mutta: Plussahan se oli. En voinut uskoa sitä todeksi, lääkäri sanoi ettei näin tod. näk. tule käymään ja testi oli vanhakin joten menin lääkäriin joka teki testin uudestaan, kahdesti varmuuden vuoksi. Odotushuoneessa tosiaankin rukoilin että olen raskaana. Ja niinhän olin.

Oli hauskaa kun äitini soitti ja kysyi että minkä pöpön se lääkäri sieltä mahastani löysi. Vastasin että se ei ole niinkään pöpö vaan vauva. Siinä oli pasmat sekaisin itse kullakin pitkään...=)

Mä olin käynyt lääkärissä elokuussa kuukautishäiriöiden vuoksi ja sitten siellä todettiin etten luultavasti luonnollisin menetelmin lapsia saisi. Itkuisia puheluita tuli juteltua äidin kanssa ja miehenkin kanssa tietty paljon keskusteltiin vaihtoehdoista. Suurin osa ystävistänikin oli jo kuullut mun "hedelmättömyydestäni".

Syyskuussa olin kolme päivää poissa töistä kun iski kamala vatsatauti ja työnantaja kehotti sitten menemään lääkäriin. Ennen lääkäriin menoa mieleeni juolahti että mitä jos olenkin raskaana ja mies löysi apteekkikaapista ikivanhan raskaustestin jonka päiväyskin oli jo mennyt. Testi lojui lavuaarin päällä 10 min ennen kuin viitsittiin mennä katsomaan, ei me uskottu sen näyttävän positiivista, enhän mä tule raskaaksi.

Mutta: Plussahan se oli. En voinut uskoa sitä todeksi, lääkäri sanoi ettei näin tod. näk. tule käymään ja testi oli vanhakin joten menin lääkäriin joka teki testin uudestaan, kahdesti varmuuden vuoksi. Odotushuoneessa tosiaankin rukoilin että olen raskaana. Ja niinhän olin.

Oli hauskaa kun äitini soitti ja kysyi että minkä pöpön se lääkäri sieltä mahastani löysi. Vastasin että se ei ole niinkään pöpö vaan vauva. Siinä oli pasmat sekaisin itse kullakin pitkään...=)

Yhteistyössä